PunkPirates S.A. z nowym składem zarządu
PunkPirates S.A., spółka notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, ogłosiła zmiany w składzie zarządu. Funkcję prezesa zarządu objął Leszek Krajewski, który dotychczas odpowiadał za obszar rozwoju. Zastąpił on na tym stanowisku Macieja Hazubskiego. Nowym wiceprezesem została Małgorzata Grużewska, związana z PunkPirates od 2006 r., która do tej pory pełniła funkcję Dyrektora Operacyjnego oraz Prokurenta. Zastąpiła ona Wojciecha Przyłęckiego. Zmiany w zarządzie spółki związane są głównie z podjętą w 2020 roku decyzją o zmianie strategii rozwoju PunkPirates, której przedmiotem jest obecnie wydawanie i produkcja gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR).
– Rola Macieja Hazubskiego i Wojciecha Przyłęckiego była nieoceniona dla rozwoju PunkPirates. Przez ostatnie miesiące spółka pokazała, że potrafi produkować nowoczesne i wciągające gry dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Przejmując stery w firmie chcę w pełni rozwinąć jej działalność w tym sektorze. Mamy już kilka tytułów w produkcji, a także wielu profesjonalistów w zespole – mówi Leszek Krajewski, nowy prezes zarządu PunkPirates. – Naszą działalność rozwijamy również poprzez spółkę stowarzyszoną RAION Games, specjalizującą się w produkcji gier na Nintendo Switch oraz Games 4Experience, która podobnie jak PunkPirates koncentruje się na produkcji gier wirtualnej rzeczywistości – dodaje.
PunkPirates S.A. w 2020 r. przekształciła swój model biznesowy i strategię działania. Od tamtego czasu jej podstawowa działalność operacyjna koncentruje się na wydawaniu i produkcji gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR). Studio współpracuje z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi i finansuje produkcje z własnych środków. Do tej pory w jej portfolio spółki ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. Przychody ze sprzedaży PunkPirates w I kwartale 2021 r. wyniosły 317 tys. zł, co oznacza ponad 13-krotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 289 tys. zł. W marcu br. do spółki dołączył Tomasz Polak, odpowiedzialny za kreację wielu popularnych gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości, m.in.: Far Cry 3 VR, Onward 2, Frakked czy Phantom: Covert Ops.
– Cieszę się, że mogę współtworzyć nowy etap rozwoju PunkPirtes. Liczę, że moje długoletnie doświadczenie inwestycyjne przełoży się na realizację obiecujących projektów, które od roku prowadzimy we własnym zakresie, jako spółka o profilu skierowanym na produkcję gier VR. Wciąż poszukujemy nowych obszarów do ich tworzenia. Efekty aktualnie prowadzonych prac, zaprezentujemy w najbliższym półroczu - mówi Małgorzata Grużewska, wiceprezes zarządu PunkPirates.
W kwietniu spółka podpisała list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie Community Paintball VR. Tytuł trafi do sprzedaży w trzecim kwartale br. Kolejna zapowiedziana na ten rok premiera to Death Manager VR.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.