Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany zrównoważonego rozwoju i jasne strategie mające na celu zmniejszenie wpływu sportów motorowych na środowisko. Marka jest pierwszym partnerem oponiarskim Automobile Club de l'Ouest (ACO) z tak wysokim wynikiem.
Certyfikat obejmuje programy sportów motorowych realizowane przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans, a także w wyścigach ciężarówek Goodyear FIA ETRC.
"Program Akredytacji Środowiskowej FIA pozwala na mierzenie postępów w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych i zachęca różnych interesariuszy do poprawy swojej efektywności środowiskowej. Sporty motorowe to bardzo wpływowy obszar, który może kształtować przyszłość mobilności. Dlatego cieszę się, że tak ważny partner jak Goodyear, dostawca opon do różnych kategorii wyścigów FIA, który przenosi swoje know-how z toru wyścigowego na drogę, osiągnął najwyższy możliwy standard środowiskowy określony przez FIA,” wyjaśnił Marek Nawarecki, Senior Circuit Sport Director FIA.
Opony wyścigowe Goodyeara przeznaczone na wspomniane imprezy są produkowane w najnowocześniejszych zakładach w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg), które otrzymały certyfikaty ISO 14001 i ISO 45001. Od stycznia 2024 roku zakład w Hanau posiada również certyfikat ISCC. Ponadto obie fabryki korzystają w 100% z odnawialnej energii elektrycznej, podobnie jak wszystkie zakłady produkcyjne Goodyeara w regionie EMEA. Długoterminowym celem firmy jest przestawienie całej działalności i procesów produkcyjnych na energię odnawialną do 2040 roku.
Goodyear stawia sobie także inne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 roku.
Sporty motorowe stają się coraz bardziej zrównoważone
Od 2022 roku Goodyear dostarcza jedną specyfikację opon wyścigowych typu slick do wyścigów WEC. Podobne zasady obowiązują w nowej klasie LMGT3, która zadebiutowała w tym roku, w której Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon. W innych kategoriach i mistrzostwach, gdzie używa się wielu mieszanek opon, producenci często muszą produkować nadwyżki, aby sprostać zapotrzebowaniu zespołów. Dzięki wprowadzeniu jednej specyfikacji, liczba opon produkowanych przez Goodyeara w sezonie zmniejszyła się o 33%, co pozwoliło obniżyć koszty transportu dzięki mniejszej liczbie opon dostarczanych na tor.
Z kolei w najwyższej klasie wyścigów samochodów ciężarowych, Goodyear FIA ETRC, producent stosuje proces bieżnikowania podobnie jak w codziennej eksploatacji flot pojazdów użytkowych. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. To z kolei zmniejsza ogólną ilość odpadów i przedłuża żywotność opon, kiedy nie nadają się już do rywalizacji sportowej.
"Przez całą historię wyścigów, postęp technologiczny w sportach motorowych przyczyniał się do tworzenia innowacji dla konsumentów. Obecnie jest tak samo w kontekście zrównoważonego rozwoju. Trzygwiazdkowa akredytacja środowiskowa FIA jest wyrazem uznania dla znaczących postępów, jakie Goodyear poczynił, aby włączyć zrównoważony rozwój do naszego programu wyścigowego, zarówno w fabrykach, jak i na torze,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. wyścigów samochodowych w regionie EMEA.
"Goodyear od dawna współpracuje z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans i seriami sygnowanymi przez ACO. Gratuluję uzyskania trzygwiazdkowej akredytacji ekologicznej FIA. To dowód, że nasi partnerzy wspierają nasz cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku. Brawo dla Goodyeara za zaangażowanie w uczynienie sportów motorowych coraz bardziej odpowiedzialnymi,” dodał Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.