GLS uruchomi 15 rowerów kurierskich
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
We Wrocławiu już jeździ, w Warszawie jest jeszcze testowany. To pojazdy przystosowane do przewozu paczek, ze wspomaganiem elektrycznym i możliwością wjazdu wszędzie tam, gdzie wjechać może zwykły rower.
GLS Poland to pierwsza firma kurierska w kraju, która uruchomiła rower kurierski – od czerwca ubiegłego roku obsługuje ścisłe centrum Krakowa. Do tej pory dostarczył już ok. 25 tys. paczek. – Sprawdził się doskonale. Dlatego teraz wprowadzamy kolejne rowery kurierskie. W strefach z ograniczeniami dla ruchu kołowego jest to rozwiązanie optymalne: zwinne i zeroemisyjne. Taki pojazd wjedzie wszędzie tam, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy. Podjedzie też bezpośrednio pod właściwy adres, bez konieczności szukania miejsca parkingowego – mówi Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.
Dostawy rowerem kurierskim są elastyczne
Od tej jesieni rower kurierski w barwach GLS jeździ już we Wrocławiu. Obsługuje serce Starego Miasta – przede wszystkim ten obszar, na który samochody nie mogą wjeżdżać. Jego bazą przeładunkową będzie punkt obok wrocławskiego Rynku.
W Warszawie trwa jeszcze faza testów. W stolicy pojazd tego typu będzie funkcjonował blisko centrum miasta. – W tej części dominuje gęsta zabudowa, dostarczamy tu dużą liczbę paczek na stosunkowo małym obszarze. Rower daje kurierowi dużą łatwość przemieszczania się i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany – wyjaśnia Justyna Glaza.
To kolejne ekologiczne rozwiązanie w filii GLS przy ul. Fajansowej. Na co dzień operują stąd e-vany kurierskie, obiekt jest wyposażony w ładowarki do samochodów elektrycznych oraz panele fotowoltaiczne. Poza tym, 100% energii czerpie z OZE, podobnie jak blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju, w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią.
Flota coraz bardziej ekologiczna
W tym i przyszłym roku GLS Poland wprowadzi łącznie 15 rowerów kurierskich. – Wchodzimy na drogę do neutralności klimatycznej. To kluczowy punkt naszej strategii. Rowery kurierskie znakomicie wpisują się w ideę zrównoważonego rozwoju. Oczywiście zawsze analizujemy lokalne uwarunkowania. Wprowadzamy rowery tam, gdzie stanowią optymalne rozwiązanie również z punktu widzenia potrzeb oraz wygody naszych klientów. Jest to doskonały przykład na to, że cele proekologiczne mogą harmonijnie współgrać z biznesowymi – mówi Justyna Glaza.
Zauważa, że kurier poruszający się rowerem w Krakowie spotyka się z pozytywnymi reakcjami: – Nasi klienci doceniają wygodę tego rozwiązania i fakt, że nie emituje ani spalin, ani hałasu. Korzyści ekologiczne są bardzo wymierne. Wykorzystanie tylko tego jednego roweru do regularnej obsługi przesyłek pozwoliło oszczędzić ok. 15 ton emisji CO2. Wynika to z faktu, że dostarczenie każdej paczki to przeciętnie 1,3 kg CO2, z czego połowa przypada na tzw. ostatnią milę, czyli finalny etap dostawy.
Cała flota GLS, włącznie z pojazdami należącymi do podwykonawców oraz samochodami służbowymi, jest stopniowo wymieniana na modele bardziej ekologiczne. E-vany kurierskie w barwach operatora jeżdżą już, oprócz Warszawy, również w ośmiu innych miastach w Polsce. Od 2019 roku ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS obsługują ciężarowe samochody napędzane LNG – Iveco Stralis NP 460. Zużywają nawet o 15% paliwa mniej niż podobne pojazdy ciężarowe z silnikami Diesla. Emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.