SoftBlue S.A. z ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży r/r w 2020 r
SoftBlue, notowana na NewConnect spółka działająca na rynku IT i komercjalizująca badania naukowe, w 2020 r. wypracowała ponad 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W raportowanym okresie zysk netto ze sprzedaży spółki wyniósł ponad 3,1 mln zł, co dało kilkukrotny wzrost wartości r/r. Na wypracowane wyniki wpłynęło m.in. sfinalizowanie kilku kontraktów SoftBlue na realizację projektów z sektora IoT. W minionym roku SoftBlue zdywersyfikowało swoją działalność o obszar telekomunikacji, łącząc siły z easyCALL. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.
- W raportowanym okresie kontynuowaliśmy realizację komercjalizacji projektów IoT. Równolegle intensyfikowaliśmy działania związane z budową własnego CBR. W tym celu w ub. roku zakupiliśmy działkę w centrum Bydgoszczy. Projekt ma na celu stworzenie zaawansowanych rozwiązań ułatwiających racjonalne gospodarowanie wodą i zwiększenie efektywności zarządzania energią elektryczną. Zakończenie prac budowalnych planujemy na koniec 2022 r. Niebawem podamy więcej szczegółów. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Rok 2020 był dla nas udanym okresem, również jeżeli chodzi o wypracowane wyniki finansowe. W ub. roku zysk netto SoftBlue osiągnął ponad 3,1 mln zł, co wpłynęło na kilkukrotny wzrost w porównaniu do 2019 r., kiedy to odnotowaliśmy stratę. Przychody netto ze sprzedaży wypracowaliśmy na poziomie 6,4 mln zł, co dało nam wzrost wyniku o 26 proc r/r. – dodaje.
W 2020 r. SoftBlue kontynuowało realizację dwóch projektów dofinansowanych ze środków UE. Mowa o projekcie prowadzonym w ramach programu sektorowego INNOLOT, który polega na zaprojektowaniu i stworzeniu rodziny bezzałogowych statków latających.
Miniony rok był także okresem zacieśnienia współpracy między SoftBlue, a InventionMed. We wrześniu 2020 SoftBlue skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego i wyemitowało 19 mln akcji serii E w ramach kapitału docelowego. Tym samym spółka znacząco zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed.
W minionym roku SoftBlue rozwijało wspomniany segment autorskich rozwiązań z obszaru Internetu Rzeczy (IoT). W tym czasie spółka sfinalizowała kilka kontraktów na sprzedaż flagowego rozwiązania o nazwie AirDron. Zakupu dokonali zarówno klienci prywatni oraz instytucjonalni. AirDron to innowacyjny system, który służy do zaawansowanego badania zanieczyszczenia powietrza za pomocą dronów ze specjalistyczną głowicą. W 2020 r. spółka koncentrowała się również na rozwoju najnowszego projektu o nazwie Autonomous Data Controler. Nowoczesne urządzenie umożliwia akwizycję, archiwizację i przetwarzanie danych oraz prezentację wyników analizy.
Środki na rozwój projektów IoT SoftBlue aktualnie pochodzą z przeprowadzonej w Q1 br. publicznej emisji akcji z prawem poboru, w ramach której spółka pozyskała ponad 10 mln zł.
Obecnie SoftBlue specjalizuje się nie tylko w obszarze IoT i Software. Pod koniec ub. roku spółka zdecydowała się na dywersyfikację o działania z zakresu telekomunikacji. Bowiem w Q4 2020 SoftBlue nabyło prawa do całości biznesu easyCALL - warszawskiej firmy, która była laureatem rankingu Deloitte Fast 50 CE. – Połączenie sił z zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa easyCALL było ważnym momentem w historii naszej firmy. Zakup łączył się z objęciem pracowników firmy, ale i kontaktów biznesowych, także tych z dużymi markami, jak Netia, czy Orange. Rozpoczęliśmy już wdrażanie udoskonalonych rozwiązań dedykowanych szeroko pojętej telefonii. Wprowadzamy także nową jakość obsługi w ramach usługi easyCALL. Aktualnie pracujemy nad marketingiem i optymalizacją. Liczymy na to, że pierwsze efekty przejęcia będą widoczne do końca tego roku. Docelowo planujemy wyjść z ofertą także poza granice kraju – komentuje prezes zarządu SoftBlue.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.