Badanie Marka Godna Zaufania
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Nowe kategorie i nowa odsłona badania Marka Godna Zaufania – trwa coroczna ankieta, która wskaże marki godne zaufania. Głównym celem, tego realizowanego już po raz ósmy badania, jest poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu.
Już po raz ósmy magazyn „My Company Polska” opublikuje wyniki badania Marka Godna Zaufania. To coroczny sondaż przeprowadzany wśród właścicieli i menedżerów firm mający wyłonić przedsiębiorstwa, usługi i produkty marek, które cieszą się ich największym zaufaniem. W tegorocznej edycji nastąpiły istotne zmiany – badanie obejmuje zestaw zupełnie nowych kategorii. Pozostają jednak dotychczasowe zasady przyznawania tytułu Marka Godna Zaufania. Cały czas wsłuchujemy się w głos przedsiębiorców i menedżerów. To oni na podstawie spontanicznie wypełnianych ankiet, w których wskazują daną markę ‒ opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu ‒ wybiorą tę, której ufają najbardziej. To sprawia, że badanie najlepiej pokazuje, czyje produkty i usługi są najlepsze na rynku.
Wyniki badania Marka Godna Zaufania 2023 zostaną ogłoszone podczas gali 30 maja 2023 roku i opublikowane w raporcie w czerwcowym numerze „My Company Polska”. Głos
w ankiecie można oddać pod tym adresem - badanie MGZ 2023.
‒ Każda z małych firm, ale i wielkich koncernów, dba o to, by zdobyć i utrzymać zaufanie swoich klientów oraz partnerów w interesach. Można to robić na różne sposoby, nieustannie ulepszając produkt czy podnosząc jakość swoich usług. Ale nie tylko. Dziś zaufanie buduje się też poprzez swoje działania skierowane na zewnątrz, dbając o swoje otoczenie i o to, jaki wpływ ma się na środowisko. Tych sposobów wpływu jest mnóstwo. Kiedy więc analizowaliśmy kategorie, w których wręczamy nagrody, doszliśmy do wniosku, że otoczenie biznesowe zmieniło się na tyle, by określić je na nowo. Stąd nowe kategorie badania – mówi Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”. – Mam nadzieję, że ta nowa odsłona pokaże też firmy w roli, w jakiej nie były dotąd docenianie – dodaje.
Nad prawidłowością badania, jak co roku, czuwa Instytut Badawczy Kantar Polska S.A.
W zeszłym roku opracowano je na podstawie ankiet wysłanych do prawie 30 tysięcy przedsiębiorców. Respondentami (według stanowisk) byli w ponad 34 proc. przedstawiciele kadry kierowniczej (ponad 30 proc. stanowili prezesi oraz ponad 31 proc. specjaliści). W wypełnionych ankietach wymienili łącznie 350 cenionych przez siebie marek.
W każdej kategorii przedsiębiorcy mogą wskazać tylko jedną markę, a wszystkie pytania ich dotyczące są otwarte. Daje to równe szanse każdej, niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów w pełni bazują na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu, co jeszcze bardziej podkreśla znaczenie tytułu Marka Godna Zaufania i rolę zaufania przedsiębiorców w wyborze produktów i usług niezbędnych do ich działalności.
Partnerem projektu Marka Godna Zaufania jest PKN Orlen, a partnerem wspierającym Attention Marketing.
Nowe kategorie badania 2023 r.:
1. Czarno na białym, czyli urządzenie wspierające ekologiczne drukowanie i obieg dokumentów w biurze
2. Elektryzująca flota, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie
3. Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm
4. Karta nowych możliwości, czyli firma wspierająca rozwój płatności bezgotówkowych
5. Stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenie biznesu
6. Tarcza finansowa, czyli firma, która wspiera przedsiębiorców w kryzysowych sytuacjach, oferując usługi faktoringowe
7. Wirtualna księgowość, czyli firma, która oferuje najlepszy pakiet wsparcia
księgowo-rozliczeniowego dla przedsiębiorców
8. Polskie górą, czyli polski koncern, który w swojej misja wspiera sektor MSP w codziennych działaniach
9. Genialnie proste, czyli innowacyjne oprogramowanie, które ułatwia prowadzenie firmy
10. Cyfrowe mury, czyli firma, która oferuje przedsiębiorcom najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne firmy
11. Wysoki A-IQ, czyli firma, która najlepiej wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej działalności
12. Szybko i na czas, czyli firma kurierska, która gwarantuje błyskawiczne i bezpieczne dostawy
13. Sztuka przewidywania, czyli logistyka i planowanie w firmie: partnerzy, narzędzia, rozwiązania
14. E-commerce nowej generacji, czyli firmy, które potrafią podbić serca klientów w internecie
15. Zielona energia, czyli rozwiązania, które sprawiają, że kryzys energetyczny jest mniej dotkliwy
16. Przyszłość planety, czyli firma, która pokazuje, że raportowanie ESG nie musi być trudne
17. Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych
18. Z nami bezpieczniej, czyli firma, która najlepiej wspiera przedsiębiorców, oferując najlepsze pakiety ubezpieczeniowe dla pracowników
19. Szlachetne zdrowie, czyli firma, która najlepiej wspiera przedsiębiorców w organizowaniu opieki medycznej dla pracowników
20. Szkoła liderów, czyli szkoły i instytucje szkoleniowe, które uczą szefów nowoczesnego podejścia do leadershipu
21. Wszystkie kolory tęczy, czyli firma, która nie boi się mówić o sile różnorodności, także dotyczącej wspierania LGBT+
22. Razem znaczy lepiej, czyli firma, która w swoich kampaniach stawia na budowanie wspólnoty i dobrych relacji między ludźmi
23. Siła kobiet, czyli firma, która w swoich działaniach i kampaniach najmocniej angażuje się we wspieranie przedsiębiorczości kobiet
24. Sportowe emocje, czyli firma, która najbardziej wspiera polskie drużyny, a tym samym przyczynia się do promocji sportu
25. Biznes z pomysłem, czyli firma, której pomysł na biznes zaskakuje

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.