Komunikaty PR

Codziennie odpowiedzialna Biedronka

2020-08-25  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Lider rynku, który wyznacza trendy

Biorąc pod uwagę tak dużą skalę działalności: ponad 3000 sklepów w ponad 1100 miejscowościach w Polsce i ponad 4 mln klientów dziennie, kluczowe jest podsumowanie dotychczasowych działań i ich wpływu na otoczenie. Biedronka wyniki tych działań przedstawiła w raporcie zrównoważonego rozwoju za lata 2018-2019. Zawiera on również podsumowanie działalności sieci w Polsce od początku jej istnienia. Raport został opracowany zgodnie z wytycznymi GRI Standards, we współpracy z firmą konsultingową Deloitte.

Ponadto sieć Biedronka podkreślając znaczenie tej publikacji w 25. rocznicę swojej działalności w Polsce, odświeżyła stronę internetową (onas.biedronka.pl) i przygotowała cyfrową wersję raportu pod adresem csr.biedronka.pl. Pod tymi adresami w wygodnej formie można przeczytać zarówno treści poszczególnych rozdziałów, jak i obejrzeć dodatkowe materiały multimedialne związane ze społeczną odpowiedzialnością sieci.

Jako największa sieć handlowa w Polsce zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, która na nas spoczywa oraz wpływu jaki, ze względu na naszą skalę, wywieramy na klientów, pracowników, partnerów handlowych, społeczności lokalne, a także środowisko. Oprócz szczegółowych danych za lata 2018-2019 w raporcie znajdziemy również podsumowanie naszej 25-letniej obecności na polskim rynku na polu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Pięć strategicznych filarów odpowiedzialności sieci Biedronka to:

1. Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych

Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza ponad 4 mln Polaków, a 76% robi to regularnie. Biedronka ma znaczący wpływ na promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród Polaków, dlatego jest to jeden z głównych filarów odpowiedzialności, przyjętych w Grupie.

2. Zrównoważony łańcuch dostaw

W ofercie Biedronki aż 93% produktów pochodzi od polskich dostawców według danych za 2019 rok. W ramach tego filaru sieć uwzględnia zarówno aspekty etyczne, społeczne, jak i środowiskowe oraz przykłada szczególną wagę do rozwoju długoterminowej współpracy z rodzimymi firmami od samego początku swojego istnienia na polskim rynku.

3. Poszanowanie środowiska naturalnego

Firmy z branży spożywczej stoją przed dużym wyzwaniem, jakim są działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Celem Biedronki jest minimalizacja wpływu firmy na środowisko, dlatego sieć chce aktywnie walczyć ze zmianami klimatu. W efekcie np. 90% odpadów wytwarzanych przez firmę jest poddawanych procesom odzysku.

4. Wspieranie lokalnych społeczności

Posiadając ponad 3000 sklepów w całej Polsce sieć Biedronka staje się istotnym elementem lokalnych społeczności. Niesienie wsparcia najbardziej potrzebującym grupom: dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym, to stały element strategii Biedronki.

5. Bycie godnym zaufania pracodawcą

Jako największy prywatny pracodawca w Polsce, zatrudniający ponad 70 tys. osób, Biedronka każdego dnia dba o tworzenie dla nich przyjaznego środowiska pracy, akcentując wagę programów pomocowych dla pracowników oraz kluczową rolę awansów wewnętrznych w firmie.

Wyczerpujący opis działalności w ramach 5 filarów odpowiedzialności sieci Biedronka i poszczególne priorytety w każdym z nich dostępne są w publikacji, a także na nowej stronie: csr.biedronka.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.