SoftBlue z 26% wzrostem przychodów netto ze sprzedaży r/r w Q1 br.
SoftBlue SA – notowana na NewConnect spółka technologiczna – w Q1 br. wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,8 mln zł, co stanowi 26% wzrost w porównaniu r/r. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł. W lutym spółka pozyskała ponad 10 mln zł w ramach publicznej oferty akcji. Środki od inwestorów są przeznaczane na rozwój projektów z obszaru Internetu Rzeczy. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.
- Wypracowane przez nas wyniki w Q1 br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od stycznia do marca osiągnęliśmy 2,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało nam wzrost o 26% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł, a EBITDA ponad 0,32 mln zł. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue S.A.
W lutym SoftBlue S.A. przeprowadziła ofertę akcji, w ramach której do spółki wpłynęło ponad 10 mln zł. Pozyskane środki firma przeznacza na rozwój projektów z dziedziny Internetu Rzeczy (IoT), w tym marketing systemu Autonomous Data Controler, który służy do racjonalnego zarządzania produkcją i energią. – Nasz projekt ADC zmniejsza ilość zużywania energii, co pozwala naszym klientom obniżyć generowanie kosztów. Środki z oferty służą nam także w rozwoju naszych innych projektów z obszaru Przemysłu 4.0., mam tu na myśli dwa systemu antysmogowe: AirDron i Smogobus. Liczę, że wszystkie te działania przełożą się na dalszy wzrost wyników finansowych SoftBlue w przyszłych kwartałach – mówi prezes zarządu SoftBlue S.A.
W marcu br. projekt SoftBlue pt. Stworzenie natywnie chmurowego rozwiązania symulującego tłumy osób na potrzeby nowoczesnych gier wideo, animacji, prezentacji oraz platform szkoleniowych został wybrany do dofinansowania w ramach programu Wsparcie rozwoju sfery B+R w przedsiębiorstwach. Bydgoska spółka otrzyma 3 mln zł dofinansowania.
W tym samym miesiącu oferta konsorcjum, którego członkiem jest SoftBlue S.A. otrzymała od NFZ zamówienie publiczne w zakresie wsparcia w realizacji zadań projektu Feniks, o wartości 1,7 mln zł. Realizacja projektu zaplanowana jest na 2022 r.
Zgodnie z planami spółki, w Q4 przyszłego roku nastąpi zakończenie budowy Centrum B+R dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.