PunkPirates odnotowało 13-krotny wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale br.

PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, odnotowała w pierwszym kwartale br. 317 tys. zł przychodów ze sprzedaży co oznacza ponad 13-krotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 289 tys. zł wobec straty rok wcześniej. Działalność studia w raportowanym okresie różni się od tej, którą PunkPirates prowadziło przed zmianą modelu biznesowego. Obecnie spółka koncentruje się na produkcji gier na wirtualną rzeczywistość oraz w ramach działalności wydawniczej, poszukiwaniu nowych, obiecujących tytułów w celu portowania ich na urządzenia VR.
- Wyniki finansowe, wypracowane od stycznia do marca br. biorąc pod uwagę stosunkowo wczesny etap rozwoju PunkPirates na rynku gier z ekspozycją na wirtualną rzeczywistość, są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 317 tys. zł. Mamy nadzieję, że dalszy rozwój portfolio wydawniczego, pozwoli budować stabilną pozycję spółki w tym segmencie - mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates. - W raportowanym okresie zakończyliśmy etap pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gry Community Paintball VR, która trafi do sprzedaży w przyszłym kwartale. Jednocześnie kontynuowaliśmy prace nad Death Manager VR, której premiera odbędzie się również w drugiej połowie br. - dodaje.
Do przekształcenia modelu biznesowego i strategii działania PunkPirates doszło w ubiegłym roku. Obecnie podstawowa działalność operacyjna spółki koncentruje się na wydawaniu i produkcji gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR). Spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi i finansuje produkcje z własnych środków. Do tej pory w jej portfolio ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories.
Nad realizacją projektów będących obecnie w przygotowaniu - Community Paintball VR i Death Manager VR – pieczę sprawuje Tomasz Polak, z którym PunkPirates nawiązało współpracę w marcu br. Dotychczas Tomasz Polak pracował m.in. przy kreacji gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości takich jak Frakked czy Phantom: Covert Ops.
W minionym kwartale, PunkPirates wraz z innym podmiotem, powołało spółkę stowarzyszoną - Games 4Experience. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates objęło 20 proc. akcji w jej kapitale zakładowym, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50 proc.
- Chcemy dywersyfikować źródła przychodów ze sprzedaży i zwiększać nasze zaangażowanie i skalę działania w zakresie realizacji nowych gier, w związku z czym w marcu br. powołaliśmy wspólnie z naszym partnerem spółkę Games 4Experience – podsumowuje Leszek Krajewski.
W minionych tygodniach PunkPirates podpisało list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie wspomniana Community Paintball VR. Ponadto spółka dołączyła do Blockchain Game Alliance. Stowarzyszenie zrzesza obecnie ponad 180 firm.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.