Play2Chill SA publikuje wyniki finansowe za pierwszy kwartał br.

Play2Chill, notowany na NewConnect producent i wydawca gier na PC i konsole, w pierwszym kwartale br. osiągnął przychody netto ze sprzedaży na poziomie blisko 148 tys. zł, co stanowi wynik zbliżony do raportowanego w analogicznym okresie 2020 roku. Spółka w dalszym ciągu realizuje przyjętą strategię inwestycyjną. W tym okresie zaprezentowała demo swojej najważniejszej gry Motocycle Mechanic Simulator 2021 i jednocześnie rozwijała inne projekty na PC - Aztec Emipre oraz Far North Survival, których prologi mają zostać udostępnione jeszcze w tym roku.
- Pierwszy kwartał 2021 był dla nas bardzo intensywnym, a jednocześnie satysfakcjonującym okresem. Rok rozpoczęliśmy od realizacji bardzo ważnego zadnia, jakim był pierwszy test wśród graczy naszej flagowej produkcji Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Powołaliśmy również spółkę zależną, FrogVille Games, w której portfolio znajdą się takie tytuły jak Far North Survival oraz Restoration Master - mówi Tomasz Róziecki, prezes Play2Chill SA. - Wynik finansowy netto w minionym kwartale, jest naturalnym następstwem fazy inwestycyjnej, w której obecnie znajduje się spółka. Realizujemy przyjęte założenia zgodnie z planem i mamy nadzieję, że efekty tych działań przełożą się na dobry odbiór i zadowalającą sprzedaż naszych gier – dodaje.
Strategia biznesowa Play2Chill koncentruje się na produkcji średniobudżetowych gier z gatunku symulacyjno-strategicznych oraz symulacyjnych w wersji na komputery osobiste i konsole. W perspektywie długookresowej Play2Chill planuje rozwój działalności w segmencie wydawniczym poprzez przejmowanie oraz portowanie gier od zewnętrznych deweloperów na konsolę Nintendo Switch, a także wsparcie wydawnicze podmiotów powiązanych ze spółką, takich jak FrogVille Games.
W ramach realizacji tego założenia, w marcu, spółka zawarła umowę z węgierskim studiem Full Screen Kft, której przedmiotem jest portowanie i wydanie gry Bugvasion TD na Nintendo Switch. Dystrybucja tytułu w tej wersji obejmować będzie rynek globalny, a premiera planowana jest w drugiej połowie br.
Obecnie twórcy finalizują prace nad prologiem Motorcycle Mechanic Simulator 2021, który ma ukazać się jeszcze w tym kwartale. W związku z planowanym udostępnieniem materiału, na graczy czeka szereg nowości, m.in. inny sposób renderowania grafiki, która znacząco zmienia odbiór wizualny gry, dodatkowe funkcjonalności, takie jak swobodna customizacja karoserii, czy jazda motocyklem oraz nowy typ pojazdu. Następnym krokiem będzie premiera pełnej wersji gry na PC.
W styczniu Play2Chill udostępniło demo MMS 2021. Celem takiego działania, poza aspektem marketingowym, było zbudowanie aktywnej społeczności, która zaangażowała się w dopracowanie pełnej wersji gry. - Strategia promocji oraz testowania jaką przyjęliśmy w przypadku publikacji wersji demonstracyjnej MMS 2021 okazała się bardzo skuteczna. Od stycznia do marca w demo zagrało ponad 60 tys. osób, z czego ponad 60 proc. z tej grupy dodało tytuł do wishlisty. Mamy nadzieję, że publikacja prologu przełoży się na zwiększone zainteresowanie naszym autorskim projektem – mówi Tomasz Róziecki.
Do końca br. w portfolio Play2Chill mają ukazać się materiały demonstracyjne innych gier, takich jak Aztec Empire, czy Far North Survival, przygotowywanej przez zespół FrogVille Games.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.