Komunikaty PR

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

2024-06-19  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.33 MB )

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany zrównoważonego rozwoju i jasne strategie mające na celu zmniejszenie wpływu sportów motorowych na środowisko. Marka jest pierwszym partnerem oponiarskim Automobile Club de l'Ouest (ACO) z tak wysokim wynikiem.

Certyfikat obejmuje programy sportów motorowych realizowane przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans, a także w wyścigach ciężarówek Goodyear FIA ETRC.

"Program Akredytacji Środowiskowej FIA pozwala na mierzenie postępów w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych i zachęca różnych interesariuszy do poprawy swojej efektywności środowiskowej. Sporty motorowe to bardzo wpływowy obszar, który może kształtować przyszłość mobilności. Dlatego cieszę się, że tak ważny partner jak Goodyear, dostawca opon do różnych kategorii wyścigów FIA, który przenosi swoje know-how z toru wyścigowego na drogę, osiągnął najwyższy możliwy standard środowiskowy określony przez FIA,” wyjaśnił Marek Nawarecki, Senior Circuit Sport Director FIA.

Opony wyścigowe Goodyeara przeznaczone na wspomniane imprezy są produkowane w najnowocześniejszych zakładach w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg), które otrzymały certyfikaty ISO 14001 i ISO 45001. Od stycznia 2024 roku zakład w Hanau posiada również certyfikat ISCC. Ponadto obie fabryki korzystają w 100% z odnawialnej energii elektrycznej, podobnie jak wszystkie zakłady produkcyjne Goodyeara w regionie EMEA. Długoterminowym celem firmy jest przestawienie całej działalności i procesów produkcyjnych na energię odnawialną do 2040 roku.

Goodyear stawia sobie także inne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 roku.

Sporty motorowe stają się coraz bardziej zrównoważone

Od 2022 roku Goodyear dostarcza jedną specyfikację opon wyścigowych typu slick do wyścigów WEC. Podobne zasady obowiązują w nowej klasie LMGT3, która zadebiutowała w tym roku, w której Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon. W innych kategoriach i mistrzostwach, gdzie używa się wielu mieszanek opon, producenci często muszą produkować nadwyżki, aby sprostać zapotrzebowaniu zespołów. Dzięki wprowadzeniu jednej specyfikacji, liczba opon produkowanych przez Goodyeara w sezonie zmniejszyła się o 33%, co pozwoliło obniżyć koszty transportu dzięki mniejszej liczbie opon dostarczanych na tor.

Z kolei w najwyższej klasie wyścigów samochodów ciężarowych, Goodyear FIA ETRC, producent stosuje proces bieżnikowania podobnie jak w codziennej eksploatacji flot pojazdów użytkowych. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. To z kolei zmniejsza ogólną ilość odpadów i przedłuża żywotność opon, kiedy nie nadają się już do rywalizacji sportowej.

"Przez całą historię wyścigów, postęp technologiczny w sportach motorowych przyczyniał się do tworzenia innowacji dla konsumentów. Obecnie jest tak samo w kontekście zrównoważonego rozwoju. Trzygwiazdkowa akredytacja środowiskowa FIA jest wyrazem uznania dla znaczących postępów, jakie Goodyear poczynił, aby włączyć zrównoważony rozwój do naszego programu wyścigowego, zarówno w fabrykach, jak i na torze,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. wyścigów samochodowych w regionie EMEA.

"Goodyear od dawna współpracuje z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans i seriami sygnowanymi przez ACO. Gratuluję uzyskania trzygwiazdkowej akredytacji ekologicznej FIA. To dowód, że nasi partnerzy wspierają nasz cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku. Brawo dla Goodyeara za zaangażowanie w uczynienie sportów motorowych coraz bardziej odpowiedzialnymi,” dodał Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive Biuro prasowe
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł
Motoryzacja Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans
2024-06-11 | 14:45

Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans

Tegoroczny wyścig  Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku. Producent jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3,
Motoryzacja Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans
2024-06-07 | 13:05

Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans

Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu

– Środki z KPO i pieniądze z nowego unijnego budżetu, których wydatkowanie też się w tym momencie rozpoczyna, to może być dla nas ostatnia szansa na pozyskanie tak dużych zewnętrznych funduszy – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. Jak wskazuje, polskie samorządy mają już na starcie duże opóźnienia w wydatkowaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy, dlatego problemem może być czas na to przeznaczony, który upływa w 2026 roku. – Jako samorząd oczekujemy przede wszystkim bardzo szybkich konkursów i programów. Oczekujemy również przesunięcia choćby części środków z części pożyczkowej na część dotacyjną albo deklaracji rządu, że być może te pożyczki zostaną jednak częściowo umorzone. Bez tego będzie nam ciężko – podkreśla prezydentka Sopotu.

Transport

Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury

– Chcielibyśmy uzyskać w możliwie jak najkrótszym terminie informacje ze strony rządu o tym, czy i w jakim zakresie ta inwestycja będzie realizowana, na jakie wsparcie możemy liczyć – mówi Filip Czernicki, prezes zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak podkreśla, ze względu na ogromną skalę inwestycji i nakłady na nią potrzebne spółka potrzebuje jasnych, dobrze określonych priorytetów. Prezes CPK spodziewa się, że ogłoszenie nastąpi w najbliższych dniach, najpóźniej do końca czerwca. Zbiegnie się to ze zmianami formalnymi w kontekście nadzoru.

Ochrona środowiska

Polska wciąż w unijnym ogonie pod względem rozwoju sektora biogazu. Nie pomogła specustawa, barierą pozostają wysokie koszty

Potencjał produkcyjny polskiego rolnictwa jest jednym z największych w Europie, ale wciąż nie przekłada się to na rozwój sektora biogazu. W rejestrze prowadzonym przez KOWR figuruje w tej chwili zaledwie 167 instalacji biogazowych o łącznej mocy zainstalowanej nieco ponad 156 MW. Pod tym względem Polsce wciąż daleko m.in. do sąsiednich Czech, a do poprawy sytuacji jak na razie nie przyczyniła się nawet wprowadzona w ubiegłym roku specustawa. Barierą pozostają m.in. wysokie koszty. Eksperci wskazują na pilną potrzebę stworzenia impulsów dla rozwoju tego sektora, ponieważ biogazownie odpowiadają na cały szereg problemów związanych nie tylko z transformacją energetyczną.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.