Komunikaty PR

SoftBlue z 26% wzrostem przychodów netto ze sprzedaży r/r w Q1 br.

2021-05-18  |  10:00
Biuro prasowe

 

SoftBlue SA – notowana na NewConnect spółka technologiczna – w Q1 br. wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,8 mln zł, co stanowi 26% wzrost w porównaniu r/r. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł. W lutym spółka pozyskała ponad 10 mln zł w ramach publicznej oferty akcji. Środki od inwestorów są przeznaczane na rozwój projektów z obszaru Internetu Rzeczy. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.

- Wypracowane przez nas wyniki w Q1 br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od stycznia do marca osiągnęliśmy 2,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało nam wzrost o 26% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł, a EBITDA ponad 0,32 mln zł. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue S.A.

W lutym SoftBlue S.A. przeprowadziła ofertę akcji, w ramach której do spółki wpłynęło ponad 10 mln zł. Pozyskane środki firma przeznacza na rozwój projektów z dziedziny Internetu Rzeczy (IoT), w tym marketing systemu Autonomous Data Controler, który służy do racjonalnego zarządzania produkcją i energią. – Nasz projekt ADC zmniejsza ilość zużywania energii, co pozwala naszym klientom obniżyć generowanie kosztów. Środki z oferty służą nam także w rozwoju naszych innych projektów z obszaru Przemysłu 4.0., mam tu na myśli dwa systemu antysmogowe: AirDron i Smogobus. Liczę, że wszystkie te działania przełożą się na dalszy wzrost wyników finansowych SoftBlue w przyszłych kwartałach – mówi prezes zarządu SoftBlue S.A.

W marcu br. projekt SoftBlue pt. Stworzenie natywnie chmurowego rozwiązania symulującego tłumy osób na potrzeby nowoczesnych gier wideo, animacji, prezentacji oraz platform szkoleniowych został  wybrany do dofinansowania w ramach programu Wsparcie rozwoju sfery B+R w przedsiębiorstwach. Bydgoska spółka otrzyma 3 mln zł dofinansowania.

W tym samym miesiącu oferta konsorcjum, którego członkiem jest SoftBlue S.A. otrzymała od NFZ zamówienie publiczne w zakresie wsparcia w realizacji zadań projektu Feniks, o wartości 1,7 mln zł. Realizacja projektu zaplanowana jest na 2022 r.

Zgodnie z planami spółki, w Q4 przyszłego roku nastąpi zakończenie budowy Centrum B+R dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.