Czy tankujący zapłacą mniej niż w zeszłoroczne wakacje?
Vision Group
Woronicza 31/254
02-640 Warszawa Warszawa
visiongroup|visiongroup.pl| |visiongroup|visiongroup.pl
604198300
www.visiongroup.pl
Zbliża się początek wakacji — okres urlopów i wyjazdów. Zazwyczaj w wysokim sezonie ceny paliw rosły. Tegoroczne stawki na stacjach paliw mogą jednak pozytywnie zaskoczyć. Czy tankujący zapłacą mniej niż w zeszłoroczne wakacje? Analitycy londyńskiej firmy Unibet przygotowali wakacyjne prognozy paliwowe.
Na wakacje samochodem — czy to się opłaca?
Trwa kontynuacja trendu spadkowego cen paliw, którego przyczyny leżą w równoległym spadku zapotrzebowania na produkty ropopochodne i wzrost podaży. Eksperci prognozują, że w Polsce średnia cena benzyny Pb 95 wyniesie pod koniec czerwca między 6,45 a 6,55 PLN za litr, a oleju napędowego (ON) między 6,05 a 6,15 PLN za litr. Tendencje te odzwierciedlają zachowanie giełdowych wskaźników. Po względnej stabilizacji nastrojów rynkowych związanych z kryzysem geopolitycznym w Europie Środkowo-Wschodniej oraz łagodnej zimie, nadchodzi sezon letni, który sprzyja niższemu zapotrzebowaniu na surowce energetyczne. Analitycy londyńskiej firmy Unibet oceniają, że prawdopodobieństwo spadku średniej ceny benzyny Pb 95 w czerwcu poniżej 6,52 PLN za litr wynosi 53 procent, a oleju napędowego poniżej 6,15 PLN za litr 63 procent.
Czy PKN Orlen ponownie wpłynie na rynek paliwowy?
Przy okazji tematu cen paliw na wakacje, jak bumerang wraca również kwestia powrotu zeszłorocznego programu zniżkowego, od największego w Polsce koncernu paliwowego PKN Orlen. Eksperci informują, że możliwe przed nadchodzącymi wakacjami, jest pojawienie się opcji uzyskania rabatu na poziomie 30 gr zarówno na litrze benzyny Pb 95, jak i oleju napędowego (ON). Taki ewentualny wariant będzie dotyczyć kierowców uczestniczących w programie lojalnościowym „Orlen Vitay”. Choć z pewnością ilość paliwa możliwa do zakupu w tak obniżonej cenie będzie wysoce limitowana, to eksperci podkreślają, że przy skali działalności państwowego potentata, tego typu akcje odczuwalnie na ceny paliw w całym kraj. Tym bardziej że wprowadzenie takiego programu ma wywołać podobne ruchy ze strony konkurencji. Analitycy londyńskiej firmy Unibet oceniają, że prawdopodobieństwo wprowadzenia specjalnych wakacyjnych obniżek cen paliwa w Polsce, proponowanych przez PKN Orlen wynosi 67 procent.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.