Prawie 4,4 mln zł zysku netto odnotowało Gamivo w trzech kwartałach br.
Gamivo, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował III kwartał br. W tym okresie przychody Grupy wyniosły ponad 9,5 mln zł. Przychody związane z działalnością platformy Gamivo.com wzrosły r/r o 37 proc. Zysk netto związany z działalnością platformy wyniósł 1,74 mln zł i był o 45 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży odnotowane od początku roku wyniosły natomiast 28,33 mln zł, a zysk netto 4,37 mln zł. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.
GAMIVO to platforma działająca na pograniczu rynku e-commerce oraz gamingu. Łączy ponad 3 miliony graczy z bazą ponad 1 tysiąca sprzedawców, którzy oferują ponad 50 tysięcy produktów. W III kwartale 2021 wygenerowali oni łączny obrót na platformie w wysokości 47,4 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. obrót platformy wyniósł ponad 143 mln zł. Rekordowy obrót w skali miesiąca został odnotowany w październiku br. i wyniósł on prawie 20 mln zł.
- W trzecim kwartale koncentrowaliśmy się na zwiększeniu zasięgu naszej marki m.in. poprzez rozwój usługi GAMIVO Smart oraz przygotowując się do wprowadzenia na platformie akcesoriów gamingowych i gier w wersji fizycznej. Podjęliśmy również działania mające na celu wzrost rozpoznawalności m.in. poprzez tytularny sponsoring gali Fame MMA 11. Wszystkie powyższe czynniki miały bardzo istotny wpływ na odnotowanie rekordowych obrotów. – komentuje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu Gamivo.
Spółka nieustannie rozwija nowe funkcjonalności platformy oraz asortyment produktowy. Od 1 października br. na platformie pojawiły się akcesoria gamingowe i gry w wersji fizycznej. Poszerzenie oferty produktowej ma na celu uatrakcyjnienie oferty, aby gracze mogli znaleźć na platformie wszystko, czego potrzebują. Oprócz dystrybuowanych cyfrowo gier czy programów, platforma oferuje m.in. myszki, słuchawki, klawiatury, gry pudełkowe, figurki oraz inne przedmioty kolekcjonerskie dla graczy. Oferta ta będzie się stale poszerzać w miarę dołączania do GAMIVO kolejnych sprzedawców, dystrybutorów i wydawców. Jednocześnie pod koniec października br. Spółka rozpoczęła współpracę z administratorem jednej z największych w Europie platform cloud gamingowych – Boosteroid, tym samym rozpoczyna działalność w segmencie cloud gamingu.
- - Oceniamy, że kolejne kwartały przyniosą Spółce dalszy wzrost. Przed nami czwarty kwartał, który charakteryzuje się wieloma premierami gier AAA, które napędzają nasz rozwój. Dodatkowo wydarzenia takie jak Black Friday i nachodzący okres świąteczny zwiększają zainteresowanie klientów naszą ofertą i zakupami – dodaje Mateusz Śmieżewski.
Na początku lipca liczba użytkowników serwisu przekroczyła 3 mln. Oznacza to, że od początku 2021 roku liczba użytkowników platformy Gamivo.com wzrosła aż o ponad 26 procent (na początku roku z platformy korzystało prawie 2,4 mln użytkowników). W porównaniu rok do roku liczba ta wzrosła o ponad 67%. Próg pierwszego miliona użytkowników został przekroczony na początku września 2019 roku, rok później platforma liczyła już 2 miliony użytkowników.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Gamivo łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. Gamivo oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
W październiku br. Spółka poszerzyła oferowany asortyment o produkty fizyczne, w tym m.in. akcesoria gamingowe oraz odzież e-sportową.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.