Komunikaty PR

Branża rozrywkowa łakomym kąskiem dla inwestorów

2023-05-11  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.03 MB )

Już w najbliższy weekend, 13 maja, odbędzie się finał Konkursu Piosenki Eurowizji — jednej z największych imprez muzycznych na świecie. Wraz z nadchodzącym wydarzeniem, rozmowy o możliwościach inwestycyjnych w branży muzycznej ponownie mocno rozgrzewają wyobraźnię inwestorów i analityków. Nic dziwnego, bo inwestowanie w rozrywkę, ze względu na rosnącą popularność branży i niezwykle szybko rozwijające się technologie, staje się coraz popularniejszym sposobem lokowania kapitału.

Konkurs Piosenki Eurowizji to widowisko muzyczne organizowane od 1956 roku, w którym biorą udział reprezentanci krajów Europy oraz Australii. Każde państwo prezentuje swoją piosenkę w języku narodowym lub angielskim, a zwycięzcę wyłaniają głosowanie telewidzów oraz komisja jurorska. Tegoroczna edycja odbywa się w brytyjskim Liverpoolu. Mimo że konkurs jest kojarzony przede wszystkim z pokazem muzycznych talentów, to w ostatnim czasie stał się także platformą do rozwoju inwestorów zainteresowanych branżą rozrywkową.

„Wydarzenia, takie jak Eurowizja, już dawno przestały być tylko konkursem muzycznym, a zaczęły być postrzegane jako platformy biznesowe, które przyciągają inwestorów z całego świata. W 2022 roku wartość światowego rynku mediów i rozrywki wyniosła 2,51 biliona dolarów, a przewiduje się, że w tym roku jego wartość wzrośnie nawet do 2,64 biliona dolarów. W ciągu ostatnich lat branża rozrywkowa wykazywała stały wzrost, będąc jednocześnie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, co przekłada się bezpośrednio na wzrost zainteresowania inwestycjami w tym obszarze” - mówi Olena Bondar, dyrektor biura Freedom Finance Europe Poland.

Szybki rozwój branży rozrywkowej to w dużej mierze zasługa usług streamingowych - jednej z najbardziej dynamicznych gałęzi przemysłu muzycznego. Wraz z rozwojem technologii i wzrostem liczby użytkowników Internetu, platformy takie jak Spotify, Apple Music i Amazon Music osiągnęły imponujący wzrost w ostatnich latach. Według raportu opublikowanego przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (IFPI) w 2022 roku, przychody ze streamingów stanowiły 67% całkowitej wartości globalnego rynku muzyki.

Największy rozwój usług streamingowych odnotowano podczas trwania pandemii, kiedy dostęp do tradycyjnych form rozrywki tj. kina, koncertów i innych imprez masowych został mocno ograniczony. W tym czasie użytkownicy zaczęli poszukiwać alternatywnych źródeł rozrywki, a usługi streamingowe stały się jednym z najpopularniejszych wyborów. Dzięki nim można w łatwy sposób posłuchać ulubionej muzyki, a także uczestniczyć w wydarzeniach online. To spowodowało znaczny wzrost liczby subskrypcji i przychodów platform streamingowych i pojawienie się trendu, który utrzymuje się do dziś.

Pandemia stworzyła warunki do rozwoju nowych technologii w branży rozrywkowej, ale także mocno dotknęła silnie związaną z nią branżę eventową. Po blisko trzech latach, zarówno artyści, jak i agencje koncertowe próbują odrobić straty i wszystko wskazuje na to, że tradycyjna branża rozrywkowa zaczyna powoli wracać do życia.

„Branża rozrywkowa ma tendencję do szybkiego ożywienia po okresach spadków i kryzysów, co może stanowić atrakcyjne okazje dla inwestorów z dłuższą perspektywą czasową i większym apetytem na ryzyko. Jednak warto pamiętać, że branża ta jest również bardzo zmienna i wrażliwa na zmiany w trendach oraz wystąpienie nieprzewidzianych zdarzeń, jak pokazała to, chociażby pandemia. Z tego powodu przy inwestowaniu w branżę rozrywkową kluczowa jest odpowiednia dywersyfikacja swojego portfela i umiejętne zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym” - dodaje Olena Bondar.

Jak wynika z danych opublikowanych przez Live Nation Entertainment, w I kwartale 2023 roku, firma zarobiła rekordowe 3,1 miliarda dolarów, co stanowi o 73% więcej, niż w ubiegłym roku. Co więcej, w organizowanych przez nich wydarzeniach w tym okresie wzięło udział ponad 19 milionów ludzi w 45 krajach na całym świecie. Z zebranych danych wynika, że sprzedano 90 milionów biletów na koncerty w I kwartale 2023 roku, czyli o 20% więcej niż w tym samym czasie w 2022 roku2. To tylko potwierdza, że branża rozrywkowa najtrudniejsze czasy ma już za sobą, a jej perspektywiczny charakter i dynamiczny rozwój sprawiają, że będzie bacznie obserwowana przez inwestorów.

 


https://www.ifpi.org/ifpi-global-music-report-global-recorded-music-revenues-grew-9-in-2022/

https://www.livenationentertainment.com/2023/05/live-nation-entertainment-reports-first-quarter-2023-results/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.