PunkPirates S.A. aktualizuje plan wydawniczy
PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR) aktualizuje harmonogram wydawniczy, zgodnie z którym w 2021 roku w portfolio studia ukażą się dwa tytuły - Community Paintball VR oraz Death Manager VR. Zmiany w planie premier mają związek z wdrożonym przez spółkę badaniem rynku na etapie pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gier. Celem tego działania jest zidentyfikowanie największego potencjału sprzedażowego tytułów, które mają być wydane. PunkPirates S.A. nawiązało również współpracę z doświadczonym ekspertem z branży gier VR, Tomaszem Polakiem, który będzie pełnił w spółce funkcję dyrektora kreatywnego.
- Zdecydowaliśmy, na zmianę tegorocznego planu wydawniczego, ponieważ doszliśmy do wniosku, że takie podejście będzie bardziej efektywne. Ma to bezpośredni związek z działaniami, które zostały podjęte w związku z badaniem potencjału rynkowego tytułów, które pierwotnie zapowiadaliśmy. Docelowo, w tym roku, planujemy dwie premiery - Community Paintball VR oraz Death Manager VR. Produkcje finansujemy ze środków własnych. Nad warstwą artystyczną pieczę sprawuje doświadczony manager Tomasz Polak, odpowiedzialny za kreację wielu popularnych gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości, m.in.: Far Cry 3 VR, Onward 2, Frakked czy Phantom: Covert Ops. Mamy nadzieję, że ta współpraca przełoży się na nieszablonową jakość gier, które tworzymy, a w rezultacie również na wyniki sprzedażowe – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. Rozwoju w PunkPirates.
Model biznesowy PunkPirates S.A. opiera się na produkcji gier przez zewnętrzne zespoły deweloperskie. Do tej pory w portfolio studia ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. W związku z zamiarem zwiększania ekspozycji na gry VR, PunkPirates planuje dystrybucję Community Paintball VR oraz Death Manager VR na platformy Oculus Store, Steam, PlayStation VR oraz Viveport.
Community Paintball VR trafi do sprzedaży w trzecim kwartale b.r., Death Manager VR w czwartym.
W marcu PunkPirates wraz z 4Experience Sp. z o.o. powołało spółkę stowarzyszoną - Games 4Experience SA. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates SA objęło 20 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50 proc.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.