Pyramid Games z ponad dwukrotnym wzrostem przychodów netto ze sprzedaży r/r

Pyramid Games, notowany na NewConnect, producent gier komputerowych z Grupy PlayWay, podsumowuje 2020 rok. Przychody netto ze sprzedaży w raportowanym okresie wyniosły około 2,23 mln zł co stanowi ponad dwukrotny wzrost w stosunku do 2019 roku. W tym czasie studio skierowało do sprzedaży autorską grę Rover Mechanic Simulator na PC. Premiery miały również takie tytuły spółki jak Motorcycle Mechanic Simulator oraz RMX Real Motocross na Nintendo Switch, a także SpyHack na PC. Miniony rok był dla spółki okresem szybkiego rozwoju – zapisy na listę życzeń Steam najważniejszych tytułów z portfolio Pyramid Games, m.in. Occupy Mars: The Game czy Dinosaur Fossil Hunter zwiększyły się średnio o 300 proc. r/r. Jednocześnie w drugiej połowie 2020 roku spółka zrealizowała jeden ze swoich najważniejszych celów, jakim był debiut na rynku NewConnect.
- Za nami rok intensywnych działań produkcyjnych, skierowanych na nasze najważniejsze tytuły, m.in. Occupy Mars: The Game, Dinosaur Fossil Hunter czy Rover Mechanic Simulator, który trafił do sprzedaży w trybie wczesnego dostępu w lutym 2020, premiera pełnej wersji gry odbyła się w listopadzie. Wyniki finansowe spółki za 2020 rok są dla nas zadowalające. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2,23 mln zł w relacji do 1,08 mln zł za rok poprzedni. Jednocześnie odnotowaliśmy stratę na poziomie 0,2 mln zł, co jest związane ze zwiększonymi nakładami na marketing i promocję naszych gier, inwestycją w sprzęt Motion Capture, a także kosztami ponoszonymi przy produkcji pięciu tytułów, które w tym roku trafią do sprzedaży – mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games. – Rok 2020 to również debiut giełdowy na rynku NewConnect, który jest jednym z kamieni milowych w rozwoju naszej spółki – dodaje.
Z początkiem ubiegłego roku na platformie Steam ukazała się jedna z autorskich gier Pyramid Games – Rover Mechanic Simulator - w trybie wczesnego dostępu (early access). Jej pełna wersja trafiła do sprzedaży kilka miesięcy później. Dodatkowo przez miesiąc tytuł dostępny był również w abonamencie Humble Choice organizowanym przez Humble Bundle Inc. Dzięki umowie podpisanej z Ultimate Games S.A. gra zostanie portowana na platformy Nintendo Switch, Xbox One i PlayStation 4. W sierpniu spółka zaprezentowała również prolog Dinosaur Fossil Hunter, której premiera planowana jest w 2021 roku.
Pyramid Games jest w zaawansowanej fazie prac nad swoim najważniejszym tytułem Occupy Mars: The Game, w której gracz wciela się w astronautę budującego kolonię na Marsie. W czerwcu, w ramach Festiwalu Gier Steam, udostępniono demo gry, a dwa miesiące później na portalu Steam prolog w formule free-to-play. – Pozostajemy w stałym kontakcie ze społecznością fanów, którzy sugerują nam co możemy zmienić i ulepszyć w Occupy Mars: The Game. Wiele spośród tych sugestii już uwzględniliśmy. Obecnie prowadzimy prace nad doszlifowaniem fabuły oraz szeroko zakrojone działania marketingowe tytułu. Rozpoczęliśmy m.in. realizację wieloodcinkowego mini-serialu
w serwisie YouTube, opowiadającego o realiach przetrwania na czerwonej planecie. Oprócz tego, szykujemy się do premier Dinosaur Fossil Hunter oraz gier realizowanych na zlecenie - Castle Flipper, ZooKeeper i Farming Life - mówi Jacek Wyszyński.
W raportowanym okresie, w zakresie najważniejszych zdarzeń operacyjnych, Pyramid Games, wymienia również podpisanie kilku umów: z autorem książek science-fiction – Marcinem Sergiuszem Przybyłkiem na stworzenie gry na podstawie uniwersum CEO Slayer, z PlayWay S.A. na produkcję gry Car Mechanic Simulator Auctions Mobile na platformy Android oraz IOS oraz z Manager Games S.A. na realizację Car Mechanic Manager 2022. Spółka nabyła także prawa do gry Urban Explorer, nad którą pracuje wspólnie z Woodland Games.
Ponadto, w 2020 roku studio nawiązało współpracę z firmami ASUS ROG, SteelSeries, nVidia oraz Microsoft. Pyramid Games rozpoczęło także działania nad projektem B+R realizowanym w ramach NCBR GameInn, którego celem jest wyprodukowanie technologii ułatwiającej portowanie gier singleplayer do trybu kooperacji online.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.