Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend.
- 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear.
- Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla klas LMP2 i LMGTE.
Warszawa, 15 kwietnia 2021 r. – Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 podczas rundy otwierającej Europejską Serię Le Mans, która rozpocznie się w ten weekend. Dwie z trzech startujących klas skorzysta wyłącznie z opon Goodyear w niezwykle konkurencyjnej stawce.
4-godzinny wyścig w Barcelonie otwiera tegoroczny sezon Europejskiej Serii Le Mans, a kolejne zmagania odbędą się na torach Red Bull Ring (Austria), Le Castellet (Francja), Monza (Włochy), Spa-Francorchamps (Belgia) i Portimao (Portugalia). Na liście startowej znajdują się światowej klasy zespoły i kierowcy, co niewątpliwie zapewni ekscytujące widowisko na ekranach telewizorów w całej Europie i na świecie.
W ubiegłym roku Goodyear dostarczał opony do każdego samochodu w klasie LMGTE i dla kilku zespołów w LMP2. W tym roku amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla obu kategorii, a także dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W ELMS LMP2 to najwyższa klasa walcząca o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a biorąc pod uwagę 16 samochodów reprezentujących 13 zespołów w ten weekend, walka na pewno będzie zacięta.
W Barcelonie zespoły LMP2 będą miały do dyspozycji opony Goodyear z mieszanką A (miękka) i C (medium-plus) typu slick, a także ogumienie pośrednie oraz na mokrą nawierzchnię na wypadek opadów deszczu. Począwszy od drugiej rundy, opony klasy C będą używane w celu zapewnienia równości między ELMS i WEC, co jest kluczowe dla kilku zespołów ELMS, które wezmą udział również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Mike McGregor, menedżer programu Endurance w Goodyear, wyjaśnił: „Możemy spodziewać się, że w Barcelonie zobaczymy jedne z najszybszych wyścigów LMP2 w tym sezonie, ponieważ zespoły mogą tu korzystać z ustawień zapewniających dużą siłę docisku oraz z opon klasy A. Począwszy od drugiej rundy i w każdym wyścigu WEC, zespoły będą jeździć z zestawem aerodynamicznym w stylu Le Mans, który zmniejsza prędkość na zakrętach, ale pomaga w jeździe po prostej. Wyścigi na Le Castellet i Monza będą więc bardzo interesujące ze względu na szybkie zakręty i długie proste. W ten weekend w Barcelonie dodatkowa siła docisku zwiększy prędkość na zakrętach, dlatego bardziej miękkie opony klasy A będą popularnym wyborem.”
Całkowicie nowe opony w LMGTE
W niezwykle konkurencyjnej klasie LMGTE startują przygotowane do wyścigów supersamochody prestiżowych marek, takich jak Porsche, Ferrari i Aston Martin, a lista zgłoszeń jest bardzo długa. Wszystkie dziewięć samochodów skorzysta z zupełnie nowej gamy opon Goodyear, w tym dwóch opon typu slick, pośredniej i na mokrą nawierzchnię.
McGregor dodał: „Poziom klasy LMGTE z roku na rok jest coraz lepszy. Na sezon 2021 wprowadziliśmy zupełnie nową gamę, dając każdemu zespołowi opony typu slick A (miękkie) i B (średnie). Bardziej miękka mieszanka A została zaprojektowana tak, aby nadawała się na każdy tor w chłodniejszych warunkach. Opony pośrednie i na mokrą nawierzchnię są również zupełnie nowe, z nowymi wzorami, konstrukcją i mieszankami.”
Mając dziewięć samochodów w klasie LMGTE, 16 w LMP2 i specjalnie przystosowany pojazd LMP2 dla zespołu niepełnosprawnych kierowców Stowarzyszenia SRT41, Goodyear ma w tym roku wiele różnych zespołów partnerskich. Operacja na taką skalę wymaga większej obecności na torze, jak wyjaśnił McGregor:
„Do Barcelony przywieźliśmy o wiele więcej ciężarówek, pracowników i oczywiście o wiele więcej opon niż miało to miejsce w zeszłorocznych wyścigach ELMS. W boksach pracuje 14 inżynierów, czyli jeden na każde dwa samochody. Ogólny poziom wsparcia wzrósł więc wraz z rozmiarem operacji. Poziom rywalizacji w ELMS stale rośnie, co widać po składach kierowców w LMP2 i LMGTE. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącym sezonem i możliwością współpracy z jednymi z najlepszych europejskich zespołów wyścigów wytrzymałościowych.”
Na liście zgłoszeń znajdują się czołowe zespoły prototypowe, takie jak Panis Racing, IDEC Sport, G-Drive Racing, DragonSpeed i aktualni mistrzowie United Autosports, a lista ta jest oczywiście dłuższa. Wśród gwiazd jest były kierowca Formuły 1 Robert Kubica, który będzie ścigał się w barwach zespołu WRT. W LMGTE do rywalizacji przystąpią takie zespoły jak AF Corse, TF Sport, JMW Motorsport i Proton Competition, a na liście startowej znajdą się gwiazdy wyścigów GT: Gianmaria Bruni, Miguel Molina i Richard Lietz.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.