Glovo Access, czyli usługi delivery zaangażowane społecznie
Bazując na doświadczeniach z pierwszej fali pandemii, kataloński startup Glovo uruchamia nową społeczną platformę, która dostępna jest także w Polsce. Glovo Access to otwarcie funkcjonalności aplikacji dla zaangażowanych społecznie organizacji pozarządowych realizujących cele charytatywne. Dzięki nowej platformie, partnerzy zyskają dostęp do procesów logistycznych i sieci partnerów, by wspólnie z Glovo nieść pomoc potrzebującym.
Pandemia COVID-19, która bez wątpienia dotknęła biznes na całym świecie, jest dużym wyzwaniem dla branży delivery odpowiadającej na nieustannie rosnące zainteresowanie konsumentów. Jednak potrzeba izolacji społecznej pokazała, że usługi dostawy jedzenia i zakupów wprost do domu to także dobre narzędzie pomocy potrzebującym. Zauważyli to twórcy aplikacji Glovo, która uruchomiła właśnie platformę skierowaną do trzeciego sektora – Glovo Access. Dzięki współpracy z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami społecznymi i organizacjami charytatywnymi, kataloński startup dostarcza niezbędne towary do społeczności najmocniej dotkniętych skutkami pandemii.
Ostatnie miesiące związane z pandemią na całym świecie pokazały nam, że możemy przysłużyć się społeczeństwu w znacznie większym stopniu, niż myśleliśmy dotychczas. To nie tylko dostarczanie zamówień złożonych przez naszych użytkowników, ale także niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego wdrażając platformę Glovo Access, wykorzystaliśmy potencjał Glovo w służbie społecznej niesienia pomocy osobom dotkniętym skutkami pandemii - mówi Sébastien Pellion, Head of Social Impact at Glovo.
Do tej pory za pośrednictwem Glovo Access kurierzy zrealizowali ponad 156 tys. dostaw jedzenia, produktów spożywczych czy materiałów sanitarnych, przejeżdżając w sumie około 500 tys. km. Po udanym pilotażu w marcu 2020 roku z Glovo Access mogą dziś skorzystać partnerzy obecni w 19 krajach na całym świecie, w których realizowane są dostawy za pośrednictwem aplikacji. Dzięki udanej współpracy z dotychczasowymi partnerami, to innowacyjne rozwiązanie trafia także na polski rynek.
Glovo Access to otwarta platforma, której działanie polega na udostępnieniu infrastruktury technologicznej i logistycznej Glovo organizacjom pozarządowym. Dzięki strategicznym partnerstwom z zaangażowanymi społecznie firmami i instrukcjami publicznymi ma szansę pomóc szerokiemu gronu osób, które tego potrzebują. Platforma posiada swoją oddzielną stronę internetową, za pośrednictwem której zainteresowane podmioty mogą skorzystać z sieci Glovo, tak by zrealizować dostawę wybranych produktów do najbardziej potrzebujących grup w formie dotacji. Dostawy obejmują w pierwszej kolejności posiłki i niezbędne wsparcie w zakresie artykułów sanitarnych.
Ten rok z pewnością wszystkich uczy tego, że wzajemna pomoc jest potrzebna na każdym szczeblu. Dlatego wierzymy, że umożliwienie organizacjom pozarządowym wykorzystywania globalnej infrastruktury Glovo przyniesie niezbędne wsparcie wszystkim potrzebującym - dodaje Maria Raszdorf, Marketing Manager Glovo Polska.
Więcej informacji na temat rozwiązania można znaleźć na: https://glovoaccess.com/

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.