Grzegorz Mucha nowym dyrektorem Shell Business Operations Kraków
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Z początkiem 2023 roku Grzegorz Mucha objął stanowisko dyrektora generalnego krakowskiego oddziału Shell Business Operations, zaawansowanego centrum biznesowego Grupy Shell tworzonego przez zespół ponad 5000 pracowników. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Pocztowską.
Grzegorz Mucha pracuje dla Shell od 2009 roku. Szeroki wachlarz umiejętności oraz bogate doświadczenie zdobył w czasie wielu lat pracy w międzynarodowym środowisku: przed nominacją pełnił rolę managerską w dziale Global Customer Operations, zarządzając międzynarodowym zespołem pracującym w Polsce, Malezji i na Filipinach, zajmującym się działaniami strategicznymi z zakresu usprawniania struktury i procesów obsługi klienta.
Pochodzący z Krakowa Grzegorz Mucha jest absolwentem kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Karierę rozpoczynał w Banku Pekao S.A. jako specjalista ds. bankowości korporacyjnej. Następnie zdobywał doświadczenie pracując w Polskiej Grupie Dealerów jako zarządzający działem wsparcia sprzedawców oraz na stanowisku kierownika działu finansowego oraz dla IBM BTO w Krakowie jako menedżer operacyjny. W Shell od roku 2009 zajmował kolejno stanowiska managerskie w działach: Customer Operations DACH, Customer Operations Excellence oraz Customer Operations Global Excelence. Od 2017 roku jest członkiem zespołu liderskiego w Shell Business Operations w Krakowie (Center Leadership Team), posiada ogromny wkład w budowę centrum biznesowego od podstaw zarówno od strony kompetencyjnej jak i migracji procesów z zagranicy.
– Kiedy dołączyłem do zespołu Shell Business Operations w dziale w którym pracowałem było 50 osób. Dzisiaj jest ich 1000. To właśnie pracownicy i ich kompetencje są najważniejszym zasobem naszej firmy. Cieszę się, że w Shell tak samo jak dla mnie podstawową wartością są ludzie, a troska i wspieranie ich rozwoju są zawsze na pierwszym miejscu. Objęcie stanowiska dyrektora generalnego Shell Business Operations w Krakowie to wiele nowych wyzwań. Jako jedno z kluczowych zadań stawiam przed sobą dbałość o przyjazną kulturę organizacyjną, różnorodność kulturową, integrację i wspieranie różnorodności. To wartości, które są mi bardzo bliskie – mówi Grzegorz Mucha, nowo mianowany dyrektor generalny krakowskiego oddziału SBO.
Nasz krakowski zespół stale się powiększa, m.in. o ekspertów w działach związanych z długofalowym celem Shell jakim jest transformacja i osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku. W ramach Shell Business Operations obecnie funkcjonuje ponad 200 miejsc pracy związanych z dekarbonizacją i ich liczba dynamicznie rośnie. W ramach nowo objętej roli jednym z priorytetów dla mnie będzie wspieranie zaawansowanych międzynarodowych procesów Shell, w kontekście nowych źródeł energii i elektromobilności - dodaje Grzegorz Mucha.
Działający od 16 lat krakowski oddział Shell Business Operations jest zaawansowanym centrum biznesowym Grupy Shell, wspierającym operacje w zakresie finansów, logistyki i obsługi klienta. Aktywnie wspiera globalną strategię firmy w procesie transformacji mającej na celu osiągnięcie zeroemisyjnej działalności do roku 2050 i stale zwiększa liczbę miejsc pracy związanych z dekarbonizacją oraz elektromobilnością. Shell rozwija również jedyny w sektorze na terenie Polski dział międzynarodowej praktyki analizy danych eksploatacyjnych Technical Asset Operations. Jako kluczowy pracodawca w Małopolsce, Shell kontynuował rekrutację w czasie pandemii i, w ramach projektu Future of Work, dokłada wszelkich starań, aby po jej zakończeniu elastycznie i jak najefektywniej działać w systemie hybrydowym. Firma nieodmiennie dba o kulturę współpracy, szacunek dla mniejszości, dobrostan fizyczny i psychiczny pracowników oraz ich integrację. Obecnie SBO Kraków zatrudnia ponad 5000 osób, w tym około 800 obcokrajowców (przedstawicieli ponad 50 narodowości pracujących w 20 językach).

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.