Wspólnicy Pixel Crow zdecydują o połączeniu Spółki z notowanym Pixel Crow Games
Zarządy Spółek Pixel Crow Sp. z o.o. oraz Pixel Crow Games S.A. (dawnego Patent Fund S.A.) zwołały na 8 października br. Zgromadzenie Wspólników oraz Walne Zgromadzenie akcjonariuszy. W ramach zgromadzeń udziałowcy Pixel Crow Sp. z o.o. oraz akcjonariusze Pixel Crow Games S.A. zdecydują o połączeniu obu Spółek. Zdecydują oni również o emisji połączeniowej. Zgodnie z opublikowanym 31 maja br. planem połączenia wszystkie udziały Pixel Crow Sp. z o.o. zostały wycenione na kwotę ponad 20,2 mln zł, natomiast akcje Pixel Crow Games S.A. (dawniej Patent Fund S.A.) na ponad 1,7 mln zł.
Po zatwierdzeniu oraz realizacji emisji dotychczasowi akcjonariusze Pixel Crow Games S.A. będą posiadać 8,01% w kapitale zakładowym spółki po połączeniu. Każdy ze wspólników Pixel Crow sp. z o.o. otrzyma w przybliżeniu 283.971 akcji emisji połączeniowej w zamian za jeden udział w spółce. Opublikowany 31 maja br. plan połączenia obu Spółek zawiera m.in. ich wyceny przeprowadzone przez niezależnych specjalistów z rynku. Wartość godziwa Pixel Crow Sp. z o.o. została ustalona na kwotę 20 218 743,35 zł, a więc 45 435,38 zł za jeden udział, natomiast wartość godziwa Pixel Crow Games S.A. została wyceniona na kwotę 1 760 000,00 zł, tj. 0,16 zł za jedną akcję.
- Zgoda wspólników oraz akcjonariuszy pozwoli nam osiągnąć kolejny etap w procesie połączenia. Oznacza to, że Pixel Crow najprawdopodobniej będzie pierwszym studiem z Rodziny Movie Games, które z sukcesem zakończy proces połączeniowy ze spółką już notowaną na NewConnect, co otworzy drogę do możliwości szybszego jej upublicznienia. Cieszy nas również to, że cały proces przebiega zgodnie z planem – komentuje Mateusz Wcześniak, prezes Pixel Crow Sp. z o.o. oraz prezes Movie Games S.A.
Zatwierdzenie połączenia oraz emisji przez Zgromadzenie Wspólników Pixel Crow sp. z o.o. oraz NWZA Pixel Crow Games S.A. pozwoli na realizację kolejnych etapów połączenia. Do tej pory, oprócz przygotowania planu połączenia oraz oszacowania wycen obu Spółek, NWZ Patent Fund dokonało zmiany nazwy na Pixel Crow Games, zmiany profilu działalności oraz powołało nowy skład Rady Nadzorczej, który obecnie w pełni odzwierciedla nowy charakter działalności.
O spółce:
Marka Pixel Crow istnieje na rynku już od wielu lat i została założona przez Macieja Miąsika. Jest to jeden z pionierów oraz prawdziwa legenda polskiej branży gier wideo. W swojej prawie 30-letniej karierze odpowiadał za produkcję kilkudziesięciu gier, współpracował z wieloma zespołami oraz edukował całe pokolenia nowych deweloperów. To pod szyldem Pixel Crow Maciej Miąsik stworzył grę Beat Cop, wydaną w 2017 r. przez 11 bit studios. Gra okazała się bestsellerem. Maciej Miąsik pełni w Spółce funkcję Szefa Studia i odpowiada bezpośrednio za nadzór nad pracami produkcyjnymi oraz rozwój każdego z projektów. Prezesem Zarządu Pixel Crow został niedawno Damian Gasiński, który do tej pory pełnił w Spółce funkcję Creative Directora. Jest on związany z Movie Games i odpowiadał za sukces takich gier jak Drug Dealer Simulator, Plane Mechanic Simulator oraz The Beast Inside. Mateusz Wcześniak pełni aktualnie w Pixel Crow funkcję Doradcy Strategicznego.
Gry nad którymi pracuje studio to:
● Fire Commander to strategia czasu rzeczywistego wprowadzająca gracza w świat ekstremalnych strażackich akcji ratunkowych. Gracz będzie musiał zarządzać akcjami oraz rozwijać kompetencje i umiejętności swoich strażaków.
● Total Alarm jest fabularną grą połączona z rozgrywką typu resource management zlokalizowana w futurystycznym systemie komunistycznym w kosmosie. Głównym autorem gry jest Maciej Miąsik, legenda polskiej sceny gamedev.
● Food Truck Empire (tytuł roboczy) to będąca na zaawansowanym etapie prac największa produkcja studia, traktująca o budowaniu i zarządzaniu biznesem food trucków. Gra powstaje z koprodukcji z zespołem Lichthund, twórcami gry Lichtspeer i bohaterami Wszystko z nami w porządku - znakomitego dokumentu o branży gier w reżyserii Borysa Nieśpielaka.
● Niezapowiedziany projekt znajduje się obecnie w fazie preprodukcji. Za projekt odpowiada Head of Studio Maciej Miąsik, legendarny polski twórca gier, autor Beat Cop i współtwórca Wiedźmina, oraz Creative Director Damian Gasiński, producent Drug Dealer Simulator, jednego z największych hitów sprzedażowych Movie Games.
Kolejne gry, w tym dwa tytuły łączące elementy strategii i managementu, znajdują się w fazie projektowania. Będą one odpowiadać na trendy rynkowe, zaś twórcy czerpią z doświadczeń z produkcji najlepiej sprzedających się tytułów Movie Games (m.in. Drug Dealer Simulator czy Lust from Beyond), jak i z gier podobnego segmentu budżetowego, które odniosły międzynarodowy sukces.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.