Vixa Games tworzy HyperStack – innowacyjne narzędzie do produkcji gier wideo
Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium na konsole i komputery osobiste, w ramach konkursu GameINN, zrealizuje do końca 2022 r. projekt pod nazwą HyperStack. Spółka zaprojektuje modułowy system do optymalizacji produkcji gier. Celem działania jest zmniejszenie nakładów pracy w zakresie stworzenia pojedynczej produkcji i zwiększenie liczby gier, nad którymi studio może jednocześnie pracować z 1 do 2-3 tytułów. Ponadto, w ramach letniego Festiwalu Gier Steam, który odbył się w dniach 16-22 czerwca br. spółka udostępniła bezpłatne demo The Crackpet Show, które spotkało się z dużym zainteresowaniem graczy. Vixa Games chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.
– Hyperstack to projektowane przez nas od stycznia 2020 r. nowoczesne narzędzie, którego głównym celem jest wspieranie procesu szybkiej produkcji prototypów oraz architektury gier. Zastosowanie rozwiązania, m.in. zmniejsza czas potrzebny do utworzenia głównych elementów rozgrywki, funkcji sieciowych oraz elementów graficznych, a także skraca czas przejścia produktu z fazy prototypowej do komercyjnej – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games. – Poza aspektami technicznymi HyperStack stanowi wsparcie dla programistów w zakresie realizacji prototypu gry. Funkcjonalności urządzenia zmniejszają koszty prototypowania produkcji, co przekłada się na większe szanse zwrotu poniesionych nakładów przez studio w ciągu roku – dodaje Juliusz Mićko.
HyperStack to projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: GameINN. Jego wartość opiewa na łączną kwotę 4 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 2,4 mln zł. Na mocy umowy z NCBiR projekt HyperStack, dotychczas realizowany przez Scalac Sp. z o.o., będzie realizowany dalej przez Vixa Games S.A. Ukończenie projektu przewiduje się do końca 2022 roku.
Strategia Vixa Games zakłada produkcję gier na najważniejsze platformy dystrybucyjne, w szczególności konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz na komputery stacjonarne. Podczas letniego Festiwalu Gier Steam w dniach 16-22 czerwca studio udostępniło bezpłatne demo gry The Crackpet Show.
– Udział w letnim Festiwalu Gier Steam przyczynił się do wzrostu zainteresowania naszym tytułem. W czasie wydarzenia gra The Crackpet Show miała ponad 2,5 mln wyświetleń oraz ok. 20 tys. wizyt na stronie produktu Steam. Zorganizowany streaming z rozgrywki oglądało ponad 50 tys. graczy, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Uczestnicy wydarzenia chętnie dzielili się z nami feedbackiem nt. rozgrywki. Oczywiście, finalizując projekt pełnej wersji gry, przeanalizujemy i weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie. Cieszymy się, że tytuł dostrzegła także prasa branżowa oraz Influencerzy. Już przed premierą demo otrzymaliśmy propozycje przetestowania przez nich gry – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games S.A.
Premiera pełnej wersji The Crackpet Show planowana jest jeszcze w tym roku. Rozgrywka dostępna będzie w trybie dla jednego gracza oraz w trybie kooperacyjnym dla 4 osób.
Do końca br. Vixa Games planuje udostępnić tytuły Love Colors na Nintendo Switch i PC oraz Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.
Plany spółki zakładają również debiut na rynku NewConnect, który może zostać poprzedzony emisją akcji. O realizacji tych założeń Vixa Games będzie informowała na bieżąco.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.