Komunikaty PR

Codziennie odpowiedzialna Biedronka

2020-08-25  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Lider rynku, który wyznacza trendy

Biorąc pod uwagę tak dużą skalę działalności: ponad 3000 sklepów w ponad 1100 miejscowościach w Polsce i ponad 4 mln klientów dziennie, kluczowe jest podsumowanie dotychczasowych działań i ich wpływu na otoczenie. Biedronka wyniki tych działań przedstawiła w raporcie zrównoważonego rozwoju za lata 2018-2019. Zawiera on również podsumowanie działalności sieci w Polsce od początku jej istnienia. Raport został opracowany zgodnie z wytycznymi GRI Standards, we współpracy z firmą konsultingową Deloitte.

Ponadto sieć Biedronka podkreślając znaczenie tej publikacji w 25. rocznicę swojej działalności w Polsce, odświeżyła stronę internetową (onas.biedronka.pl) i przygotowała cyfrową wersję raportu pod adresem csr.biedronka.pl. Pod tymi adresami w wygodnej formie można przeczytać zarówno treści poszczególnych rozdziałów, jak i obejrzeć dodatkowe materiały multimedialne związane ze społeczną odpowiedzialnością sieci.

Jako największa sieć handlowa w Polsce zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, która na nas spoczywa oraz wpływu jaki, ze względu na naszą skalę, wywieramy na klientów, pracowników, partnerów handlowych, społeczności lokalne, a także środowisko. Oprócz szczegółowych danych za lata 2018-2019 w raporcie znajdziemy również podsumowanie naszej 25-letniej obecności na polskim rynku na polu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Pięć strategicznych filarów odpowiedzialności sieci Biedronka to:

1. Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych

Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza ponad 4 mln Polaków, a 76% robi to regularnie. Biedronka ma znaczący wpływ na promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród Polaków, dlatego jest to jeden z głównych filarów odpowiedzialności, przyjętych w Grupie.

2. Zrównoważony łańcuch dostaw

W ofercie Biedronki aż 93% produktów pochodzi od polskich dostawców według danych za 2019 rok. W ramach tego filaru sieć uwzględnia zarówno aspekty etyczne, społeczne, jak i środowiskowe oraz przykłada szczególną wagę do rozwoju długoterminowej współpracy z rodzimymi firmami od samego początku swojego istnienia na polskim rynku.

3. Poszanowanie środowiska naturalnego

Firmy z branży spożywczej stoją przed dużym wyzwaniem, jakim są działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Celem Biedronki jest minimalizacja wpływu firmy na środowisko, dlatego sieć chce aktywnie walczyć ze zmianami klimatu. W efekcie np. 90% odpadów wytwarzanych przez firmę jest poddawanych procesom odzysku.

4. Wspieranie lokalnych społeczności

Posiadając ponad 3000 sklepów w całej Polsce sieć Biedronka staje się istotnym elementem lokalnych społeczności. Niesienie wsparcia najbardziej potrzebującym grupom: dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym, to stały element strategii Biedronki.

5. Bycie godnym zaufania pracodawcą

Jako największy prywatny pracodawca w Polsce, zatrudniający ponad 70 tys. osób, Biedronka każdego dnia dba o tworzenie dla nich przyjaznego środowiska pracy, akcentując wagę programów pomocowych dla pracowników oraz kluczową rolę awansów wewnętrznych w firmie.

Wyczerpujący opis działalności w ramach 5 filarów odpowiedzialności sieci Biedronka i poszczególne priorytety w każdym z nich dostępne są w publikacji, a także na nowej stronie: csr.biedronka.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.