Komunikaty PR

5 głównych trendów w branży zabezpieczeń

2022-02-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.03 MB )

Pojęcie bezpieczeństwa nabrało w ostatnim czasie szczególnego znaczenia, a jego poziom wpływa na decyzje podejmowane w życiu codziennym i w biznesie. Firma Silny&Salamon, która działa w branży zabezpieczeń od ponad 30 lat, podjęła próbę zidentyfikowania głównych trendów w produkcji i logistyce, które będą obowiązywały w 2022 roku.

Obszar bezpieczeństwa, w którym działa spółka, odnosi się do zabezpieczania produktów, mienia, pomieszczeń i łańcuchów dostaw, a obserwacja rynku i ponad 30-letnie doświadczenie we współpracy z liderami w swoich branżach, pozwoliły określić 5 najważniejszych trendów, które będą dominować w najbliższym czasie.

Pokusiliśmy się o próbę wyznaczenia kierunków, w których będzie podążała branża zabezpieczeń. Naszym zdaniem będą to: technologia, a wraz z nią innowacyjne produkty, pewne łańcuchy dostaw, ekologia, customizacja zabezpieczeń i kreowanie elastycznej dostępności produktów. W ich wyborze kierowaliśmy się użytecznością rozwiązań w produkcji i logistyce, którą da się zmierzyć konkretnymi wskaźnikami, tj.: oszczędność czasu i pracy, minimalizacja strat i ubytków, ale też ergonomia i niezawodność – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.

Technologia na pierwszym miejscu

Pierwszy kierunek, który wpływa na efektywność rozwiązań w branży zabezpieczeń, to z pewnością technologia. Dzięki niej można zwiększać wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w transporcie towarowym i logistyce. W kontroli łańcucha dostaw są to np. plomby elektroniczne z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID, BT, które zapewniają dokładny monitoring transportu. Umożliwiają przyznanie dostępu do towarów tylko osobom upoważnionym, za pomocą kart RFID, platformy web, aplikacji mobilnej, SMS, BT lub kodu PIN. Co ważne, wymienione rozwiązania można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, a dzięki dostępowi w czasie rzeczywistym do statystyk i analiz, stanowią bazę do optymalizacji procesów w firmie.

Przykładem takiego innowacyjnego wdrożenia jest skandynawska firma kurierska PostNord, która zastosowała plomby TrackLock 2.0 we flocie transportowej. Dzięki nim zredukowała liczbę kradzieży na placu kontenerowym, a w razie próby włamania szybko reaguje. Dodatkowym atutem wdrożenia jest dostęp do dokładnej informacji o lokalizacji pojedynczego kontenera pośród setek innych.

Po drugie bezpieczeństwo całego łańcucha dostaw

Drugim ważnym trendem jest zabezpieczenie poszczególnych ogniw łańcucha dostaw, a więc ochrona przed ingerencją w nie. Do tego służą inteligentne zabezpieczenia oparte na Internecie Rzeczy, ale także precyzyjne i nowoczesne zabezpieczenia plombowe. W tym kierunku rozwija się też technologia blockchain, która pozwala śledzić informacje o poszczególnych etapach procesu.

–  Pochodzenie produktów i kontrola ich jakości są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek przedtem, dlatego producenci muszą być pewni, że każdy etap łańcucha dostaw jest dobrze zabezpieczony – mówi Katarzyna Bieńkowska. Podkreśla też, że jest to kluczowy element nie tylko dla przemysłu, a przede wszystkim dla konsumentów.

Ekologia w pierwszej trójce

Niesłabnącym trendem, który branża zabezpieczeń musi również mocno brać pod uwagę, jest ekologia. Bez względu na rodzaj prowadzonego biznesu, dostarczane produkty czy usługi, odpowiedzialność i przemyślane działania wymagają uwzględnienia czynników, które wpływają na środowisko naturalne. Uczestnicy rynku oczekują tego, a samodyscyplina i odpowiedzialność branży, jest weryfikowana przez zaufanie klientów. Każda firma może kreować rozwiązania przyjazne środowisku, począwszy od produktów, ich opakowań, po całe procesy.

Przejawem takiego działania w branży zabezpieczeń jest zachęcanie i udostępnianie klientom najnowocześniejszych, wielorazowych zabezpieczeń, takich jak plomby elektroniczne, ale też plomb metalowych, które nadają się do łatwego recyklingu. Natomiast tam, gdzie nie można stosować plomb wielorazowego użytku, powinny być rekomendowane zabezpieczenia z tworzyw pochodzących z recyklingu lub wykonanych z PP, które po przetworzeniu stanowią granulat do wykorzystania.

Po czwarte customizacja

Dzisiejsze wymagania klienta 4.0, który oczekuje indywidualnego podejścia, nakładają na firmy konieczność dopasowania produktów i usług do specyficznych potrzeb. Nie raz okazuje się, że gotowe rozwiązania zabezpieczeń i zamknięć nie spełnią wszystkich wymagań, by mogły być zastosowane. Jedyną odpowiedzią wtedy jest otwarte podejście, by wspólnie z klientem, opracować unikatowe zabezpieczenie, które sprosta wymaganiom. W przypadku firmy z branży chemicznej, klienta firmy Silny&Salamon, która potrzebowała bezpiecznych zamknięć worków typu big bag do przechowywania nawozów, dostępne na rynku plomby zsuwały się. Dodatkowo  producentowi zależało na oznaczeniu numeru zmiany, która wyprodukowała daną partię.

Po przeprowadzeniu testów z wykorzystaniem różnych typów zabezpieczeń, wspólnie uznaliśmy, że należy stworzyć zupełnie nową plombę. Została więc opracowana, jedyna na rynku, wytrzymała plomba z 8 kolcami. Tu właśnie zaprocentowało nasze wieloletnie doświadczenie i znajomość branży, co plasuje nas nie tylko w roli dostawcy, ale przede wszystkim doradcy ds. bezpieczeństwa – podkreśla Katarzyna Bieńkowska. 

Elastyczna dostępność produktów w pierwszej piątce

Piątym elementem, którym nabiera coraz większego znaczenia w branży zabezpieczeń, jest elastyczna dostępność produktów. Obejmuje ona takie zarządzanie dostępnością produktów czy komponentów niezbędnych do realizowania zamówień, aby elastycznie i zawsze na czas nimi dysponować. W dobie opóźnień produkcyjnych i transportowych wiedza, jak robić to skutecznie, nabiera szczególnej wagi.

Branża zabezpieczeń mierzy się z wieloma wyzwaniami. Poza koniecznością dostosowania technologii zabezpieczeń do sytuacji pandemii i wymagań rynkowych, ważne jest, bo świadome współuczestniczyć wraz z klientem w jego biznesie. Coraz więcej uwagi trzeba poświęcić na taką organizację współpracy między stronami, by była ona przejrzysta, a poza oczywistymi korzyściami związanymi z podwyższeniem poczucia bezpieczeństwa, bazowała na zaufaniu pomiędzy partnerami biznesowymi.

Pełna treść wywiadu z Katarzyną Bieńkowską, prezes zarządu Silny&Salamon, opublikowana jest na stronie www.plobmy.biz.  Zapraszamy do dyskusji na temat kierunków rozwoju branży na profilu głównym LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.