Vixa Games tworzy HyperStack – innowacyjne narzędzie do produkcji gier wideo
Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium na konsole i komputery osobiste, w ramach konkursu GameINN, zrealizuje do końca 2022 r. projekt pod nazwą HyperStack. Spółka zaprojektuje modułowy system do optymalizacji produkcji gier. Celem działania jest zmniejszenie nakładów pracy w zakresie stworzenia pojedynczej produkcji i zwiększenie liczby gier, nad którymi studio może jednocześnie pracować z 1 do 2-3 tytułów. Ponadto, w ramach letniego Festiwalu Gier Steam, który odbył się w dniach 16-22 czerwca br. spółka udostępniła bezpłatne demo The Crackpet Show, które spotkało się z dużym zainteresowaniem graczy. Vixa Games chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.
– Hyperstack to projektowane przez nas od stycznia 2020 r. nowoczesne narzędzie, którego głównym celem jest wspieranie procesu szybkiej produkcji prototypów oraz architektury gier. Zastosowanie rozwiązania, m.in. zmniejsza czas potrzebny do utworzenia głównych elementów rozgrywki, funkcji sieciowych oraz elementów graficznych, a także skraca czas przejścia produktu z fazy prototypowej do komercyjnej – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games. – Poza aspektami technicznymi HyperStack stanowi wsparcie dla programistów w zakresie realizacji prototypu gry. Funkcjonalności urządzenia zmniejszają koszty prototypowania produkcji, co przekłada się na większe szanse zwrotu poniesionych nakładów przez studio w ciągu roku – dodaje Juliusz Mićko.
HyperStack to projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: GameINN. Jego wartość opiewa na łączną kwotę 4 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 2,4 mln zł. Na mocy umowy z NCBiR projekt HyperStack, dotychczas realizowany przez Scalac Sp. z o.o., będzie realizowany dalej przez Vixa Games S.A. Ukończenie projektu przewiduje się do końca 2022 roku.
Strategia Vixa Games zakłada produkcję gier na najważniejsze platformy dystrybucyjne, w szczególności konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz na komputery stacjonarne. Podczas letniego Festiwalu Gier Steam w dniach 16-22 czerwca studio udostępniło bezpłatne demo gry The Crackpet Show.
– Udział w letnim Festiwalu Gier Steam przyczynił się do wzrostu zainteresowania naszym tytułem. W czasie wydarzenia gra The Crackpet Show miała ponad 2,5 mln wyświetleń oraz ok. 20 tys. wizyt na stronie produktu Steam. Zorganizowany streaming z rozgrywki oglądało ponad 50 tys. graczy, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Uczestnicy wydarzenia chętnie dzielili się z nami feedbackiem nt. rozgrywki. Oczywiście, finalizując projekt pełnej wersji gry, przeanalizujemy i weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie. Cieszymy się, że tytuł dostrzegła także prasa branżowa oraz Influencerzy. Już przed premierą demo otrzymaliśmy propozycje przetestowania przez nich gry – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games S.A.
Premiera pełnej wersji The Crackpet Show planowana jest jeszcze w tym roku. Rozgrywka dostępna będzie w trybie dla jednego gracza oraz w trybie kooperacyjnym dla 4 osób.
Do końca br. Vixa Games planuje udostępnić tytuły Love Colors na Nintendo Switch i PC oraz Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.
Plany spółki zakładają również debiut na rynku NewConnect, który może zostać poprzedzony emisją akcji. O realizacji tych założeń Vixa Games będzie informowała na bieżąco.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.