Komunikaty PR

Ambasador USA z wizytą w firmie Mars

2023-12-13  |  15:40

Mark Brzeziński, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce odwiedził kompleks fabryczny firmy Mars w Sochaczewie, producenta m.in. znanych i lubianych na całym świecie produktów czekoladowych, bezcukrowych gum do żucia i jedzenia dla zwierząt. Jednym z ważniejszych tematów rozmów były najnowsze inwestycje amerykańskiej firmy w Polsce oraz globalne zobowiązanie Marsa do osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku.

Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – ta myśl przyświeca działaniu Mars w Polsce już od 1992 roku. Amerykańska, rodzinna firma z ponad 100-letnią tradycją, regularnie inwestuje w naszym kraju, przyczyniając się do rozwoju gospodarki i wprowadzania pozytywnych zmian na rzecz ludzi, zwierząt i naszej planety.

Jeden z kompleksów fabrycznych firmy Mars znajdujący się w Sochaczewie-Janaszówku odwiedził w poniedziałek 11 grudnia br. ambasador USA w Polsce. W ramach wizyty Mark Brzeziński spotkał się z przedstawicielami firmy: Sławomirem Niżałowskim, Prezesem Zarządu Mars Polska, Mariuszem Makowskim, Dyrektorem Finansowym pełniącym obowiązki Dyrektora Generalnego Mars Wrigley w Polsce, a także Dyrektorem fabryki wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Janaszówku - Maximem Limpens oraz dyrektorem fabryki Mars Petcare w Sochaczewie - Andrzejem Pirogiem. Głównymi tematami rozmów były najnowsze inwestycje firmy w Polsce oraz jej zobowiązania wobec zrównoważonej przyszłości. Wizyta była również dobrą okazją, aby ambasador mógł na własne oczy zobaczyć, jak powstają znane na całym świecie marki m.in. czekoladowych draży M&Ms, czy batonów Snickers, Twix i Mars.

Ponad 30-letnia działalność Marsa w Polsce to historia przedsiębiorstwa, które obecnie tworzy ponad 3 tysiące Współpracowników: w działach sprzedaży, w 5 fabrykach - w Janaszówku, Poznaniu, Sochaczewie, Błoniu, Niepołomicach, w biurach usług wspólnych Mars Global Services w Poznaniu i w Warszawie, a od niedawna w klinikach weterynaryjnych wielu miast w Polsce. Fabryka w Błoniu to nasza najnowsza inwestycja, o wartości przekraczającej 600 mln PLN. W Błoniu powstało ponad 350 nowych miejsc pracymówi Sławomir Niżałowski. – Jednocześnie, modernizujemy i inwestujemy we wszystkie pozostałe fabryki i biura.  Mars w Polsce wciąż rośnie, inwestuje, ewoluuje i wprowadza innowacje. To, co się nie zmienia, to ambicje i realne działania wywierające pozytywny wpływ na otaczający nas świat  – dodaje Prezes Zarządu Mars Polska.

W październiku firma Mars, Inc. opublikowała globalną Mapę Drogową do Neutralności Emisyjnej (The Mars Net Zero Roadmap), czyli plan działania mający na celu osiągnięcie neutralności emisyjnej w zakresie gazów cieplarnianych (GHG) w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Mapa Drogowa Marsa obejmuje nowy cel, zweryfikowany przez organizację Science Based Targets Initiative, aby do 2030 roku ograniczyć emisję CO2 o 50% w całym łańcuchu wartości.

Od gospodarstw rolnych, z których pochodzi żywność dla ludzi i zwierząt domowych, aż po kliniki weterynaryjne, Mars podejmuje bezpośrednie działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych we wszystkich swoich jednostkach biznesowych, aby pomóc w budowaniu lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości. W ciągu trzech najbliższych lat, Mars zainwestuje 1 mld USD w działania na rzecz klimatu – podkreślił Sławomir Niżałowski.

Fabryka czekolady, którą odwiedził Mark Brzeziński jest jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych Mars w Europie. Dziennie produkuje miliony sztuk wyborów czekoladowych m.in. draży M&Ms, batonów Snickers, Mars i Twix oraz gwiazdek Magic Stars, które są eksportowane na 40 rynków. Fabryka jest w przededniu znaczącej inwestycji, która pomoże odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na wyroby czekoladowe firmy.

 – W Mars dobrze wiemy, że Misja nie jest wrogiem zysku. Inwestowanie w klimat nie oznacza, że zwalniamy tempo rozwoju biznesu. Fabryka Mars w Janaszówku k. Sochaczewa dalej się rozwija. W najbliższym czasie planujemy zainwestować kilkadziesiąt milionów USD w uruchomienie trzeciej linii produkcyjnej draży M&Ms. Jednocześnie jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować naszą zrównoważoną podróż. Co więcej, nasze zakłady produkcyjne w 100% pokrywają zapotrzebowania swojej bezpośredniej działalności operacyjnej energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Żadne z odpadów powstałych w naszych zakładach nie trafiają na składowiska mówi Maxime Limpens, Dyrektor Fabryki Mars Wrigley w Janaszówku.

