Badanie MetLife: Idealny doradca na niepewne czasy

Szczery, z indywidualnym podejściem, cierpliwy i godny zaufania, a przy tym profesjonalny i zaangażowany – to obraz idealnego doradcy, który wyłania się z Raportu „Dobry Agent. Dobry Doradca” przygotowanego przez MetLife. Okazuje się, że Polacy właśnie takich doradców cenią i darzą ich zaufaniem – zdecydowana większość, bo prawie 85% badanych deklaruje, że ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ten wynik, dla wielu branż nieosiągalny, stawia ich w czołówce doradców na niepewne czasy.
W sytuacji z jaką przyszło nam się zmierzyć w ostatnim czasie, która będzie znacząco wpływać na nasze życie jeszcze przez następne miesiące lub lata, zdecydowanie częściej martwimy się o nasze własne zdrowie oraz losy naszych bliskich. Instynktownie poszukujemy wskazówek doradców, którzy podpowiadają nam jak odnaleźć się w nowej sytuacji i zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji, kiedy wszystko wokół zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Co prawda ludzka natura sprawia, że staramy się raczej optymistycznie myśleć o przyszłości, nie zakładając najgorszego, jednak niezależnie od rozwoju wydarzeń – coraz częściej decydujemy się na posiadanie planu „B” w postaci polisy na życie, która może stanowić dla nas i naszych najbliższych finansowe zabezpieczenie. Jak w takim razie znaleźć właściwego doradcę ubezpieczeniowego, który pomoże dobrać rozwiązanie spełniające wszystkie nasze potrzeby i dające realne zabezpieczenie? Po czym go poznać i gdzie go szukać?
Idealny doradca ubezpieczeniowy, czyli jaki?
MetLife zapytało Polaków, jaki według nich powinien być idealny doradca i czym się kierować przy jego wyborze, jakich cech szukać?
Oczekiwania Polaków wobec agentów są jasne - 63,5% ankietowanych oczekuje od swojego doradcy szczerości, czyli jasnego przedstawienia zalet i wad prezentowanego rozwiązania. Polacy chcą również indywidualnego podejścia (49,5%), a także cierpliwości podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości (37,9%). Co więcej swojego doradcę ubezpieczeniowego chcemy móc obdarzyć zaufaniem (40,7%). Stosunkowo niewielu respondentów liczy z kolei na to, że doradca ubezpieczeniowy zainteresuje się naszą osobistą sytuacją – odpowiedział tak tylko co 4. ankietowany (26,5%).
Badanie pokazało, że do najważniejszych cech decydujących o wyborze agenta ubezpieczeniowego należy uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy, ceni to sobie aż 97,2% badanych. Kolejnym bardzo ważnym kryterium w ocenie agenta jest również jego fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń – tak uznało 94,3% ankietowanych. Polacy uważają też, że ważna jest pomoc w określeniu, jakiego ubezpieczenia potrzebujemy – 91% badanych uznało ten czynnik za ważny. Podobne znaczenie ma także dla nas jasne przedstawienie warunków umowy, a także znaczenia trudnych słów i pojęć (90,4%), przygotowanie najlepszej oferty jest ważne dla 89,2% ankietowanych.
Profesjonalizm się opłaca, a w ślad za wysokim standardem obsługi idą pozytywne oceny - widać to po tym, w jaki sposób wybieramy swoich agentów. Zdecydowana większość badanych (61,5%) decyduje się na współpracę z konkretnym doradcą właśnie dlatego, że pozytywnie jego pracę ocenili znajomi lub rodzina. Tylko około 19% osób zdecydowało się na współpracę z konkretnym doradcą, ponieważ on sam bezpośrednio skontaktował się z nimi, 17% klientów znalazło swojego doradcę przez Internet.
- W naszej branży profesjonalizm to nie tylko znajomość warunków umowy i przepisów prawa – to również balansowanie pomiędzy tym, co istotne dla klienta pod kątem samego ubezpieczenia, a tym, co jest dostępne w ofercie ubezpieczeniowej. Rolą agenta jest zadbanie o to, żeby klienci mieli pewne narzędzia zabezpieczające ich przyszłość. Żeby to miało miejsce, musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Doradcy są właśnie od tego, żeby dopilnować wszystkiego – wspierać klientów, umiejętnie zadawać pytania i również rozwiewać wątpliwości, tłumacząc trudne, fachowe sformułowania – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.
Skuteczny plan „B”
Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia zdają sobie sprawę, że dobry doradca po odpowiedniej analizie zorientuje się, jakie są potrzeby ochrony i pomoże skonfigurować indywidualnie dopasowaną polisę. Ważne, aby pamiętać o kilku podstawowych zasadach, istotnych przy doborze polisy – również w tym wypadku pomoc agenta będzie nieoceniona, dlatego:
- Wybierając polisę warto skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy ubezpieczeniowego, który będzie służył swoją wiedzą i doświadczeniem – najlepiej wybrać firmę, która jest pewna, cieszy się dużym zaufaniem i spełnia wymogi wypłacalności.
- Ważne jest przygotowanie się do rozmowy z doradcą i rzetelne odpowiadanie na wszystkie pytania, podstawą doboru odpowiednich rozwiązań jest profesjonalna analiza potrzeb – to, na jakim etapie życia się znajdujemy ma ogromne znaczenie.
- Jeśli mamy inne polisy ubezpieczeniowe, przygotujmy je na spotkanie. Doradca weźmie je pod uwagę przy tworzeniu oferty ubezpieczenia – to ważne, aby odpowiednio dostosować zakres ochrony.
- Należy dokładnie przeczytać i upewnić się, czy Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) są dla nas jasne i zrozumiałe. Szczególnie warto skoncentrować się na definicjach i wyłączeniach odpowiedzialności – to swego rodzaju kompendium wiedzy na temat ubezpieczenia. Ten dokument jest zobowiązaniem ubezpieczyciela co do zakresu ochrony i dokładnie określa przypadki, w jakich otrzymamy pieniądze.
- Jeśli coś nie jest jasne i wzbudza wątpliwości – należy zadać pytania. Rolą doradcy jest wytłumaczenie wszystkich niejasności. Dobry agent ubezpieczeniowy jest gwarancją najlepiej dobranego zabezpieczenia. Dlatego zastanów się, czy trafiłeś już na swojego „Dobrego agenta”.
Cały raport do pobrania dostępny na stronie: https://www.metlife.pl/content/dam/metlifecom/pl/PDFs/metlife_raport_dobry_agent.pdf

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.