Prawie 16 tys. sprzedanych kopii Castle Flipper w pierwszym tygodniu sprzedaży

PC-towa wersja Castle Flipper, hybrydy renovatora i buildera, w ciągu pierwszego tygodnia od premiery sprzedała się w nakładzie prawie 16 tys. kopii. Za produkcję tytułu odpowiada studio Pyramid Games. Właścicielem praw autorskich gry jest Gaming Factory. Projekt został wydany przez Ultimate Games. Spółki na bieżąco rozwijają tytuł i wprowadzają do rozgrywki nowe aktualizacje.
- Sprzedaż Castle Flipper – w pierwszym tygodniu od premiery – pokryła w całości koszty produkcji i marketingu, jakie zainwestowaliśmy w grę. Jesteśmy zadowoleni z Peaku, który wyniósł 1030 graczy. Warto podkreślić niski współczynnik zwrotów, który w przypadku Castle Flipper nie przekroczył 5 proc., przy średniej Steam na poziomie około 10 proc. – mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games.
Po odzyskaniu całości kosztów produkcji i marketingu Pyramid Games przysługuje wynagrodzenie w wysokości 40 proc. zysku netto z tytułu sprzedaży gry.
- Gra na bieżąco jest rozwijana i aktualizowana w oparciu o feedback od graczy. Cały czas pracujemy nad udoskonaleniem naszego projektu. Dwa pierwsze patche zostały już opublikowane, obecnie trwają prace nad kolejnymi aktualizacjami zawierającymi również dodatkowy content, w następnej kolejności rozpoczniemy proces portowania gry na konsole. Castle Flipper jest chwalony za piękną grafikę i relaksującą rozgrywkę – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Gracz podczas rozgrywki wciela się w rolę królewskiego rzemieślnika i przywraca świetność zniszczonym zamkom, osadom i pałacom wymagającym renowacji. Swoją przygodę rozpoczyna od pracy na odziedziczonym skrawku ziemi. Rozgrywka obejmuje zarówno wykonywanie zleceń (np. sprzątanie, naprawa i urządzanie różnych budowli i zamków), jak i swobodny rozwój własnej osady. Postępy w grze wiążą się z dostępem do nowych typów narzędzi oraz dodatkowych umiejętności.
- Przenosimy graczy w europejskie realia przełomu XVI i XVII wieku. Poza budowlami średniowiecznymi, mogą odnaleźć rozwiązania architektoniczne znane z baroku i renesansu. Postawiliśmy na spokojną, relaksującą rozgrywkę, przy czym nie brakuje tu też elementów pobudzających kreatywność. Opracowaliśmy m.in. autorski system freebuilding, który pozwala na swobodne tworzenie przeróżnych konstrukcji, co spotkało się z entuzjazmem części graczy preferujących tworzenie własnego contentu i udostępnianie go wśród znajomych i społeczności Steam, natomiast dla graczy preferujących bardziej liniową rozgrywkę dodajemy obecnie dodatkowe zadania związane z renowacją – dodaje Jacek Wyszyński.
Jeszcze w tym lub kolejnym roku Castle Flipper trafi również na konsole: w pierwszej kolejności Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch, a następnie PlayStation 4 i 5. Cena gry w wersji na PC wynosi 18,99 USD.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.