Zgodnie z celami opisanymi w Mapie Drogowej do Neutralności Emisyjnej, Mars, Inc. jeszcze bardziej skupi się na przechodzeniu na energię w 100% odnawialną, przeprojektowaniu łańcuchów dostaw, aby powstrzymać proces wylesiania, skalowaniu inicjatyw w zakresie rolnictwa regeneratywnego, optymalizacji receptur, usprawnieniu i optymalizacji logistyki oraz włączaniu działań klimatycznych do działalności biznesowej.

Bardzo się cieszę, że mogłem z bliska zobaczyć, jak przebiega proces produkcyjny w fabryce Mars oraz usłyszeć tyle powodów do dumy z wieloletnich efektów współpracy pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi w zakresie nie tylko rozwoju gospodarczego, ale także inwestowania w zieloną przyszłość naszej planety. To niezwykle budujące widzieć, jak firma Mars podejmuje realne kroki, aby prowadzić biznes drogą, która umożliwi osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku  – mówi Mark Brzeziński, ambasador USA w Polsce.

Działania firmy w imię zrównoważonego rozwoju to tylko jeden ze sposobów, w jaki Mars pozytywnie wpływa na kształtowanie świata, jakiego pragnie jutro. Jako odpowiedzialny producent m.in. jedzenia dla psów i kotów, od lat realizuje też szereg inicjatyw, aby tworzyć lepszy świat dla zwierząt. Regularnie wspiera schroniska i fundacje pomagające zwierzętom w potrzebie, przekazując ok. 300 ton jedzenia rocznie. Od 2017 roku, wraz z Fundacją Dr Clown, Mars prowadzi ogólnopolski program dogoterapii w szpitalach dla dzieci i młodzieży oraz Domach Pomocy Społecznej. Od początku trwania programu ponad 20 000 osób mogło odczuć dobroczynny wpływ wyjątkowej relacji łączącej człowieka z psem. Dzięki wieloletniej współpracy firmy Mars z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce, udało się zrealizować wiele działań w imię tworzenia lepszego świata dla zwierząt m.in. zajęcia edukacyjne w szkołach i przedszkolach na temat odpowiedzialnej opieki i adopcji psów i kotów. Natomiast w 2023 roku przeprowadzono program PEDIGREE® Relief Fund, którego ideą jest pomoc opiekunom w potrzebie, tak aby w obliczu trudnej sytuacji ekonomicznej nie musieli podejmować dramatycznych decyzji o rozstaniu z psem. Kompletne i zbilansowane jedzenie, które przekazano opiekunom zwierząt pozwoliło napełnić łącznie 1 milion psich misek.

Jednocześnie Mars chce inspirować chwile codziennego szczęścia. Będąc producentem również m.in. bezcukrowych gum do życia, firma we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej od ponad dekady prowadzi program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki lekcjom prowadzonym w ramach inicjatywy już blisko 900 000 uczniów mogło dowiedzieć się, jak dbać o higienę jamy ustnej i poznać 4 kroki do zdrowych zębów. W duchu społecznej odpowiedzialności biznesu, Mars we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, co roku wdraża działania zgodne z ideami niemarnowania żywności i zapobiegania niedożywieniu, przekazując miliony sztuk przekąsek osobom, które znalazły się w sytuacjach kryzysowych.

Kształtowanie świata, jakiego chcemy jutro jest przywilejem i jednocześnie zobowiązaniem firmy Mars wobec ludzi, zwierząt i planety. W świecie, jakiego pragniemy jutro mamy jeszcze jeden cel do osiągnięcia – społeczeństwo, w którym panuje wzajemny szacunek, otwartość i poczucie bezpieczeństwa. Mars Polska jako pracodawca słucha swoich Współpracowników i wspiera realizację ich potrzeb zawodowych tak, aby tworzyć jak najbardziej różnorodne miejsce pracy, w którym każda osoba może czuć się sobą, a dzięki temu w pełni rozwijać swój potencjał – dodaje Sławomir Niżałowski.

Mars od 2018 roku należy do Klubu Champions of Change, którego celem jest inicjowanie zmian poprzez inspirowanie rozwoju kultury różnorodności i równości płci w innych firmach. W ramach wewnętrznych działań firmy Współpracownicy tworzą lokalne, regionalne i globalne grupy skoncentrowane na wybranym zjawisku z obszaru Inkluzywności i Różnorodności (Associates Resource Groups), aby wspierać społeczności, w których funkcjonują i dzielić się swoim doświadczeniem.

Więcej informacji na temat Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej firmy Mars może znaleźć na stronie www.mars.com/netzero2050.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.