GLS rozszerza ofertę dla B2C. Firma rozwija sieć punktów nadań i odbiorów paczek
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Grupa GLS dysponuje obecnie siecią ponad 42 tys. punktów nadań i odbiorów w całej Europie. Tę pozycję wzmocniła dodatkowo ostania decyzja o przejęciu włoskiej firmy ProntoPacco, która ma ponad 6 tys. punktów Parcel Shop w tym kraju.
Klienci Grupy GLS będą mogli jeszcze szybciej i wygodniej odbierać oraz nadawać swoje paczki. Wszystko dzięki wzmocnieniu pozycji firmy po przejęciu ProntoPacco, jednej z największych włoskich sieci PUDO. Obecnie Grupa GLS posiada ponad 42 tys. punktów nadań i odbiorów w całej Europie, z czego ponad 5 tys. znajduje się w polskiej sieci Szybkiej Paczki.
- To przejęcie wzmacnia naszą krajową i międzynarodową pozycję w szybko rozwijających się segmentach B2C i C2C - mówi Klaus Schädle, group area managing director GLS. Jak dodaje, dzięki przejęciu ProntoPacco i oferowanym rozwiązaniom cyfrowym Grupa GLS jeszcze bardziej umocni relacje z obecnymi klientami e-commerce i przyciągnie nowych.
Punkty nadań i odbioru przesyłek odpowiedzią na potrzeby klientów
Grupa GLS rozwija dynamicznie sieć punktów PUDO (punkty nadań i odbioru) we wszystkich krajach, w których jest obecna. W Polsce Szybka Paczka, czyli sieć nadań i odbiorów paczek z logiem GLS, liczy już ponad 5 tys. lokalizacji. Jak wskazuje raport Last Mile Experts, Polska jest jednym z europejskich liderów dostaw OOH (ang. out of home - poza domem) z 30 tys. takich punktów na terenie całego kraju. Wyprzedzają nas tylko Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.
GLS mocno inwestuje w elastyczne formy nadań i odbiorów, które umożliwiają klientom odbiór i nadawanie paczek w dobrze skomunikowanych punktach od rana do wieczora, a także w weekendy. O opcji odbioru paczki z punktu PUDO można zdecydować, gdy przesyłka już jest w drodze.
Na początku roku do sieci Szybkiej Paczki dołączyło blisko 300 stacji paliw Shell. Sieć obejmuje także lokalne sklepy i lokale usługowe, a także znane hipermarkety i marki takie jak Auchan, Carrefour, Lewiatan, ABC, Martes Sport, Smyk, Dealz, Stokrotka, Delikatesy Centrum, Duży Ben czy księgarnie Bonito i saloniki prasowe Kolporter.
– Rozwój sieci Szybkiej Paczki to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy chcą jeszcze szybciej i wygodniej odbierać oraz nadawać swoje przesyłki blisko domu lub w drodze do pracy. Cała Grupa GLS intensywnie działa w tym kierunku, zwiększając liczbę punktów nadań i odbioru paczek we wszystkich krajach, w których jesteśmy obecni – mówi Sebastian Mazurowski, manager Parcel Shops GLS Poland.
Ekspansja Grupy GLS
Przejęcie włoskiej firmy ProntoPacco to kolejny krok, dzięki któremu Grupa GLS ugruntowuje swoją pozycję na rynkach europejskich. W tym roku GLS m.in. poszerzył obszar działania i rozwinął ofertę usług w Serbii, kraju będącym obiecującym rynkiem dla branży logistycznej dzięki dynamicznemu rozwojowi rynku e-commerce.
Obecnie Grupa GLS działa w ponad 40 krajach na terenie Europy. Jest także obecna w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Łącznie z jej usług korzysta ponad 250 tys. klientów.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.