Sprzedaż The Wizards od Carbon Studio przekroczyła 1 mln USD na Oculus Quest
Sprzedaż pierwszej części The Wizards, z portfolio produkcyjnego Carbon Studio, przekroczyła 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest. Notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie tworzenia gier w technologii Virtual Reality zakończył też certyfikację innego tytułu z serii – The Wizards Dark Times. Projekt Dark Times zadebiutuje na Oculus Quest 6 maja br. Cenę gry ustalono na 24,99 USD.
- Przekroczyliśmy poziom 1 mln USD przychodu brutto ze sprzedaży The Wizards na Oculus Quest. Gra jest dostępna na platformie od 2019 r. Tym samym dołączyliśmy do grona kilkudziesięciu spółek, którym udało się przekroczyć tę magiczną barierę. Wynik, który udało nam się osiągnąć dowodzi, jak duży potencjał ma nasz tytuł. Cieszymy się, że gracze polubili produkcje The Wizards. Do tej pory tytuły z tej serii nabyło ponad 200 tys. użytkowników. Jest to dla nas satysfakcjonujący wynik. Liczymy, że tendencja wzrostu sprzedaży utrzyma się – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A.
Spółka zakończyła proces certyfikacji The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest. Data premiery na OQ, zgodnie z zapowiedzią, odbędzie się 6 maja br. Cena gry została ustalona na 24,99 USD. The Wizards - Dark Times to projekt, w którym mechanikę przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Podczas rozgrywki gracz odbędzie podróż w czasie, weźmie udział w epickich bitwach i zgłębi historię krainy Meliora. Tytuł dostępny jest od ub. roku na platformie Steam oraz Oculus Store. The Wizards Dark Times od premiery jest cały czas rozwijane przez studio. Gracze do tej pory otrzymali dwie spore aktualizacje, rozszerzające grę o nowe tryby rozgrywki. Na koniec br. planowane jest także wzbogacenie gry o tryb coop-multiplayer, w którym będzie można walczyć z siłami ciemności wraz z przyjaciółmi.
– Liczę, że najnowsza wersja Dark Times odniesie sukces, który przełoży się na wzrost wyników finansowych w nadchodzących kwartałach. Realizacja produkcji VR to jeden z elementów naszej strategii rozwoju oraz odpowiedź na obecne trendy. Według szacunków rynek gier wirtualnej rzeczywistości to najszybciej rozwijająca się gałąź branży gamingowej. Wartość tego sektora w 2025 r. może przekroczyć 42 mld USD. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A. – Seria The Wizards zdobyła uznanie w środowisku graczy na całym świecie, czego potwierdzeniem jest wysoka sprzedaż. Tytuły zostały przychylnie odebrane również przez krytyków. Seria The Wizards otrzymała prestiżowe nagrody, m.in. Viveport Developer Award podczas GDC w San Francisco, nagrodę na Casual Connect w Azji, Indie Prize w Kolonii. To dla nas znaczące wyróżnienia. – dodaje Aleksander Caban.
Spółka pracuje także nad swoim największym w historii projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop. Premiera tytułu planowana jest na platformach Oculus i Steam latem br., w wersji na PC VR (Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index itp.) oraz w wersji przenośnej na Oculus Quest i Oculus Quest 2.
Podczas rozgrywki, gracz wcieli się w rolę Lorda Acanum – Castora Stormscyera, który po wielkim magicznym kataklizmie – Necroquake’ u musi zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Budżet na realizację projektu szacowany jest na 2,1 mln zł, z czego nakłady na marketing wynoszą ok. 200 tys. zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.
Spółka zanotowała 875 tys. zł szacunkowych przychodów netto w Q1 br., co oznacza wzrost o 93 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. Do wysokiego wyniku przyczyniły się, m.in. wysoka sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR, Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive oraz rozwój działań marketingowych.
Carbon Studio jeszcze w tym roku chce przenieść notowania z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.