Vixa Games tworzy HyperStack – innowacyjne narzędzie do produkcji gier wideo
Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium na konsole i komputery osobiste, w ramach konkursu GameINN, zrealizuje do końca 2022 r. projekt pod nazwą HyperStack. Spółka zaprojektuje modułowy system do optymalizacji produkcji gier. Celem działania jest zmniejszenie nakładów pracy w zakresie stworzenia pojedynczej produkcji i zwiększenie liczby gier, nad którymi studio może jednocześnie pracować z 1 do 2-3 tytułów. Ponadto, w ramach letniego Festiwalu Gier Steam, który odbył się w dniach 16-22 czerwca br. spółka udostępniła bezpłatne demo The Crackpet Show, które spotkało się z dużym zainteresowaniem graczy. Vixa Games chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.
– Hyperstack to projektowane przez nas od stycznia 2020 r. nowoczesne narzędzie, którego głównym celem jest wspieranie procesu szybkiej produkcji prototypów oraz architektury gier. Zastosowanie rozwiązania, m.in. zmniejsza czas potrzebny do utworzenia głównych elementów rozgrywki, funkcji sieciowych oraz elementów graficznych, a także skraca czas przejścia produktu z fazy prototypowej do komercyjnej – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games. – Poza aspektami technicznymi HyperStack stanowi wsparcie dla programistów w zakresie realizacji prototypu gry. Funkcjonalności urządzenia zmniejszają koszty prototypowania produkcji, co przekłada się na większe szanse zwrotu poniesionych nakładów przez studio w ciągu roku – dodaje Juliusz Mićko.
HyperStack to projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: GameINN. Jego wartość opiewa na łączną kwotę 4 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 2,4 mln zł. Na mocy umowy z NCBiR projekt HyperStack, dotychczas realizowany przez Scalac Sp. z o.o., będzie realizowany dalej przez Vixa Games S.A. Ukończenie projektu przewiduje się do końca 2022 roku.
Strategia Vixa Games zakłada produkcję gier na najważniejsze platformy dystrybucyjne, w szczególności konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz na komputery stacjonarne. Podczas letniego Festiwalu Gier Steam w dniach 16-22 czerwca studio udostępniło bezpłatne demo gry The Crackpet Show.
– Udział w letnim Festiwalu Gier Steam przyczynił się do wzrostu zainteresowania naszym tytułem. W czasie wydarzenia gra The Crackpet Show miała ponad 2,5 mln wyświetleń oraz ok. 20 tys. wizyt na stronie produktu Steam. Zorganizowany streaming z rozgrywki oglądało ponad 50 tys. graczy, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Uczestnicy wydarzenia chętnie dzielili się z nami feedbackiem nt. rozgrywki. Oczywiście, finalizując projekt pełnej wersji gry, przeanalizujemy i weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie. Cieszymy się, że tytuł dostrzegła także prasa branżowa oraz Influencerzy. Już przed premierą demo otrzymaliśmy propozycje przetestowania przez nich gry – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games S.A.
Premiera pełnej wersji The Crackpet Show planowana jest jeszcze w tym roku. Rozgrywka dostępna będzie w trybie dla jednego gracza oraz w trybie kooperacyjnym dla 4 osób.
Do końca br. Vixa Games planuje udostępnić tytuły Love Colors na Nintendo Switch i PC oraz Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.
Plany spółki zakładają również debiut na rynku NewConnect, który może zostać poprzedzony emisją akcji. O realizacji tych założeń Vixa Games będzie informowała na bieżąco.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.