Do 200 tys. zł dofinansowania dla gmin z Mazowsza na zakup m.in zamiatarek
„Mazowsze dla czystego powietrza 2023” to program, w ramach którego wszystkie gminy z Mazowsza mogą wnioskować w terminie do 15 listopada br. o niebagatelną kwotę nawet do 200 tys. zł. Dofinansowanie można uzyskać m.in. na zakup zamiatarek komunalnych, które pomogą całorocznie zadbać o czystość w gminie oraz jakość powietrza. Kärcher, renomowany dostawca rozwiązań czyszczących, w swojej ofercie posiada bogaty wybór tego typu maszyn, które spełniają wszelkie wymogi kwalifikujące je do programu „Mazowsze dla czystego powietrza 2023”.
Wszystkie modele komunalnych nośników narzędzi oraz zamiatarek podciśnieniowych z możliwością mycia na mokro renomowanego producenta spełniają najwyższe normy emisji PM10 i PM2,5 – 4 gwiazdki w testach EUnited. Ekologiczne silniki spełniają najwyższe standardy i normy, takie jak Stage V i Euro 6c.
To wszystko sprawia, że zamiatarki podciśnieniowe z możliwością mycia na mokro kwalifikują się do inwestycji, które gminy z Mazowsza mogą realizować w ramach programu. Szczególnie warto zwrócić uwagę na kompaktowe zamiatarki, jak na przykład MIC 35 – maszyna do całorocznych zastosowań, którą charakteryzuje kompaktowa konstrukcja i niezawodność.
Ile wynosi dotacja?
Dotacja wynosi do 75% kosztów kwalifikowanych, czyli maksymalnie 200 tys. zł. Wsparcie wypłacane jest „z dołu”, na podstawie umowy po zrealizowaniu zadania.
Kto może składać wnioski?
Wnioski składać mogą uprawnione gminy z terenu województwa mazowieckiego. W ramach naboru składać można dwa wnioski, każdy na odrębne zadanie.
Wyjątkiem są miasta Radom, Siedlce, Płock, Ostrołęka oraz Ciechanów, które mogą złożyć trzy wnioski. Warszawa może złożyć dwa wnioski na projekty ogólnomiejskie oraz dziewięć na zadania realizowane przez dzielnice. Warto skorzystać z nadarzającej się okazji i zadbać o komfort i zdrowie mieszkańców swojej gminy i złożyć wniosek na zakup tych bezkonkurencyjnych zamiatarek.
Więcej na temat portfolio maszyn komunalnych Kärcher oraz o programie „Zdrowe powietrze dla Mazowsza 2023” dostępne na stronach:
https://www.kaercher.com/pl/professional/urzadzenia-komunalne/zamiatarki-dla-czystego-powietrza-na-mazowszu.html
https://www.kaercher.com/pl/professional/urzadzenia-komunalne.html
Natomiast szczegóły programu „Mazowsze dla czystego powietrza 2023” znajdują się pod poniższym adresem:
https://mazovia.pl/pl/bip/zalatw-sprawe/ekologia-i-srodowisko/mazowsze-dla-czystego-powietrza-2023/

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.