Komunikaty PR

Jak pandemia wpłynęła na wybory Polaków? Branża AGD zyskuje!

2020-08-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Do pobrania jpg ( 2.71 MB )

Wybuch pandemii miał bezpośredni wpływ na kondycje wielu branż. Klienci wstrzymali się z decyzjami zakupowymi, a firmy zmuszone były zmniejszyć lub wstrzymać produkcję. Ireneusz Bartnikowski, prezes firmy SOLGAZ, polskiego producenta sprzętu AGD, mówi o tym, jak ogólnoświatowa sytuacja wpłynęła na popyt w tej branży.

Panująca od marca pandemia koronawirusa odbiła się echem na światowym rynku. Firmy, którym udało się wyjść z tymczasowego kryzysu, mogą odetchnąć z ulgą i działać dalej w kierunku rozwoju swoich przedsiębiorstw. Czy do dotkniętych pandemią branż należał także rynek AGD?

- Oczywiście my również ucierpieliśmy, dlatego że największymi dystrybutorami naszych produktów są duże sieci handlowe. Swoje punkty sprzedaży mają zlokalizowane najczęściej w centrach handlowych – a jak wiemy, przez decyzje administracyjne zostały one zamknięte na wiele tygodni. W tym okresie sprzedaż sprzętu AGD w galeriach została zatrzymana – mówi Prezes SOLGAZ.

Jak jednak dodaje Ireneusz Bartnikowski, straty udało się częściowo odrobić dzięki zwiększonej sprzedaży internetowej. Zakup sprzętu oferowanego przez firmę SOLGAZ z sukcesem przeniósł się do sieci, gdzie możliwe było przyjmowanie zamówień.

Kwarantanna zwiększyła popyt?

Wraz z wybuchem pandemii społeczeństwo przyzwyczajone do szybkiego tempa życia zostało zamknięte w domach. Brak możliwości korzystania z różnego rodzaju usług sprawił, że pod osłoną kwarantanny zaczęliśmy odkrywać nowe pasje lub po prostu zostaliśmy zmuszeni do aktywniejszego działania we własnych wnętrzach. Dotyczy to również gotowania, które wcześniej dla wielu osób ograniczało się do przygotowania kilku posiłków w tygodniu na rzecz jadania w restauracjach i barach.  Mając więcej czasu - chętniej spędzaliśmy go w kuchni.

- Na wzrost zainteresowania naszymi produktami niewątpliwie wpłynęła ilość czasu spędzanego w domach, zwłaszcza wśród osób, które rozpoczęły pracę w systemie home office. Polacy zaczęli dużo częściej i dużo więcej gotować. W takiej sytuacji nasze urządzenia, a dokładnie płyty gazowe oparte na technologii gaz pod szkłem, które  wyposażone są w  dużą ilość ułatwiających gotowanie funkcji, cieszyły się sporym powodzeniem. Stąd udało nam się wyjść z kryzysu obronną ręką – dodaje Ireneusz Bartnikowski.

Rozwijanie umiejętności kulinarnych nierzadko wiązało się także z tym, że wielu ludzi dostrzegło w swoich przestrzeniach kuchennych pewne braki lub nowe potrzeby. Tym samym, w wielu polskich domach w czasie kwarantanny pojawiły się nowe sprzęty. Część z nas znalazła również czas na prace remontowe, w trakcie których dostosowaliśmy nasze kuchnie do aktualnych trendów, uzupełniając lub wymieniając jednocześnie ich wyposażenie.

- Czas spędza się lepiej we wnętrzu dobrze urządzonym, w którym znajduje się funkcjonalny i elegancki sprzęt, a takie są właśnie nasze płyty - o atrakcyjnym, nowoczesnym designie – mówi prezes firmy SOLGAZ i dodaje - Przewagę konkurencyjną budujemy na innowacji, dlatego cały czas rozwijamy nasze produkty i wdrażamy do nich kolejne nowoczesne rozwiązania techniczne. W tym kwartale - po ponad dwóch latach intensywnej pracy w laboratoriach - wprowadzamy na rynek kolejną linię płyt Innova wyposażoną w niespotykane dotychczas w sprzęcie AGD funkcje i rozwiązania, jak np. możliwość wyboru temperatury czy magnetyczne silniki krokowe. Wdrożenie tej nowej linii zbiegło się z ogólnoświatowym kryzysem związanym z koronawirusem - jednak nowości nieodmiennie cieszą się zainteresowaniem klientów, dlatego te nowe innowacyjne produkty pomogły nam przejść przez najgorszy okres i nadal się rozwijać.

Branża AGD jest jedną z nielicznych, która wyszła z kryzysu obronną ręką. Zmiana potrzeb i stylu życia Polaków sprawiła, że między innymi sprzęty kuchenne cieszyły się dużą popularnością. Dodatkowo wprowadzone w tym okresie innowacje produktowe spotykały się ze sporym zainteresowaniem nabywców – szczególnie, jeżeli trafiały w potrzeby konsumentów, powstając w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

- Badania ekonomiczne pokazują, że w sytuacjach kryzysowych najbardziej spada sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Dzieje się tak, ponieważ ludzie w obawie o przyszłość decydują się na zakup produktów z najniższej półki. Niezmienny jest natomiast popyt na dobra luksusowe, którego nie zmienia nawet panujący kryzys. Konsumenci marek premium zachowują swoje zwyczaje konsumenckie, stąd nasze produkty nawet w czasie globalnego kryzysu cieszyły się popularnością, która pozwoliła firmie przetrwać ten niełatwy okres.- podsumowuje Prezes firmy SOLGAZ.

SOLGAZ sp. z o.o. – polska firma z branży AGD założona w 2002 roku. SOLGAZ tworzy ceramiczne płyty gazowe oparte na opatentowanej przez nich technologii typu gaz-pod-szkłem (tzw. „bezpłomieniowe płyty gazowe”). W ofercie SOLGAZ dostępne są również płyty indukcyjne, piekarniki i okapy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.