SoftBlue S.A. z ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży r/r w 2020 r
SoftBlue, notowana na NewConnect spółka działająca na rynku IT i komercjalizująca badania naukowe, w 2020 r. wypracowała ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W raportowanym okresie zysk netto ze sprzedaży spółki wyniósł ponad 3,1 mln zł, co dało kilkukrotny wzrost wartości r/r. Na wypracowane wyniki wpłynęło m.in. sfinalizowanie kilku kontraktów SoftBlue na realizację projektów z sektora IoT. W minionym roku SoftBlue zdywersyfikowało swoją działalność o obszar telekomunikacji, łącząc siły z easyCALL. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.
- W raportowanym okresie kontynuowaliśmy realizację komercjalizacji projektów IoT. Równolegle intensyfikowaliśmy działania związane z budową własnego CBR. W tym celu w ub. roku zakupiliśmy działkę w centrum Bydgoszczy. Projekt ma na celu stworzenie zaawansowanych rozwiązań ułatwiających racjonalne gospodarowanie wodą i zwiększenie efektywności zarządzania energią elektryczną. Zakończenie prac budowalnych planujemy na koniec 2022 r. Niebawem podamy więcej szczegółów. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Rok 2020 był dla nas udanym okresem, również jeżeli chodzi o wypracowane wyniki finansowe. W ub. roku zysk netto SoftBlue osiągnął ponad 3,1 mln zł, co wpłynęło na kilkukrotny wzrost w porównaniu do 2019 r., kiedy to odnotowaliśmy stratę. Przychody netto ze sprzedaży wypracowaliśmy na poziomie 6,4 mln zł, co dało nam wzrost wyniku o 26 proc r/r. – dodaje.
W 2020 r. SoftBlue kontynuowało realizację dwóch projektów dofinansowanych ze środków UE. Mowa o projekcie prowadzonym w ramach programu sektorowego INNOLOT, który polega na zaprojektowaniu i stworzeniu rodziny bezzałogowych statków latających.
Miniony rok był także okresem zacieśnienia współpracy między SoftBlue, a InventionMed. We wrześniu 2020 SoftBlue skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego i wyemitowało 19 mln akcji serii E w ramach kapitału docelowego. Tym samym spółka znacząco zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed.
W minionym roku SoftBlue rozwijało wspomniany segment autorskich rozwiązań z obszaru Internetu Rzeczy (IoT). W tym czasie spółka sfinalizowała kilka kontraktów na sprzedaż flagowego rozwiązania o nazwie AirDron. Zakupu dokonali zarówno klienci prywatni oraz instytucjonalni. AirDron to innowacyjny system, który służy do zaawansowanego badania zanieczyszczenia powietrza za pomocą dronów ze specjalistyczną głowicą. W 2020 r. spółka koncentrowała się również na rozwoju najnowszego projektu o nazwie Autonomous Data Controler. Nowoczesne urządzenie umożliwia akwizycję, archiwizację i przetwarzanie danych oraz prezentację wyników analizy.
Środki na rozwój projektów IoT SoftBlue aktualnie pochodzą z przeprowadzonej w Q1 br. publicznej emisji akcji z prawem poboru, w ramach której spółka pozyskała ponad 10 mln zł.
Obecnie SoftBlue specjalizuje się nie tylko w obszarze IoT i Software. Pod koniec ub. roku spółka zdecydowała się na dywersyfikację o działania z zakresu telekomunikacji. Bowiem w Q4 2020 SoftBlue nabyło prawa do całości biznesu easyCALL - warszawskiej firmy, która była laureatem rankingu Deloitte Fast 50 CE. – Połączenie sił z zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa easyCALL było ważnym momentem w historii naszej firmy. Zakup łączył się z objęciem pracowników firmy, ale i kontaktów biznesowych, także tych z dużymi markami, jak Netia, czy Orange. Rozpoczęliśmy już wdrażanie udoskonalonych rozwiązań dedykowanych szeroko pojętej telefonii. Wprowadzamy także nową jakość obsługi w ramach usługi easyCALL. Aktualnie pracujemy nad marketingiem i optymalizacją. Liczymy na to, że pierwsze efekty przejęcia będą widoczne do końca tego roku. Docelowo planujemy wyjść z ofertą także poza granice kraju – komentuje prezes zarządu SoftBlue.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.