Wzrost przychodów netto r/r ze sprzedaży Grupy Tower Investments po H1 2021 r.
Prawie 27,3 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży w I półroczu 2021 r. odnotowywała Grupa kapitałowa Tower Investments. W analogicznym okresie ub. roku Grupa wypracowała przychody netto na poziomie 1 mln zł. W raportowanym okresie skonsolidowany zysk netto wyniósł ponad 2 mln zł. EBITDA osiągnęła ponad 4 mln zł. Wpływ na wypracowane wyniki miały zawierane umowy sprzedaży gruntów pod obiekty usługowe, mieszkaniowe oraz parki handlowe. W I półroczu Tower Investments SA została wyróżniona w rankingu 100 małych i średnich firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.
- Ze względu na odmrożenie gospodarki i utrzymanie się rynku nieruchomości w fazie silnego wzrostu, w pierwszej połowie tego roku udało nam się znacząco zwiększyć sprzedaż. Od stycznia do czerwca Grupa kapitałowa Tower Investments wypracowała blisko 27,3 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, kiedy to w pierwszym półroczu ub. roku uzyskaliśmy przychody na poziomie 1 mln zł. Zysk netto w raportowanym okresie wyniósł ponad 2 mln zł, EBITDA ponad 4 mln zł. – mówi Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Tower Investments. – Naszym celem jest konsekwenta budowa coraz wyższych wartości Grupy i osiąganie wyników, które pozwolą m.in. na regularną wypłatę dywidendy – dodaje.
W styczniu, spółka zależna – Tower Project – podpisała umowę sprzedaży nieruchomości o powierzchni 6.047 m2, zlokalizowanej w warszawskiej dzielnicy Białołęka. Wartość transakcji wyniosła blisko 15 mln zł. Miesiąc później dwie spółki zależne Tower Investments zawarły przedwstępne kontrakty na dwie nieruchomości położone w Warszawie. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 10 mln zł. Zawarcie umów przyrzeczonych planowane jest do 30 czerwca 2022 r.
W maju spółki z Grupy – Tower Project oraz Prystora 1 – podpisały umowy z Budimex Nieruchomości w sprawie realizacji projektu mieszkaniowego przy Al. Jerozolimskich w Warszawie. Wartość gruntu o pow. 12861 m2 wynosi 21 mln zł. W tym samym miesiącu Gatid Investments zawarła z jednym z wiodących operatorów spożywczych umowę przeniesienia własności nieruchomości gruntowej zlokalizowanej w miejscowości Góra Kalwaria. Wartość transakcji liczyła ponad 8 mln zł.
Dodatkowo, z początkiem września Gatid Investments oraz Tower Project, podpisały dwie kolejne przedwstępne umowy sprzedaży nieruchomości na łączną kwotę 14 mln zł. Pierwsza z nich dotyczyła działki położonej w Warszawie w dzielnicy Białołęka. Stroną kupującą był jeden z deweloperów mieszkaniowych. Druga umowa została zawarta z jednym z czołowych operatorów spożywczych. W efekcie pierwszej transakcji powstanie obiekt handlowo-usługowy. Wartość transakcji została określona na ponad 6 mln zł brutto. Druga dotyczy działki o powierzchni 5431 m2 powstanie obiekt handlowo-usługowy. Stroną umowy jest jeden z czołowych operatorów spożywczych. Wartość kontraktu wynosi 7,2 mln zł brutto.
Do końca przyszłego roku Tower Investments planuje realizację szeregu projektów inwestycyjnych, które obejmują głównie markety spożywcze, obiekty usługowe i projekty mieszkaniowe. – Do tej pory przygotowaliśmy inwestycje w ramach których zrealizowanych zostanie ponad 600 lokali mieszkaniowych. W tym roku chcemy dokończyć przedsięwzięcia, zarówno dla sieci handlowych, jak i deweloperów mieszkaniowych – komentuje Bartosz Kazimierczuk.
Tower Investments w celu zwiększenia aktywów Grupy dywersyfikuje prowadzoną działalność poprzez sprzedaż usług w postaci delikatesów online. Jest to możliwe za sprawą spółki zależnej Deli2, która jest właścicielem platformy deli2.pl.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.