Za kilka dni inwestorzy będą mogli złowić w ofercie publicznej akcje WeirdFisha

WeirdFish S.A., niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji. Studio planuje pozyskać kwotę 2 mln zł z kampanii crowdinvestingowej prowadzonej na platformie Navigator Crowd. Pozyskany kapitał WeirdFish przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. spółka planuje wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.
– Poprzez crowdfunding chcemy dotrzeć do inwestorów, pokazać nasz projekt szerokiemu gronu odbiorców, a także stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Oddyssey: Your Space, Your Way. To właśnie na promocję tej gry, a także na prace nad kolejną produkcją chcemy przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki. Chcemy także zapewnić naszym inwestorom płynne wyjście z inwestycji, dlatego debiut na NewConnect planujemy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
W ramach planowanej kampanii inwestorzy będą mogli objąć akcje o wartości 2 mln zł. Wycena spółki przed emisją to 120 mln zł. Kampania prowadzona będzie na platformie Navigator Crowd.
- Bardzo cieszymy się, że studio założone przez tak uznanych i ogromnie doświadczonych twórców gier jak Marek Soból i Wiktor Szymański jest pierwszym emitentem na naszej platformie. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w kampanii mogą zapisać się na nasz newsletter na stronie www.navigatorcrowd.pl, aby być na bieżąco ze startem emisji. Emisja prowadzona będzie w formie otwartej, a jej wcześniejsze zakończenie możliwe będzie w momencie uzbierania całej kwoty.– podkreśla Artur Granicki, prezes Navigator Crowd.
W pierwszej grze studia WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi. Gra będzie dostępna w wersji Early Acces na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.
– Prace nad Oddyssey trwają. Jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mamy ukończone większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer, który udostępnimy już w trybie Early Access. Cieszę się, że w procesie wydawniczym będzie nas wspierało 505 Games. To światowej klasy publisher, który w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive – dodaje Marek Soból.
Budżet produkcji wynosi 8 mln zł. Nad grą pracuje 25 osób, są to stali współpracownicy oraz osoby wspomagające studio. W fazie koncepcyjnej znajdują się także 2-3 nowe projekty. Prace nad kolejnym tytułem prawdopodobnie rozpoczną się w 2022 roku.
Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.