Komunikaty PR

Deklaracja zerowej emisji netto CO2 GeoPost/DPDgroup zatwierdzona przez SBTi

2023-02-21  |  10:30
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

GeoPost/DPDgroup to pierwsza globalna firma kurierska, której krótko- i długoterminowe cele redukcji emisji CO2 zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Przyjęcie deklaracji potwierdza dążenia GeoPost do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r.   

 

Zgodnie z przyjętymi założeniami GeoPost/DPDgroup podejmie zdecydowane działania w celu osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r. i zobowiązuje się do zmniejszenia zakresu 1, 2 i 3 emisji gazów cieplarnianych (GHG) o 43% do 2030 r. i 90% do 2040 r. w porównaniu z poziomem bazowym z roku 2020. Tym samym GeoPost osiągnie o 10 lat wcześniej cele wyznaczone przez Porozumienie Paryskie.

 

- Zatwierdzenie planu osiągnięcia zerowej emisji netto GeoPost/ DPDgroup jest wyrazem uznania dla wysiłków, które podejmujemy na drodze do zrównoważonej przyszłości. Jesteśmy dumni z tego, że budujemy firmę kurierską o zerowej emisji netto, troszcząc się o dobro naszej planety, społeczności i klientów – komentuje Yves Delmas, CEO GeoPost/DPDgroup.  

 

 

Ścieżka przyspieszonej dekarbonizacji GeoPost/DPDgroup 

 

Aby osiągnąć cel zerowej emisji netto do 2040 roku, firma skoncentruje się na: 

  •  elektryfikacji floty doręczeń pierwszej i ostatniej mili dzięki zwiększeniu udziału alternatywnych rozwiązań transportowych (e-flota, rowery cargo i doręczenia piesze do 85% w 2030 roku i 100% w 2035 roku),
  •  dywersyfikacji floty LNH pod kątem alternatywnych technologii napędowych (ciężarówki napędzane biogazem, biopaliwem, elektryczne i wodorowe), a także przesunięciu większej liczby przesyłek do transportu kolejowego,
  • przejściu na energię odnawialną w zasilaniu oddziałów i biur oraz większej wydajności energetycznej obiektów (70% wykorzystywanej energii ma w 2030 r. pochodzić ze źródeł odnawialnych; 100% w 2035 roku), 
  •  elektryfikacji floty pojazdów firmowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.