Komunikaty PR

Codziennie odpowiedzialna Biedronka

2020-08-25  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Lider rynku, który wyznacza trendy

Biorąc pod uwagę tak dużą skalę działalności: ponad 3000 sklepów w ponad 1100 miejscowościach w Polsce i ponad 4 mln klientów dziennie, kluczowe jest podsumowanie dotychczasowych działań i ich wpływu na otoczenie. Biedronka wyniki tych działań przedstawiła w raporcie zrównoważonego rozwoju za lata 2018-2019. Zawiera on również podsumowanie działalności sieci w Polsce od początku jej istnienia. Raport został opracowany zgodnie z wytycznymi GRI Standards, we współpracy z firmą konsultingową Deloitte.

Ponadto sieć Biedronka podkreślając znaczenie tej publikacji w 25. rocznicę swojej działalności w Polsce, odświeżyła stronę internetową (onas.biedronka.pl) i przygotowała cyfrową wersję raportu pod adresem csr.biedronka.pl. Pod tymi adresami w wygodnej formie można przeczytać zarówno treści poszczególnych rozdziałów, jak i obejrzeć dodatkowe materiały multimedialne związane ze społeczną odpowiedzialnością sieci.

Jako największa sieć handlowa w Polsce zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, która na nas spoczywa oraz wpływu jaki, ze względu na naszą skalę, wywieramy na klientów, pracowników, partnerów handlowych, społeczności lokalne, a także środowisko. Oprócz szczegółowych danych za lata 2018-2019 w raporcie znajdziemy również podsumowanie naszej 25-letniej obecności na polskim rynku na polu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Pięć strategicznych filarów odpowiedzialności sieci Biedronka to:

1. Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych

Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza ponad 4 mln Polaków, a 76% robi to regularnie. Biedronka ma znaczący wpływ na promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród Polaków, dlatego jest to jeden z głównych filarów odpowiedzialności, przyjętych w Grupie.

2. Zrównoważony łańcuch dostaw

W ofercie Biedronki aż 93% produktów pochodzi od polskich dostawców według danych za 2019 rok. W ramach tego filaru sieć uwzględnia zarówno aspekty etyczne, społeczne, jak i środowiskowe oraz przykłada szczególną wagę do rozwoju długoterminowej współpracy z rodzimymi firmami od samego początku swojego istnienia na polskim rynku.

3. Poszanowanie środowiska naturalnego

Firmy z branży spożywczej stoją przed dużym wyzwaniem, jakim są działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Celem Biedronki jest minimalizacja wpływu firmy na środowisko, dlatego sieć chce aktywnie walczyć ze zmianami klimatu. W efekcie np. 90% odpadów wytwarzanych przez firmę jest poddawanych procesom odzysku.

4. Wspieranie lokalnych społeczności

Posiadając ponad 3000 sklepów w całej Polsce sieć Biedronka staje się istotnym elementem lokalnych społeczności. Niesienie wsparcia najbardziej potrzebującym grupom: dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym, to stały element strategii Biedronki.

5. Bycie godnym zaufania pracodawcą

Jako największy prywatny pracodawca w Polsce, zatrudniający ponad 70 tys. osób, Biedronka każdego dnia dba o tworzenie dla nich przyjaznego środowiska pracy, akcentując wagę programów pomocowych dla pracowników oraz kluczową rolę awansów wewnętrznych w firmie.

Wyczerpujący opis działalności w ramach 5 filarów odpowiedzialności sieci Biedronka i poszczególne priorytety w każdym z nich dostępne są w publikacji, a także na nowej stronie: csr.biedronka.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.