PunkPirates odnotowało 13-krotny wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale br.
PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, odnotowała w pierwszym kwartale br. 317 tys. zł przychodów ze sprzedaży co oznacza ponad 13-krotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 289 tys. zł wobec straty rok wcześniej. Działalność studia w raportowanym okresie różni się od tej, którą PunkPirates prowadziło przed zmianą modelu biznesowego. Obecnie spółka koncentruje się na produkcji gier na wirtualną rzeczywistość oraz w ramach działalności wydawniczej, poszukiwaniu nowych, obiecujących tytułów w celu portowania ich na urządzenia VR.
- Wyniki finansowe, wypracowane od stycznia do marca br. biorąc pod uwagę stosunkowo wczesny etap rozwoju PunkPirates na rynku gier z ekspozycją na wirtualną rzeczywistość, są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 317 tys. zł. Mamy nadzieję, że dalszy rozwój portfolio wydawniczego, pozwoli budować stabilną pozycję spółki w tym segmencie - mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates. - W raportowanym okresie zakończyliśmy etap pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gry Community Paintball VR, która trafi do sprzedaży w przyszłym kwartale. Jednocześnie kontynuowaliśmy prace nad Death Manager VR, której premiera odbędzie się również w drugiej połowie br. - dodaje.
Do przekształcenia modelu biznesowego i strategii działania PunkPirates doszło w ubiegłym roku. Obecnie podstawowa działalność operacyjna spółki koncentruje się na wydawaniu i produkcji gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR). Spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi i finansuje produkcje z własnych środków. Do tej pory w jej portfolio ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories.
Nad realizacją projektów będących obecnie w przygotowaniu - Community Paintball VR i Death Manager VR – pieczę sprawuje Tomasz Polak, z którym PunkPirates nawiązało współpracę w marcu br. Dotychczas Tomasz Polak pracował m.in. przy kreacji gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości takich jak Frakked czy Phantom: Covert Ops.
W minionym kwartale, PunkPirates wraz z innym podmiotem, powołało spółkę stowarzyszoną - Games 4Experience. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates objęło 20 proc. akcji w jej kapitale zakładowym, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50 proc.
- Chcemy dywersyfikować źródła przychodów ze sprzedaży i zwiększać nasze zaangażowanie i skalę działania w zakresie realizacji nowych gier, w związku z czym w marcu br. powołaliśmy wspólnie z naszym partnerem spółkę Games 4Experience – podsumowuje Leszek Krajewski.
W minionych tygodniach PunkPirates podpisało list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie wspomniana Community Paintball VR. Ponadto spółka dołączyła do Blockchain Game Alliance. Stowarzyszenie zrzesza obecnie ponad 180 firm.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.