Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend.
- 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear.
- Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla klas LMP2 i LMGTE.
Warszawa, 15 kwietnia 2021 r. – Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 podczas rundy otwierającej Europejską Serię Le Mans, która rozpocznie się w ten weekend. Dwie z trzech startujących klas skorzysta wyłącznie z opon Goodyear w niezwykle konkurencyjnej stawce.
4-godzinny wyścig w Barcelonie otwiera tegoroczny sezon Europejskiej Serii Le Mans, a kolejne zmagania odbędą się na torach Red Bull Ring (Austria), Le Castellet (Francja), Monza (Włochy), Spa-Francorchamps (Belgia) i Portimao (Portugalia). Na liście startowej znajdują się światowej klasy zespoły i kierowcy, co niewątpliwie zapewni ekscytujące widowisko na ekranach telewizorów w całej Europie i na świecie.
W ubiegłym roku Goodyear dostarczał opony do każdego samochodu w klasie LMGTE i dla kilku zespołów w LMP2. W tym roku amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla obu kategorii, a także dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W ELMS LMP2 to najwyższa klasa walcząca o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a biorąc pod uwagę 16 samochodów reprezentujących 13 zespołów w ten weekend, walka na pewno będzie zacięta.
W Barcelonie zespoły LMP2 będą miały do dyspozycji opony Goodyear z mieszanką A (miękka) i C (medium-plus) typu slick, a także ogumienie pośrednie oraz na mokrą nawierzchnię na wypadek opadów deszczu. Począwszy od drugiej rundy, opony klasy C będą używane w celu zapewnienia równości między ELMS i WEC, co jest kluczowe dla kilku zespołów ELMS, które wezmą udział również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Mike McGregor, menedżer programu Endurance w Goodyear, wyjaśnił: „Możemy spodziewać się, że w Barcelonie zobaczymy jedne z najszybszych wyścigów LMP2 w tym sezonie, ponieważ zespoły mogą tu korzystać z ustawień zapewniających dużą siłę docisku oraz z opon klasy A. Począwszy od drugiej rundy i w każdym wyścigu WEC, zespoły będą jeździć z zestawem aerodynamicznym w stylu Le Mans, który zmniejsza prędkość na zakrętach, ale pomaga w jeździe po prostej. Wyścigi na Le Castellet i Monza będą więc bardzo interesujące ze względu na szybkie zakręty i długie proste. W ten weekend w Barcelonie dodatkowa siła docisku zwiększy prędkość na zakrętach, dlatego bardziej miękkie opony klasy A będą popularnym wyborem.”
Całkowicie nowe opony w LMGTE
W niezwykle konkurencyjnej klasie LMGTE startują przygotowane do wyścigów supersamochody prestiżowych marek, takich jak Porsche, Ferrari i Aston Martin, a lista zgłoszeń jest bardzo długa. Wszystkie dziewięć samochodów skorzysta z zupełnie nowej gamy opon Goodyear, w tym dwóch opon typu slick, pośredniej i na mokrą nawierzchnię.
McGregor dodał: „Poziom klasy LMGTE z roku na rok jest coraz lepszy. Na sezon 2021 wprowadziliśmy zupełnie nową gamę, dając każdemu zespołowi opony typu slick A (miękkie) i B (średnie). Bardziej miękka mieszanka A została zaprojektowana tak, aby nadawała się na każdy tor w chłodniejszych warunkach. Opony pośrednie i na mokrą nawierzchnię są również zupełnie nowe, z nowymi wzorami, konstrukcją i mieszankami.”
Mając dziewięć samochodów w klasie LMGTE, 16 w LMP2 i specjalnie przystosowany pojazd LMP2 dla zespołu niepełnosprawnych kierowców Stowarzyszenia SRT41, Goodyear ma w tym roku wiele różnych zespołów partnerskich. Operacja na taką skalę wymaga większej obecności na torze, jak wyjaśnił McGregor:
„Do Barcelony przywieźliśmy o wiele więcej ciężarówek, pracowników i oczywiście o wiele więcej opon niż miało to miejsce w zeszłorocznych wyścigach ELMS. W boksach pracuje 14 inżynierów, czyli jeden na każde dwa samochody. Ogólny poziom wsparcia wzrósł więc wraz z rozmiarem operacji. Poziom rywalizacji w ELMS stale rośnie, co widać po składach kierowców w LMP2 i LMGTE. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącym sezonem i możliwością współpracy z jednymi z najlepszych europejskich zespołów wyścigów wytrzymałościowych.”
Na liście zgłoszeń znajdują się czołowe zespoły prototypowe, takie jak Panis Racing, IDEC Sport, G-Drive Racing, DragonSpeed i aktualni mistrzowie United Autosports, a lista ta jest oczywiście dłuższa. Wśród gwiazd jest były kierowca Formuły 1 Robert Kubica, który będzie ścigał się w barwach zespołu WRT. W LMGTE do rywalizacji przystąpią takie zespoły jak AF Corse, TF Sport, JMW Motorsport i Proton Competition, a na liście startowej znajdą się gwiazdy wyścigów GT: Gianmaria Bruni, Miguel Molina i Richard Lietz.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.