Komunikaty PR

Branża rozrywkowa łakomym kąskiem dla inwestorów

2023-05-11  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.03 MB )

Już w najbliższy weekend, 13 maja, odbędzie się finał Konkursu Piosenki Eurowizji — jednej z największych imprez muzycznych na świecie. Wraz z nadchodzącym wydarzeniem, rozmowy o możliwościach inwestycyjnych w branży muzycznej ponownie mocno rozgrzewają wyobraźnię inwestorów i analityków. Nic dziwnego, bo inwestowanie w rozrywkę, ze względu na rosnącą popularność branży i niezwykle szybko rozwijające się technologie, staje się coraz popularniejszym sposobem lokowania kapitału.

Konkurs Piosenki Eurowizji to widowisko muzyczne organizowane od 1956 roku, w którym biorą udział reprezentanci krajów Europy oraz Australii. Każde państwo prezentuje swoją piosenkę w języku narodowym lub angielskim, a zwycięzcę wyłaniają głosowanie telewidzów oraz komisja jurorska. Tegoroczna edycja odbywa się w brytyjskim Liverpoolu. Mimo że konkurs jest kojarzony przede wszystkim z pokazem muzycznych talentów, to w ostatnim czasie stał się także platformą do rozwoju inwestorów zainteresowanych branżą rozrywkową.

„Wydarzenia, takie jak Eurowizja, już dawno przestały być tylko konkursem muzycznym, a zaczęły być postrzegane jako platformy biznesowe, które przyciągają inwestorów z całego świata. W 2022 roku wartość światowego rynku mediów i rozrywki wyniosła 2,51 biliona dolarów, a przewiduje się, że w tym roku jego wartość wzrośnie nawet do 2,64 biliona dolarów. W ciągu ostatnich lat branża rozrywkowa wykazywała stały wzrost, będąc jednocześnie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, co przekłada się bezpośrednio na wzrost zainteresowania inwestycjami w tym obszarze” - mówi Olena Bondar, dyrektor biura Freedom Finance Europe Poland.

Szybki rozwój branży rozrywkowej to w dużej mierze zasługa usług streamingowych - jednej z najbardziej dynamicznych gałęzi przemysłu muzycznego. Wraz z rozwojem technologii i wzrostem liczby użytkowników Internetu, platformy takie jak Spotify, Apple Music i Amazon Music osiągnęły imponujący wzrost w ostatnich latach. Według raportu opublikowanego przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (IFPI) w 2022 roku, przychody ze streamingów stanowiły 67% całkowitej wartości globalnego rynku muzyki.

Największy rozwój usług streamingowych odnotowano podczas trwania pandemii, kiedy dostęp do tradycyjnych form rozrywki tj. kina, koncertów i innych imprez masowych został mocno ograniczony. W tym czasie użytkownicy zaczęli poszukiwać alternatywnych źródeł rozrywki, a usługi streamingowe stały się jednym z najpopularniejszych wyborów. Dzięki nim można w łatwy sposób posłuchać ulubionej muzyki, a także uczestniczyć w wydarzeniach online. To spowodowało znaczny wzrost liczby subskrypcji i przychodów platform streamingowych i pojawienie się trendu, który utrzymuje się do dziś.

Pandemia stworzyła warunki do rozwoju nowych technologii w branży rozrywkowej, ale także mocno dotknęła silnie związaną z nią branżę eventową. Po blisko trzech latach, zarówno artyści, jak i agencje koncertowe próbują odrobić straty i wszystko wskazuje na to, że tradycyjna branża rozrywkowa zaczyna powoli wracać do życia.

„Branża rozrywkowa ma tendencję do szybkiego ożywienia po okresach spadków i kryzysów, co może stanowić atrakcyjne okazje dla inwestorów z dłuższą perspektywą czasową i większym apetytem na ryzyko. Jednak warto pamiętać, że branża ta jest również bardzo zmienna i wrażliwa na zmiany w trendach oraz wystąpienie nieprzewidzianych zdarzeń, jak pokazała to, chociażby pandemia. Z tego powodu przy inwestowaniu w branżę rozrywkową kluczowa jest odpowiednia dywersyfikacja swojego portfela i umiejętne zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym” - dodaje Olena Bondar.

Jak wynika z danych opublikowanych przez Live Nation Entertainment, w I kwartale 2023 roku, firma zarobiła rekordowe 3,1 miliarda dolarów, co stanowi o 73% więcej, niż w ubiegłym roku. Co więcej, w organizowanych przez nich wydarzeniach w tym okresie wzięło udział ponad 19 milionów ludzi w 45 krajach na całym świecie. Z zebranych danych wynika, że sprzedano 90 milionów biletów na koncerty w I kwartale 2023 roku, czyli o 20% więcej niż w tym samym czasie w 2022 roku2. To tylko potwierdza, że branża rozrywkowa najtrudniejsze czasy ma już za sobą, a jej perspektywiczny charakter i dynamiczny rozwój sprawiają, że będzie bacznie obserwowana przez inwestorów.

 


https://www.ifpi.org/ifpi-global-music-report-global-recorded-music-revenues-grew-9-in-2022/

https://www.livenationentertainment.com/2023/05/live-nation-entertainment-reports-first-quarter-2023-results/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.