Komunikaty PR

Badanie MetLife: Idealny doradca na niepewne czasy

2020-05-15  |  17:00
Biuro prasowe

Szczery, z indywidualnym podejściem, cierpliwy i godny zaufania, a przy tym profesjonalny i zaangażowany – to obraz idealnego doradcy, który wyłania się z Raportu „Dobry Agent. Dobry Doradca” przygotowanego przez MetLife. Okazuje się, że Polacy właśnie takich doradców cenią i darzą ich zaufaniem – zdecydowana większość, bo prawie 85% badanych deklaruje, że ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ten wynik, dla wielu branż nieosiągalny, stawia ich w czołówce doradców na niepewne czasy.

W sytuacji z jaką przyszło nam się zmierzyć w ostatnim czasie, która będzie znacząco wpływać na nasze życie jeszcze przez następne miesiące lub lata, zdecydowanie częściej martwimy się o nasze własne zdrowie oraz losy naszych bliskich. Instynktownie poszukujemy wskazówek doradców, którzy podpowiadają nam jak odnaleźć się w nowej sytuacji i zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa,  stabilizacji, kiedy wszystko wokół zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Co prawda ludzka natura sprawia, że staramy się raczej optymistycznie myśleć o przyszłości, nie zakładając najgorszego, jednak niezależnie od rozwoju wydarzeń – coraz częściej decydujemy się na posiadanie planu „B” w postaci polisy na życie, która może stanowić dla nas i naszych najbliższych finansowe zabezpieczenie. Jak w takim razie znaleźć właściwego doradcę ubezpieczeniowego, który pomoże dobrać rozwiązanie spełniające wszystkie nasze potrzeby i dające realne zabezpieczenie? Po czym go poznać i gdzie go szukać?

Idealny doradca ubezpieczeniowy, czyli jaki?

MetLife zapytało Polaków, jaki według nich powinien być idealny doradca i czym się kierować przy jego wyborze, jakich cech szukać?

Oczekiwania Polaków wobec agentów są jasne - 63,5% ankietowanych oczekuje od swojego doradcy szczerości, czyli jasnego przedstawienia zalet i wad prezentowanego rozwiązania. Polacy chcą również indywidualnego podejścia (49,5%), a także cierpliwości podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości (37,9%). Co więcej swojego doradcę ubezpieczeniowego chcemy móc obdarzyć zaufaniem (40,7%). Stosunkowo niewielu respondentów liczy z kolei na to, że doradca ubezpieczeniowy zainteresuje się naszą osobistą sytuacją – odpowiedział tak tylko co 4. ankietowany (26,5%).

Badanie pokazało, że do najważniejszych cech decydujących o wyborze agenta ubezpieczeniowego należy uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy, ceni to sobie aż 97,2% badanych. Kolejnym bardzo ważnym kryterium w ocenie agenta jest również jego fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń – tak uznało 94,3% ankietowanych. Polacy uważają też, że ważna jest pomoc w określeniu, jakiego ubezpieczenia potrzebujemy – 91% badanych uznało ten czynnik za ważny. Podobne znaczenie ma także dla nas jasne przedstawienie warunków umowy, a także znaczenia trudnych słów i pojęć (90,4%), przygotowanie najlepszej oferty jest ważne dla 89,2% ankietowanych.

Profesjonalizm się opłaca, a w ślad za wysokim standardem obsługi idą pozytywne oceny - widać to po tym, w jaki sposób wybieramy swoich agentów. Zdecydowana większość badanych (61,5%) decyduje się na współpracę z konkretnym doradcą właśnie dlatego, że pozytywnie jego pracę ocenili znajomi lub rodzina. Tylko około 19% osób zdecydowało się na współpracę z konkretnym doradcą, ponieważ on sam bezpośrednio skontaktował się z nimi, 17% klientów znalazło swojego doradcę przez Internet.

- W naszej branży profesjonalizm to nie tylko znajomość warunków umowy i przepisów prawa – to również balansowanie pomiędzy tym, co istotne dla klienta pod kątem samego ubezpieczenia, a tym, co jest dostępne w ofercie ubezpieczeniowej. Rolą agenta jest zadbanie o to, żeby klienci mieli pewne narzędzia zabezpieczające ich przyszłość. Żeby to miało miejsce, musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Doradcy są właśnie od tego, żeby dopilnować wszystkiego – wspierać klientów, umiejętnie zadawać pytania i również rozwiewać wątpliwości, tłumacząc trudne, fachowe sformułowania – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

Skuteczny plan „B”

Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia zdają sobie sprawę, że dobry doradca po odpowiedniej analizie  zorientuje się, jakie są potrzeby ochrony i pomoże skonfigurować indywidualnie dopasowaną polisę. Ważne, aby pamiętać o kilku podstawowych zasadach, istotnych przy doborze polisy – również w tym wypadku pomoc agenta będzie nieoceniona, dlatego:

  1. Wybierając polisę warto skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy ubezpieczeniowego, który będzie służył swoją wiedzą i doświadczeniem – najlepiej wybrać firmę, która jest pewna, cieszy się dużym zaufaniem i spełnia wymogi wypłacalności.
  2. Ważne jest przygotowanie się do rozmowy z doradcą i rzetelne odpowiadanie na wszystkie pytania, podstawą doboru odpowiednich rozwiązań jest profesjonalna analiza potrzeb to, na jakim etapie życia się znajdujemy ma ogromne znaczenie.
  3. Jeśli mamy inne polisy ubezpieczeniowe, przygotujmy je na spotkanie. Doradca weźmie je pod uwagę przy tworzeniu oferty ubezpieczenia – to ważne, aby odpowiednio dostosować zakres ochrony.
  4. Należy dokładnie przeczytać i upewnić się, czy Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) są dla nas jasne i zrozumiałe. Szczególnie warto skoncentrować się na definicjach i wyłączeniach odpowiedzialności to swego rodzaju kompendium wiedzy na temat ubezpieczenia. Ten dokument jest zobowiązaniem ubezpieczyciela co do zakresu ochrony i dokładnie określa przypadki, w jakich otrzymamy pieniądze.
  5. Jeśli coś nie jest jasne i wzbudza wątpliwości – należy zadać pytania. Rolą doradcy jest wytłumaczenie wszystkich niejasności. Dobry agent ubezpieczeniowy jest gwarancją najlepiej dobranego zabezpieczenia. Dlatego zastanów się, czy trafiłeś już na swojego „Dobrego agenta”.

 

Cały raport do pobrania dostępny na stronie: https://www.metlife.pl/content/dam/metlifecom/pl/PDFs/metlife_raport_dobry_agent.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.