The Wizards - Dark Times od 6 maja dostępny na platformie Oculus Quest
Dark Times – autorski tytuł Carbon Studio z popularnej serii The Wizards – już 6 maja br. zadebiutuje na platformie Oculus Quest. Obecnie gra akcji osadzona w świecie fantasy dostępna jest w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards wynosi ponad 200 000 kopii. Do końca br. Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Pracujemy nad tym, aby tytuł The Wizards - Dark Times już 6 maja trafił na rynek w swojej najnowszej odsłonie. Za niespełna dwa miesiące nasza przygodowa gra akcji będzie kompatybilna z popularnymi wśród graczy goglami VR Oculus Quest. Gogle od marki Facebook to sprzęt mobilny, który posiada autonomiczny system stworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości, dzięki czemu użytkownicy mogą grać niemal wszędzie. Liczymy na to, że również i ta wersja gry sprawi użytkownikom mnóstwo wirtualnych przyjemności, ale i zapewni swobodę rozgrywki – informuje Aleksander Caban, Członek Zarządu Carbon Studio S.A.
The Wizards - Dark Times to projekt, w którym mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Kampania fabularna zawiera podróż w czasie, epickie bitwy i bogatą historię.
Od czerwca 2020 roku gra dostępna jest na platformie Steam, Oculus Store, a także wspiera większość najpopularniejszych gogli VR dla komputerów PC.
- Liczymy na to, że najnowsza wersja Dark Times przełoży się na wzrost wyników finansowych Carbon Studio w najbliższych kwartałach – mówi Aleksander Caban. – Do tej pory stworzona przez nas marka The Wizards zdobyła już wiele pozytywnych ocen krytyków branżowych i otrzymała prestiżowe nagrody, chociażby na Casual Connect w Azji, czy Indie Prize w Kolonii. Aktualnie sprzedaż wszystkich gier z serii wynosi ponad 200 000 kopii, co jest dla nas satysfakcjonujące. – dodaje.
Obecnie firma koncentruje się na produkcji swojego największego tytułu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Przygodowa gra akcji pozwoli graczom wcielić się w postać Lorda Arcanum i przez wszystkie etapy rozgrywki walczyć z przeciwnikami w Królestwach Śmiertelników. Uniwersum Warhammera stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Właścicielem praw do marki Warhammer jest notowany na londyńskiej giełdzie Games Workshop. – Produkcja idzie zgodnie z planem. Finalizujemy ustalenia dotyczące premiery. Wkrótce zaprezentujemy nowe materiały z gry, której premiera planowo powinna odbyć się już w połowie tego roku – dodaje Aleksander Caban.
Ponadto Carbon Studio do końca br. planuje przeniesienie akcji Spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
Szacuje się, że w Q4 ub. roku sprzedano od 500 000 do 1 000 000 gogli Oculus Quest 2. – To zasługa m.in. łatwiejszej dostępności gogli, czy ich atrakcyjnej ceny, co niewątpliwie wpłynęło na wzrost popularności systemów wirtualnej rzeczywistości na rynku gamingowym. Przewiduje się również, że gry w technologii VR będą najszybciej rosnącą gałęzią branży gamingowej. Wartość tego sektora w 2025 roku może przekroczyć nawet 42 mld USD. – komentuje Członek Zarządu Carbon Studio.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.