Komunikaty PR

Wspólnicy Pixel Crow zgodzili się na połączenie z notowanym Pixel Crow Games

2021-10-11  |  12:00
Biuro prasowe

Zgromadzenie Wspólników Pixel Crow Sp. z o.o. oraz Walne Zgromadzenie akcjonariuszy Pixel Crow Games S.A. (dawnego Patent Fund S.A.) zgodzili się na połączeniu obu Spółek oraz na emisję połączeniową. Udziałowcy Pixel Crow Sp. z o.o. otrzymają łącznie 126.367.145 akcji serii I, które w dalszej kolejności zostaną zarejestrowane w KRS oraz dopuszczone do obrotu na rynku NewConnect. Zgodnie z opublikowanym 31 maja br. planem połączenia wszystkie udziały Pixel Crow Sp. z o.o. zostały wycenione na kwotę ponad 20,2 mln zł, natomiast akcje Pixel Crow Games S.A. (dawniej Patent Fund S.A.) na ponad 1,7 mln zł.

Po zatwierdzeniu oraz realizacji emisji dotychczasowi akcjonariusze Pixel Crow Games S.A. będą posiadać 8,01% w kapitale zakładowym spółki po połączeniu. Każdy ze wspólników Pixel Crow sp. z o.o. otrzyma w przybliżeniu 283.971 akcji emisji połączeniowej w zamian za jeden udział w spółce. Opublikowany 31 maja br. plan połączenia obu Spółek zawiera m.in. ich wyceny przeprowadzone przez niezależnych specjalistów z rynku. Wartość godziwa Pixel Crow Sp. z o.o. została ustalona na kwotę 20 218 743,35 zł, a więc 45 435,38 zł za jeden udział, natomiast wartość godziwa Pixel Crow Games S.A. została wyceniona na kwotę 1 760 000,00 zł, tj. 0,16 zł za jedną akcję.

- Zgoda wspólników oraz akcjonariuszy na połączenie to istotny kamień milowy na drodze do upublicznienia Pixel Crow. Proces przebiega zgodnie z planem oraz jest kolejnym dowodem na to, że Rodzina Movie Games realizuje obietnice. Pixel Crow najprawdopodobniej będzie pierwszym studiem z Rodziny MG, które z sukcesem zakończy proces połączeniowy ze spółką już notowaną na NewConnect. Sukcesywnie zmierzamy do finalizacji procesu jednocześnie realizując kolejne plany – komentuje Mateusz Wcześniak, prezes Pixel Crow Sp. z o.o. oraz prezes Movie Games S.A.

Po przydziale nowo wyemitowane akcje serii I zostaną zarejestrowane w KRS. Po rejestracji Spółka zamierza złożyć do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wniosek o dopuszczenie akcji serii I do obrotu. Po zatwierdzeniu wniosku przez GPW akcje zostaną wprowadzone na rynek NewConnect, kończąc tym samym z sukcesem proces połączenia obu Spółek.

O spółce:

Marka Pixel Crow istnieje na rynku już od wielu lat i została założona przez Macieja Miąsika. Jest to jeden z pionierów oraz prawdziwa legenda polskiej branży gier wideo. W swojej prawie 30-letniej karierze odpowiadał za produkcję kilkudziesięciu gier, współpracował z wieloma zespołami oraz edukował całe pokolenia nowych deweloperów. To pod szyldem Pixel Crow Maciej Miąsik stworzył grę Beat Cop, wydaną w 2017 r. przez 11 bit studios. Gra okazała się bestsellerem. Maciej Miąsik pełni w Spółce funkcję Szefa Studia i odpowiada bezpośrednio za nadzór nad pracami produkcyjnymi oraz rozwój każdego z projektów. Prezesem Zarządu Pixel Crow został niedawno Damian Gasiński, który do tej pory pełnił w Spółce funkcję Creative Directora. Jest on związany z Movie Games i odpowiadał za sukces takich gier jak Drug Dealer Simulator, Plane Mechanic Simulator oraz The Beast Inside. Mateusz Wcześniak pełni aktualnie w Pixel Crow funkcję Doradcy Strategicznego.

Gry nad którymi pracuje studio to:

●    Fire Commander to strategia czasu rzeczywistego wprowadzająca gracza w świat ekstremalnych strażackich akcji ratunkowych. Gracz będzie musiał zarządzać akcjami oraz rozwijać kompetencje i umiejętności swoich strażaków.

●    Total Alarm jest fabularną grą połączona z rozgrywką typu resource management zlokalizowana w futurystycznym systemie komunistycznym w kosmosie. Głównym autorem gry jest Maciej Miąsik, legenda polskiej sceny gamedev.

●    Food Truck Empire (tytuł roboczy) to będąca na zaawansowanym etapie prac największa produkcja studia, traktująca o budowaniu i zarządzaniu biznesem food trucków. Gra powstaje z koprodukcji z zespołem Lichthund, twórcami gry Lichtspeer i bohaterami Wszystko z nami w porządku - znakomitego dokumentu o branży gier w reżyserii Borysa Nieśpielaka.

●    Niezapowiedziany projekt znajduje się obecnie w fazie preprodukcji. Za projekt odpowiada Head of Studio Maciej Miąsik, legendarny polski twórca gier, autor Beat Cop i współtwórca Wiedźmina, oraz Creative Director Damian Gasiński, producent Drug Dealer Simulator, jednego z największych hitów sprzedażowych Movie Games.

Kolejne gry, w tym dwa tytuły łączące elementy strategii i managementu, znajdują się w fazie projektowania. Będą one odpowiadać na trendy rynkowe, zaś twórcy czerpią z doświadczeń z produkcji najlepiej sprzedających się tytułów Movie Games (m.in. Drug Dealer Simulator czy Lust from Beyond), jak i z gier podobnego segmentu budżetowego, które odniosły międzynarodowy sukces.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.