Punch Punk S.A. złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie
Punch Punk S.A. producent gier wideo na PC i konsole, złożył do Giełdy Papierów Wartościowych
w trybie formalnym Dokument Informacyjny, w związku z planowanym debiutem na rynku NewConnect. Działalność spółki koncentruje się na realizacji autorskich projektów oraz produkcji na zlecenie (ang. work for hire) z gatunku przygodowych, pierwszoosobowych i narracyjnych. Studio
w ostatnich latach pozyskało finansowanie w ramach programów Kreatywna Europa i GameINN na działalność w segmencie produkcyjnym i rozwojowym. Procedurę związaną z wprowadzeniem akcji serii A i serii B Punch Punk S.A. do alternatywnego sytemu obrotu koordynuje autoryzowany doradca INC S.A., którego spółka zależna – Dom Maklerski INC S.A., świadczył usługi oferowania akcji przy pozyskaniu kapitału dla spółki.
- Złożenie Dokumentu Informacyjnego do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie to kolejny krok, który poczyniliśmy w procesie dopuszczenia do obrotu giełdowego akcji spółki Punch Punk S.A. Mamy nadzieję, że debiut będzie możliwy w drugim kwartale. Aktualnie koncentrujemy się na realizacji bieżących projektów, m.in. prowadzimy prace nad dwoma tytułami własnymi, tj. Moonshine VR oraz AIDA, dla której gotowa jest wersja demonstracyjna alfa – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk S.A.
Jednym z nadrzędnych celów Punch Punk jest stworzenie bogatego portfolio produktowego, co realizuje poprzez produkcję gier własnych oraz projektów na zlecenie z gatunku przygodowych, pierwszoosobowych i narracyjnych, dedykowanych na wszystkie popularne wśród graczy platformy, tj. PC, PlayStation 4, Xbox, Nintendo Switch oraz PS VR. Współpraca z zewnętrznymi podmiotami i tworzenie gier na zlecenie (tzw. work for hire), równolegle do produkcji własnych, jest elementem strategii, który ma zapewnić większą dywersyfikację wpływów finansowych w spółce.
W nawiązaniu do tego, w 2020 roku, Punch Punk podpisało sześć umów typu work for hire, w zakresie realizacji projektów: Fishing Adventure VR, Drug Dealer VR, Barn Finders VR, Godzilla VR, Eggs VR oraz Yach Mechanic Simulator na PC (2019 rok). Wśród dotychczas wydanych autorskich gier studia są natomiast This is the Zodiac Speaking, która trafiła do sprzedaży w drugiej połowie minionego roku oraz Apocalipsis: Harry at the End of the World, wyróżniona przez prestiżowy Guardian jako jedna z 10 najciekawszych gier indie na świecie. Harmonogram produkcji własnych spółki na lata 2022-2023 zakłada wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA.
- Do końca marca zamierzamy oddać wersję demonstracyjną gold master gry AIDA. Na tej podstawie, w ramach programu Kreatywna Europa, na nasze konto, do końca czerwca 2021 r., powinna wpłynąć kwota 137 tys. euro – tj. około 631 tys. zł w ramach podpisanej umowy dofinansowania – mówi Krzysztof Grudziński. – Pracujemy także nad narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, które zostanie wykorzystane m.in. w grze Moonshine w wersji na PC i VR. Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy z sektorowego programu GameINN – dodaje.
Punch Punk Games w minionym roku przeprowadziło emisję akcji, w ramach której pozyskało około 1,5 mln zł. Harmonogram realizacji celów emisyjnych został rozpisany do końca 2023 roku.
Kluczowe założenia z tym związane obejmują m.in. ukończenie gry Moonshine VR (pierwsza połowa 2023 r.) i jej wydanie na platformy PS VR, Htc Vive, Oculus Quest, przeniesienie do VR gier z portfolio grupy PlayWay S.A., zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR
i portingowego.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.