Woodpecker.co z kolejnymi wzrostami i historycznie wysokim ARPA
![Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1776902759.png)
Woodpecker.co S.A., spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, notuje dynamiczne wzrosty wyników. W I półroczu 2021 odnotowała 3-krotny rdr. wzrost zysku netto, który wyniósł przeszło 1 mln zł. Z kolei przychody spółki osiągnęły wartość ponad 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 34 proc. rdr. Dynamiczny wzrost miał swoje odzwierciedlenie w rosnącym ARPA (Average Revenue Per Account), które w II kw. 2021 r. po raz pierwszy w historii spółki wyniosło powyżej 100 USD. We wrześniu Woodpecker.co S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
Działająca w modelu SaaS aplikacja Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów i rekrutacji pracowników. Korzysta z niego około 3 tys. firm z ponad 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników kwartalnych. W porównaniu z I półroczem 2020 roku odnotowaliśmy 3-krotny wzrost, a ARPA – czyli średni przychód na użytkownika – po raz pierwszy w historii naszej działalności przekroczył 100 USD, rosnąc w tempie 42 proc. rdr. Model SaaS w którym działamy pomaga nam z powodzeniem skalować biznes, a konsekwentnie realizowana strategia rozwoju pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zakładamy, że ten rok zamkniemy z przychodami na poziomie 13,6 mln zł, notując przy tym 3,4 mln zł wyniku EBITDA oraz 2,5 mln zł zysku netto. Warto wspomnieć, że już w samym pierwszym półroczu osiągnęliśmy wyższy zysk niż w całym ubiegłym roku. – mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Woodpecker.co podtrzymuje wcześniejsze prognozy dotyczące wyników na 2022 r. Zakładają one 19,6 mln zł przychodów, 7,4 mln zł EBITDA oraz 5,1 mln zysku netto.
Spółka w ostatnim czasie wprowadziła do oferty nowy produkt – aplikację Woodpecker Calls. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku narzędzi sales automation. Aplikacja pozwala wykonywać działania sprzedażowe związane z zaplanowanymi rozmowami telefonicznymi bezpośrednio z poziomu telefonu. Zintegrowana jest z danymi i procesami ustawionymi w aplikacji webowej, dzięki czemu czynności wykonane przez klienta za pomocą telefonu są automatycznie synchronizowane z systemem, zapewniając ciągłość i wygodę korzystania.
- Woodpecker Calls pozwala na dalszą automatyzację komunikacji sprzedażowej. Narzędzie docenią w szczególności sprzedawcy z branż w których bezpośredni kontakt z klientem jest kluczowy, np. sprzedający towary lub usługi o większej złożoności i wymagające spersonalizowanych prezentacji. To produkt unikalny na rynku i kolejny krok Woodpeckera w kierunku wspierania komunikacji wielokanałowej. – podkreśla Mateusz Tarczyński.
Firma jest o krok od debiutu na rynku NewConnect. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji serii A Woodpecker.co S.A. do Alternatywnego Systemu Obrotu NewConnect. Spółka aktualnie czeka na wyznaczenie daty debiutu.
- Z niecierpliwością czekamy na debiut na tzw. małej giełdzie. To dla nas ważny krok, odzwierciedlający dynamiczny rozwój spółki i rozbudowę skali działalności. – dodaje Mateusz Tarczyński.
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.