Gorący czas w roku. Jak logistyka radzi sobie ze szczytem świątecznym?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ponad 200 dodatkowych kurierów i kilkanaście procent więcej przesyłek przypadających na jeden samochód dostawczy. Tygodnie przed świętami to intensywny czas dla branży logistycznej. Jak wygląda on w praktyce?
Gorący okres w branży KEP rozpoczął się z końcem listopada i trwać będzie aż do świąt. Firmy logistyczne przygotowują się do szczytu praktycznie przez cały rok – monitorując trendy w e-commerce i na bieżąco przewidując możliwe strumienie przesyłek w tym czasie.
– Co roku nasi partnerzy transportowi otrzymują od nas na początku listopada prognozę wolumenu na nadchodzący sezon na ich trasach, dzięki czemu mogą się odpowiednio wcześnie przygotować do peaku świątecznego – mówi Łukasz Markiewicz, dyrektor operacyjny regionu Zachód i przewodniczący Steering Committee Operations GLS Poland. Jak dodaje, w szczycie sezonu partnerzy transportowi GLS zatrudniają ponad 200 nowych kurierów, a na każdy samochód dostawczy przypada o kilkanaście procent więcej przesyłek niż zazwyczaj. Dodatkowi pracownicy zatrudniani są również w magazynach, by usprawnić procesy logistyczne w szczycie sezonu.
– Dla nas priorytetem jest przede wszystkim czas i wygoda naszych klientów, dlatego zarówno my, jak i nasi partnerzy transportowi, robimy wszystko, by paczki w okresie świątecznym docierały na czas. Nie bez znaczenia jest tu nasza rozbudowana sieć oddziałów. Na popularności zyskują również coraz bardziej punkty Szybkiej Paczki, których mamy już ponad 6 tys. w całym kraju. To dzięki nim klienci mogą nadawać i odbierać paczki blisko domu lub miejsca pracy od poniedziałku do piątku, od rana do wieczora, a nawet w soboty – mówi Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.
Duże wzrosty B2C
Według Barometru Providenta w tym roku wydamy na prezenty blisko 750 zł. Biorąc pod uwagę wyniki ostatniego badania Gemius, które pokazują, że już 79 proc. Polaków kupuje w sieci i coraz więcej przekonuje się nawet do zakupów w social mediach, to tegoroczne prezenty również będą kupowane online. GLS już dziś odnotowuje kilkudziesięcioprocentowe przyrosty w sektorze B2C. Zwiększenie wolumenów u największych klientów takich jak Ikea to, w porównaniu rok do roku, ponad 50 proc. Świąteczny szczyt widać również u Morele.net. – Dla tego klienta w szczycie sezonu obsługujemy nawet do 50 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach, a dla pojedynczego dnia wzrosty sięgają nawet 400 proc. – mówi Małgorzata Markowska.
Okres świąteczny w GLS to też wzrost w eksporcie - również na poziomie kilkudziesięciu proc. w ujęciu miesięcznym. Ten wynik jest możliwy dzięki rozbudowanej sieci Grupy GLS w całej Europie, USA i Kanadzie. Obecność firmy w ponad 40 krajach daje polskiemu biznesowi możliwość rozwoju i eksportu swoich produktów oraz technologii na całym kontynencie. Dodatkowo intensywnie wzrastająca sieci ParcelShopów – ponad 50 tys. oraz automatów paczkowych – ponad 6,6 tys., oferuje klientom w całej Europie wygodne nadania i odbiory.
– Doskonale znamy rynki lokalne i dzięki tej wiedzy dajemy wybór zarówno w ramach usług door-to-door lub out-of-home. To szczególnie ważne w tym najgorętszym okresie w roku, gdy każdy chce, by jego paczka dotarła szybko i bezpieczne – podsumowuje Małgorzata Markowska.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z około 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, prawie 36 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i ponad 6,2 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2022/23 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5,4 miliardów euro, dostarczając 862 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.