Komunikaty PR

Badanie MetLife: Idealny doradca na niepewne czasy

2020-05-15  |  17:00
Biuro prasowe

Szczery, z indywidualnym podejściem, cierpliwy i godny zaufania, a przy tym profesjonalny i zaangażowany – to obraz idealnego doradcy, który wyłania się z Raportu „Dobry Agent. Dobry Doradca” przygotowanego przez MetLife. Okazuje się, że Polacy właśnie takich doradców cenią i darzą ich zaufaniem – zdecydowana większość, bo prawie 85% badanych deklaruje, że ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ten wynik, dla wielu branż nieosiągalny, stawia ich w czołówce doradców na niepewne czasy.

W sytuacji z jaką przyszło nam się zmierzyć w ostatnim czasie, która będzie znacząco wpływać na nasze życie jeszcze przez następne miesiące lub lata, zdecydowanie częściej martwimy się o nasze własne zdrowie oraz losy naszych bliskich. Instynktownie poszukujemy wskazówek doradców, którzy podpowiadają nam jak odnaleźć się w nowej sytuacji i zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa,  stabilizacji, kiedy wszystko wokół zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Co prawda ludzka natura sprawia, że staramy się raczej optymistycznie myśleć o przyszłości, nie zakładając najgorszego, jednak niezależnie od rozwoju wydarzeń – coraz częściej decydujemy się na posiadanie planu „B” w postaci polisy na życie, która może stanowić dla nas i naszych najbliższych finansowe zabezpieczenie. Jak w takim razie znaleźć właściwego doradcę ubezpieczeniowego, który pomoże dobrać rozwiązanie spełniające wszystkie nasze potrzeby i dające realne zabezpieczenie? Po czym go poznać i gdzie go szukać?

Idealny doradca ubezpieczeniowy, czyli jaki?

MetLife zapytało Polaków, jaki według nich powinien być idealny doradca i czym się kierować przy jego wyborze, jakich cech szukać?

Oczekiwania Polaków wobec agentów są jasne - 63,5% ankietowanych oczekuje od swojego doradcy szczerości, czyli jasnego przedstawienia zalet i wad prezentowanego rozwiązania. Polacy chcą również indywidualnego podejścia (49,5%), a także cierpliwości podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości (37,9%). Co więcej swojego doradcę ubezpieczeniowego chcemy móc obdarzyć zaufaniem (40,7%). Stosunkowo niewielu respondentów liczy z kolei na to, że doradca ubezpieczeniowy zainteresuje się naszą osobistą sytuacją – odpowiedział tak tylko co 4. ankietowany (26,5%).

Badanie pokazało, że do najważniejszych cech decydujących o wyborze agenta ubezpieczeniowego należy uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy, ceni to sobie aż 97,2% badanych. Kolejnym bardzo ważnym kryterium w ocenie agenta jest również jego fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń – tak uznało 94,3% ankietowanych. Polacy uważają też, że ważna jest pomoc w określeniu, jakiego ubezpieczenia potrzebujemy – 91% badanych uznało ten czynnik za ważny. Podobne znaczenie ma także dla nas jasne przedstawienie warunków umowy, a także znaczenia trudnych słów i pojęć (90,4%), przygotowanie najlepszej oferty jest ważne dla 89,2% ankietowanych.

Profesjonalizm się opłaca, a w ślad za wysokim standardem obsługi idą pozytywne oceny - widać to po tym, w jaki sposób wybieramy swoich agentów. Zdecydowana większość badanych (61,5%) decyduje się na współpracę z konkretnym doradcą właśnie dlatego, że pozytywnie jego pracę ocenili znajomi lub rodzina. Tylko około 19% osób zdecydowało się na współpracę z konkretnym doradcą, ponieważ on sam bezpośrednio skontaktował się z nimi, 17% klientów znalazło swojego doradcę przez Internet.

- W naszej branży profesjonalizm to nie tylko znajomość warunków umowy i przepisów prawa – to również balansowanie pomiędzy tym, co istotne dla klienta pod kątem samego ubezpieczenia, a tym, co jest dostępne w ofercie ubezpieczeniowej. Rolą agenta jest zadbanie o to, żeby klienci mieli pewne narzędzia zabezpieczające ich przyszłość. Żeby to miało miejsce, musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Doradcy są właśnie od tego, żeby dopilnować wszystkiego – wspierać klientów, umiejętnie zadawać pytania i również rozwiewać wątpliwości, tłumacząc trudne, fachowe sformułowania – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

Skuteczny plan „B”

Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia zdają sobie sprawę, że dobry doradca po odpowiedniej analizie  zorientuje się, jakie są potrzeby ochrony i pomoże skonfigurować indywidualnie dopasowaną polisę. Ważne, aby pamiętać o kilku podstawowych zasadach, istotnych przy doborze polisy – również w tym wypadku pomoc agenta będzie nieoceniona, dlatego:

  1. Wybierając polisę warto skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy ubezpieczeniowego, który będzie służył swoją wiedzą i doświadczeniem – najlepiej wybrać firmę, która jest pewna, cieszy się dużym zaufaniem i spełnia wymogi wypłacalności.
  2. Ważne jest przygotowanie się do rozmowy z doradcą i rzetelne odpowiadanie na wszystkie pytania, podstawą doboru odpowiednich rozwiązań jest profesjonalna analiza potrzeb to, na jakim etapie życia się znajdujemy ma ogromne znaczenie.
  3. Jeśli mamy inne polisy ubezpieczeniowe, przygotujmy je na spotkanie. Doradca weźmie je pod uwagę przy tworzeniu oferty ubezpieczenia – to ważne, aby odpowiednio dostosować zakres ochrony.
  4. Należy dokładnie przeczytać i upewnić się, czy Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) są dla nas jasne i zrozumiałe. Szczególnie warto skoncentrować się na definicjach i wyłączeniach odpowiedzialności to swego rodzaju kompendium wiedzy na temat ubezpieczenia. Ten dokument jest zobowiązaniem ubezpieczyciela co do zakresu ochrony i dokładnie określa przypadki, w jakich otrzymamy pieniądze.
  5. Jeśli coś nie jest jasne i wzbudza wątpliwości – należy zadać pytania. Rolą doradcy jest wytłumaczenie wszystkich niejasności. Dobry agent ubezpieczeniowy jest gwarancją najlepiej dobranego zabezpieczenia. Dlatego zastanów się, czy trafiłeś już na swojego „Dobrego agenta”.

 

Cały raport do pobrania dostępny na stronie: https://www.metlife.pl/content/dam/metlifecom/pl/PDFs/metlife_raport_dobry_agent.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.