SoftBlue z 6,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w I pół. 2021
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ponad 2-krotnie wyższe przychody netto ze sprzedaży w I półroczu 2021 r. wypracowała SoftBlue SA – firma technologiczna z rynku NewConnect. Ich wartość wyniosła 6,4 mln zł. W samym Q2 przychody osiągnęły poziom 3,6 mln zł. I półrocze spółka zamyka z zyskiem netto o wartości 0,15 mln zł. EBITDA od stycznia do czerwca wyniosła 0,43 mln zł. Na wzrost wyników finansowych SoftBlue wpłynął przede wszystkim wzrost zainteresowania głowicą pomiarową AirDron, realizacja projektów w ramach Centrum Badawczo – Rozwojowego oraz dywersyfikacja działalności o usługi telekomunikacyjne po przejęciu biznesu EasyCALL.
- I półrocze zamykamy wzrostem wyników finansowych. Od stycznia do czerwca 2021 wypracowaliśmy zysk netto na poziomie 0,15 mln zł, w samym Q2 także osiągnęliśmy nieznaczny zysk. Przychody netto ze sprzedaży od stycznia do czerwca wyniosły 6,4 mln zł. W ten sposób podwoiliśmy wynik w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. W Q2 przychody osiągnęły konsekwentny wzrost względem minionych kwartałów. Ich wartość wyniosła 3,6 mln zł. To 9-krotność wyniku w porównaniu r/r. Dobre wyniki finansowe SoftBlue to m.in. zasługa przejęcia biznesu EasyCALL z końca ub. roku. Dzięki temu przez ostatnie miesiące mogliśmy rozwijać działalność SoftBlue o nowy obszar, jakim jest telekomunikacja. W jego ramach odświeżamy i wdrażamy coraz to nowe projekty. Chcemy, aby pierwsze tego efekty widoczne były jeszcze w tym roku. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA. – Na wypracowane przychody wpływ miało także sfinalizowanie projektów w ramach Centrum Badawczo – Rozwojowego oraz realizacja istotnych umów dot. sprzedaży naszego flagowego systemu AirDron. – dodaje.
W czerwcu mobilny system antysmogowy AirDron trafił w wiele miejsc w to do powiatu słupskiego. System sprawdza jakość powietrza oraz wspiera akcje ratownicze i działania prewencyjne. W tym samym miesiącu SoftBlue zakończyło kolejne wdrożenie. Tym razem aparatura trafiła do zespołu Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. – Zainteresowanie AirDron’ em obserwujemy zwłaszcza ze strony instytutów badawczych i samorządów terytorialnych co potwierdza właściwość przyjętej przez nas strategii gdzie jakość stawiamy na pierwszym miejscu. Nasze rozwiązanie jest wdrażane na terenie Polski, ale powoli wychodzimy z nim szerzej w świat. – mówi CEO SoftBlue.
SoftBlue na bieżąco koncentruje się na dalszym rozwoju szerokiego wachlarza produktów w ramach oferty IoT. Jest to możliwe dzięki przeprowadzonej w lutym br. ofercie publicznej SoftBlue, w ramach której do spółki wpłynęło ponad 10 mln zł. Lwią cześć pozyskanych środków firma przeznacza przede wszystkim na rozwój i marketing projektów IoT w naszej firmie.
SoftBlue od lat aktywnie bierze udział w programach mających na celu wzmacnianie innowacyjności i konkurencyjności w Polsce. W kwietniu SoftBlue otrzymało istotną z punktu widzenia prowadzonej działalności, decyzję Kujawsko-Pomorskiej Agencji Innowacji o dofinansowanie projektu Specjalistyczny system nadrzędny do urządzeń pomiarowych. Został on zakwalifikowany do otrzymania dotacji w ramach Funduszu Badań i Wdrożeń. Wartość projektu to 0,6 mln zł, dofinansowanie wyniosło blisko 0,4 mln zł.
Obecnie bydgoska spółka tworzy własne Centrum Badawczo-Rozwojowe poświęcone racjonalnemu gospodarowaniu wodą w systemach zbiorowego zaopatrzenia. 6 sierpnia br. SoftBlue otrzymało prawomocne pozwolenie na budowę inwestycji. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.