Komunikaty PR

RAION Games zamierza pozyskać 2,4 mln zł i wydać dwie gry w 2022 roku

2022-01-13  |  10:00
Biuro prasowe

RAION Games, spółka tworząca gry Indie Premium na Nintendo Switch chce pozyskać 2,4 mln zł w kampanii crowdfundingu dłużnego. Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na wydanie trzech tytułów: platformowej grze akcji Blackwhite, zręcznościowej gry multiplayer Flyin Fat i Survival Island łączącej battle royale oraz survival. Jednocześnie Spółka kończy prace nad osadzonym w cyberpunkowo-japońskiej stylistyce Datenshi: Reborn. RAION Games chce wydawać minimum dwie gry rocznie o budżetach do 0,5 mln zł. 

Na polskim rynku mamy relatywnie mało studiów, które zajmują się tworzeniem gier na Nintendo Switch. Ponad 71 proc. rodzimych podmiotów tworzy gry na PC. Pozyskany kapitał przeznaczymy na ukończenie naszych trzech produkcji. Flyin Fat i Blackwhite zadebiutują jeszcze w 2022 roku, natomiast Survival Island jest planowane na 2023 r. Widzimy, że nasze tytułu mają bardzo duży potencjał rynkowy. W przypadku platformy Nintendo Switch mamy dostęp do szerokiego rynku – ponad 92 milionów graczy – mówi Mateusz Niżnik, wiceprezes RAION Games.

Inwestorzy mogą zainwestować 2,4 mln zł w RAION Games w crowdfundingu dłużnym. Spółka oferuje oprocentowanie w wysokości 9 proc. rocznie i wypłatę odsetek co pół roku, czas trwania inwestycji to 24 miesiące. Pożyczka może być zamienna na akcje z 20 proc. dyskontem. Studio nie wyklucza także debiutu na rynku NewConnect w 2022 roku. Spółka chce przede wszystkim skorzystać na małej konkurencji i rosnącej popularności gier typu Indie Premium na konsole Nintendo Switch. Budżet produkcyjny jednego tytułu wynosi maksymalnie 0,5 mln zł, a cykl produkcyjny 12 miesięcy. Inspiracją studia jest Bandai Namco Entertainment wraz z takimi tytułami, jak Tekken, Dragon Ball i Naruto, cieszące się powodzeniem wśród graczy młodszego, jak i starszego pokolenia na całym świecie.

– Chcemy weryfikować na bieżąco nasze założenia, przez co cykl produkcyjny każdego z tytułów nie jest przesadnie długi. Z drugiej strony, tworzone gry pasują do obecnych trendów w popkulturze, przez co liczymy na duże zainteresowanie wśród graczy – dodaje Mateusz Niżnik. 

Z szacunków spółki wynika, że liczba wszystkich gier dostępnych na Nintendo Switch to około 6,7 tys. sztuk, w tym ponad 1000 gier to platformowe. Dla porównania na Steam jest to 111,4 tys. gier, z czego ponad 7,8 tys. to gry platformowe.

RAION Games jest spółką stowarzyszoną, 25 proc. akcji spółki posiada notowane na GPW PunkPirates, które rozwija gry z segmentu VR. Najbliższe premiery zaplanowane przez RAION Games to: Datenshi: Reborn i Flyin Fat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.