Komunikaty PR

Firma powinna się komunikować w czasach kryzysu

2020-04-21  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

Raport ekspercki „Employer branding w trakcie kryzysu i po nim”  mówi o tym jak budować wizerunek pracodawcy zarówno w ciężkich czasach, jak i w okresie prosperity. Opracowanie przedstawia zestaw dobrych praktyk, rad oraz narzędzi, które pomogą nie tylko w zrozumieniu roli employer brandingu dla firmy, ale również na efektywną zmianę dotychczasowej komunikacji na lepsze. Materiał przygotował zespół specjalistów - Maja Gotowska, autorka bloga Gojtowska.com, Karol Szczawiński oraz Przemek Boruciński z agencji kreatywnej Uszka w Barszczu oraz Michał Wełna z domu mediowego Czarna Owca.

Już dziś wiemy, że epidemia koronawirusa wstrząsnęła rynkiem pracy –  ale jak mocno? Według wstępnych szacunków pracę może stracić od 500 tys. do ponad miliona Polaków. Co obecna sytuacja oznacza dla pracodawców i ich dotychczasowych działań w obszarze Employer Brandingu? Pierwszą radą wymienioną w raporcie „Employer branding – w trakcie kryzysu i po nim” jest to, by firma nie przestawała komunikować.

Kryzysy przychodzą i odchodzą, ważne jest nie tylko, to w jaki sposób przez nie przejdziemy, ale też to  jakim wizerunkiem nasza firma będzie się cieszyć zarówno w trakcie epidemii, jak i po jej opanowaniu. Dlatego warto pozycjonować się jako bezpieczny, stabilny i godny zaufania pracodawca. Jeśli wiemy co chcemy przekazać nie powinniśmy rezygnować z kampanii digital, tylko dostosować ją do nowych warunków. mówi Michał Wełna, z domu mediowego Czarna Owca, współautor raportu.

Wg. autorów raportu dbałość o pracowników w trudnych czasach i podkreślanie w komunikacji zalet swojej organizacji, pomoże nie tylko złagodzić jego skutki, ale też szybciej przejść do ponownego rozwoju po jego zakończeniu. Mimo ciężkich czasów warto podkreślić wartości swojej firmy i pokazać się przyszłym kandydatom jako dobry pracodawca.

Sam raport zawiera narzędzia i porady, dzięki którym można ocenić i usprawnić komunikację swojej firmy zarówno w czasach kryzysu, jak i w przypadku nagłej prosperity. Do raportu dołączone jest również narzędzie - Matryca komunikacji Employer Branding - za pomocą którego przedsiębiorca wraz z pracownikami może uporządkować swoje cele, wiedzę na temat potrzeb swoich odbiorców oraz komunikaty do niech kierowane, porównując przy tym kondycję firmy w tym obszarze przed i już po wystąpieniu problemu w działalności.

Obecna pandemia już teraz wymusiła na pracodawcach dostosowanie nie tylko swojej działalności do nowych warunków, ale również całej dotychczasowej komunikacji. Warto jednak pamiętać o tym, że relacje dotyczące tego, jak zespół firmy pracuje z domu oraz jak z tym sobie radzi, powinny być zaledwie częścią komunikacji firmy, a nie głównym przekazem jaki organizacja kieruje. W ciężkich czasach odbiorcy komunikatów chcą poznać wartości jakimi kieruje się firma, mocne strony marki i uzyskać potwierdzenie, że mimo kryzysu organizacja jest stabilna i bezpieczna, lub robi wszystko by taką firmą być.

Cały raport jest dostępny do pobrania na: https://gojtowska.com/2020/04/16/employer-branding-w-kryzysie/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.