PunkPirates S.A. aktualizuje plan wydawniczy
PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR) aktualizuje harmonogram wydawniczy, zgodnie z którym w 2021 roku w portfolio studia ukażą się dwa tytuły - Community Paintball VR oraz Death Manager VR. Zmiany w planie premier mają związek z wdrożonym przez spółkę badaniem rynku na etapie pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gier. Celem tego działania jest zidentyfikowanie największego potencjału sprzedażowego tytułów, które mają być wydane. PunkPirates S.A. nawiązało również współpracę z doświadczonym ekspertem z branży gier VR, Tomaszem Polakiem, który będzie pełnił w spółce funkcję dyrektora kreatywnego.
- Zdecydowaliśmy, na zmianę tegorocznego planu wydawniczego, ponieważ doszliśmy do wniosku, że takie podejście będzie bardziej efektywne. Ma to bezpośredni związek z działaniami, które zostały podjęte w związku z badaniem potencjału rynkowego tytułów, które pierwotnie zapowiadaliśmy. Docelowo, w tym roku, planujemy dwie premiery - Community Paintball VR oraz Death Manager VR. Produkcje finansujemy ze środków własnych. Nad warstwą artystyczną pieczę sprawuje doświadczony manager Tomasz Polak, odpowiedzialny za kreację wielu popularnych gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości, m.in.: Far Cry 3 VR, Onward 2, Frakked czy Phantom: Covert Ops. Mamy nadzieję, że ta współpraca przełoży się na nieszablonową jakość gier, które tworzymy, a w rezultacie również na wyniki sprzedażowe – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. Rozwoju w PunkPirates.
Model biznesowy PunkPirates S.A. opiera się na produkcji gier przez zewnętrzne zespoły deweloperskie. Do tej pory w portfolio studia ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. W związku z zamiarem zwiększania ekspozycji na gry VR, PunkPirates planuje dystrybucję Community Paintball VR oraz Death Manager VR na platformy Oculus Store, Steam, PlayStation VR oraz Viveport.
Community Paintball VR trafi do sprzedaży w trzecim kwartale b.r., Death Manager VR w czwartym.
W marcu PunkPirates wraz z 4Experience Sp. z o.o. powołało spółkę stowarzyszoną - Games 4Experience SA. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates SA objęło 20 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50 proc.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.