SoftBlue S.A. z ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży r/r w 2020 r
SoftBlue, notowana na NewConnect spółka działająca na rynku IT i komercjalizująca badania naukowe, w 2020 r. wypracowała ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W raportowanym okresie zysk netto ze sprzedaży spółki wyniósł ponad 3,1 mln zł, co dało kilkukrotny wzrost wartości r/r. Na wypracowane wyniki wpłynęło m.in. sfinalizowanie kilku kontraktów SoftBlue na realizację projektów z sektora IoT. W minionym roku SoftBlue zdywersyfikowało swoją działalność o obszar telekomunikacji, łącząc siły z easyCALL. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.
- W raportowanym okresie kontynuowaliśmy realizację komercjalizacji projektów IoT. Równolegle intensyfikowaliśmy działania związane z budową własnego CBR. W tym celu w ub. roku zakupiliśmy działkę w centrum Bydgoszczy. Projekt ma na celu stworzenie zaawansowanych rozwiązań ułatwiających racjonalne gospodarowanie wodą i zwiększenie efektywności zarządzania energią elektryczną. Zakończenie prac budowalnych planujemy na koniec 2022 r. Niebawem podamy więcej szczegółów. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Rok 2020 był dla nas udanym okresem, również jeżeli chodzi o wypracowane wyniki finansowe. W ub. roku zysk netto SoftBlue osiągnął ponad 3,1 mln zł, co wpłynęło na kilkukrotny wzrost w porównaniu do 2019 r., kiedy to odnotowaliśmy stratę. Przychody netto ze sprzedaży wypracowaliśmy na poziomie 6,4 mln zł, co dało nam wzrost wyniku o 26 proc r/r. – dodaje.
W 2020 r. SoftBlue kontynuowało realizację dwóch projektów dofinansowanych ze środków UE. Mowa o projekcie prowadzonym w ramach programu sektorowego INNOLOT, który polega na zaprojektowaniu i stworzeniu rodziny bezzałogowych statków latających.
Miniony rok był także okresem zacieśnienia współpracy między SoftBlue, a InventionMed. We wrześniu 2020 SoftBlue skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego i wyemitowało 19 mln akcji serii E w ramach kapitału docelowego. Tym samym spółka znacząco zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed.
W minionym roku SoftBlue rozwijało wspomniany segment autorskich rozwiązań z obszaru Internetu Rzeczy (IoT). W tym czasie spółka sfinalizowała kilka kontraktów na sprzedaż flagowego rozwiązania o nazwie AirDron. Zakupu dokonali zarówno klienci prywatni oraz instytucjonalni. AirDron to innowacyjny system, który służy do zaawansowanego badania zanieczyszczenia powietrza za pomocą dronów ze specjalistyczną głowicą. W 2020 r. spółka koncentrowała się również na rozwoju najnowszego projektu o nazwie Autonomous Data Controler. Nowoczesne urządzenie umożliwia akwizycję, archiwizację i przetwarzanie danych oraz prezentację wyników analizy.
Środki na rozwój projektów IoT SoftBlue aktualnie pochodzą z przeprowadzonej w Q1 br. publicznej emisji akcji z prawem poboru, w ramach której spółka pozyskała ponad 10 mln zł.
Obecnie SoftBlue specjalizuje się nie tylko w obszarze IoT i Software. Pod koniec ub. roku spółka zdecydowała się na dywersyfikację o działania z zakresu telekomunikacji. Bowiem w Q4 2020 SoftBlue nabyło prawa do całości biznesu easyCALL - warszawskiej firmy, która była laureatem rankingu Deloitte Fast 50 CE. – Połączenie sił z zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa easyCALL było ważnym momentem w historii naszej firmy. Zakup łączył się z objęciem pracowników firmy, ale i kontaktów biznesowych, także tych z dużymi markami, jak Netia, czy Orange. Rozpoczęliśmy już wdrażanie udoskonalonych rozwiązań dedykowanych szeroko pojętej telefonii. Wprowadzamy także nową jakość obsługi w ramach usługi easyCALL. Aktualnie pracujemy nad marketingiem i optymalizacją. Liczymy na to, że pierwsze efekty przejęcia będą widoczne do końca tego roku. Docelowo planujemy wyjść z ofertą także poza granice kraju – komentuje prezes zarządu SoftBlue.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.