Jak biznes może wspierać energię społeczną?

W trakcie kongresu uczestnicy podkreślali, że energia społeczna ma swoje źródło w ludziach i nabiera sensu w biznesie, gdy wychodzi od pracowników, a zarząd jest otwarty na jej rozwój. Poprzez wsparcie różnorodnych inicjatyw, które tę energie wyzwalają, firmy nie tylko integrują swoje zespoły, ale także wywierają pozytywny wpływ na społeczeństwo. Energia społeczna w biznesie staje się zatem realnym narzędziem generowania korzyści zarówno dla pracowników, jak i dla społeczności lokalnych.
- Energia społeczna w biznesie ma sens tylko wtedy, gdy wychodzi od pracowników, a zarząd
czy dyrektorzy są na nią otwarci i dają przestrzeń do jej realizacji. Wymuszoną inicjatywę nie wszyscy będą czuli, to musi być coś naturalnego, oddolnego. Oczywiście można w pewnym momencie pomóc zarządzać tą energią, ukierunkować ją, tak jak na przykład w Soonly, gdy powstała fundacja wspierająca inicjatywy pracowników - podkreśliła Anna Panek, członkini Zarządu i Dyrektor HR Soonly Finance.
W trakcie panelu padły również spostrzeżenia innych uczestników, mówiących o znaczeniu współpracy między biznesem a trzecim sektorem. Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że w kontaktach między nimi należy stawiać na bliskie relacje i partnerstwo, zamiast ograniczać swoją rolę wyłącznie do wsparcia finansowego. Zauważyli też, że nawet w obliczu kryzysu gospodarczego i malejących budżetów na projekty społeczne, można pomagać partnerom chociażby poprzez wymianę kompetencji.
- Przedstawiciele firm zorientowali się, że energia społeczna jest ważna, że trzeba mieć
na nią wpływ i że w biznesie mamy swoje wartości, które bardzo często są zbieżne z wartościami trzeciego sektora. Korzystając wzajemnie ze swojej eksperckości, ucząc się od siebie nawzajem, możemy razem dokonywać naprawdę wielkich rzeczy - powiedziała Karolina Kanar-Kossobudzka, Group CSR Manager Allegro.
OEES to coroczne wydarzenie, które stanowi platformę dla liderów biznesu, nauki, kultury
i administracji do tego, by wspólnie dyskutować na temat nowych obszarów zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. To miejsce, gdzie inspirujące dyskusje i innowacyjne pomysły spotykają się z realnymi działaniami na rzecz pozytywnych zmian społecznych udowadniając, że biznes i gospodarka nie tylko mogą, ale powinny opierać się na wartościach społecznych. W tym roku głównym tematem kongresu była energia społeczna i jej wpływ na społeczeństwo, mieszkańców miast i gospodarek. Na panelu dyskusyjnym dotyczącym roli społecznej w erze wyzwań udział wzięli: Anna Panek, członek Zarządu i Dyrektor HR Soonly Finance, Rafał Barański, CEO braf.tech, Karolina Kanar-Kossobudzka, Group CSR Manager Allegro, Robert Szymański, Head Of Marketing w Banku BPS SA oraz Michał Sokołowski, Hub Manager Infrastructure & Administration ABB Business Services. Moderatorem panelu był Rafał Olesiński, Partner Zarządzający Olesiński i Wspólnicy.
***
Soonly Finance jest największym polskim pożyczkodawcą online. Spółka udziela pożyczek przez internet pod markami Vivus i Zaplo. Dzięki własnym narzędziom analitycznym oraz automatyzacji procesu sprzedaży pożyczki Soonly są wypłacane ekspresowo, bardzo wysoko oceniane przez klientów oraz charakteryzuje je jeden z najniższych na rynku wskaźników pożyczek niespłacanych, zbliżony do poziomu ofert bankowych. Soonly w warszawskim biurze zatrudnia blisko 200 osób i należy w 100% do polskiego kapitału.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.