Komunikaty PR

Jak pandemia wpłynęła na wybory Polaków? Branża AGD zyskuje!

2020-08-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Do pobrania jpg ( 2.71 MB )

Wybuch pandemii miał bezpośredni wpływ na kondycje wielu branż. Klienci wstrzymali się z decyzjami zakupowymi, a firmy zmuszone były zmniejszyć lub wstrzymać produkcję. Ireneusz Bartnikowski, prezes firmy SOLGAZ, polskiego producenta sprzętu AGD, mówi o tym, jak ogólnoświatowa sytuacja wpłynęła na popyt w tej branży.

Panująca od marca pandemia koronawirusa odbiła się echem na światowym rynku. Firmy, którym udało się wyjść z tymczasowego kryzysu, mogą odetchnąć z ulgą i działać dalej w kierunku rozwoju swoich przedsiębiorstw. Czy do dotkniętych pandemią branż należał także rynek AGD?

- Oczywiście my również ucierpieliśmy, dlatego że największymi dystrybutorami naszych produktów są duże sieci handlowe. Swoje punkty sprzedaży mają zlokalizowane najczęściej w centrach handlowych – a jak wiemy, przez decyzje administracyjne zostały one zamknięte na wiele tygodni. W tym okresie sprzedaż sprzętu AGD w galeriach została zatrzymana – mówi Prezes SOLGAZ.

Jak jednak dodaje Ireneusz Bartnikowski, straty udało się częściowo odrobić dzięki zwiększonej sprzedaży internetowej. Zakup sprzętu oferowanego przez firmę SOLGAZ z sukcesem przeniósł się do sieci, gdzie możliwe było przyjmowanie zamówień.

Kwarantanna zwiększyła popyt?

Wraz z wybuchem pandemii społeczeństwo przyzwyczajone do szybkiego tempa życia zostało zamknięte w domach. Brak możliwości korzystania z różnego rodzaju usług sprawił, że pod osłoną kwarantanny zaczęliśmy odkrywać nowe pasje lub po prostu zostaliśmy zmuszeni do aktywniejszego działania we własnych wnętrzach. Dotyczy to również gotowania, które wcześniej dla wielu osób ograniczało się do przygotowania kilku posiłków w tygodniu na rzecz jadania w restauracjach i barach.  Mając więcej czasu - chętniej spędzaliśmy go w kuchni.

- Na wzrost zainteresowania naszymi produktami niewątpliwie wpłynęła ilość czasu spędzanego w domach, zwłaszcza wśród osób, które rozpoczęły pracę w systemie home office. Polacy zaczęli dużo częściej i dużo więcej gotować. W takiej sytuacji nasze urządzenia, a dokładnie płyty gazowe oparte na technologii gaz pod szkłem, które  wyposażone są w  dużą ilość ułatwiających gotowanie funkcji, cieszyły się sporym powodzeniem. Stąd udało nam się wyjść z kryzysu obronną ręką – dodaje Ireneusz Bartnikowski.

Rozwijanie umiejętności kulinarnych nierzadko wiązało się także z tym, że wielu ludzi dostrzegło w swoich przestrzeniach kuchennych pewne braki lub nowe potrzeby. Tym samym, w wielu polskich domach w czasie kwarantanny pojawiły się nowe sprzęty. Część z nas znalazła również czas na prace remontowe, w trakcie których dostosowaliśmy nasze kuchnie do aktualnych trendów, uzupełniając lub wymieniając jednocześnie ich wyposażenie.

- Czas spędza się lepiej we wnętrzu dobrze urządzonym, w którym znajduje się funkcjonalny i elegancki sprzęt, a takie są właśnie nasze płyty - o atrakcyjnym, nowoczesnym designie – mówi prezes firmy SOLGAZ i dodaje - Przewagę konkurencyjną budujemy na innowacji, dlatego cały czas rozwijamy nasze produkty i wdrażamy do nich kolejne nowoczesne rozwiązania techniczne. W tym kwartale - po ponad dwóch latach intensywnej pracy w laboratoriach - wprowadzamy na rynek kolejną linię płyt Innova wyposażoną w niespotykane dotychczas w sprzęcie AGD funkcje i rozwiązania, jak np. możliwość wyboru temperatury czy magnetyczne silniki krokowe. Wdrożenie tej nowej linii zbiegło się z ogólnoświatowym kryzysem związanym z koronawirusem - jednak nowości nieodmiennie cieszą się zainteresowaniem klientów, dlatego te nowe innowacyjne produkty pomogły nam przejść przez najgorszy okres i nadal się rozwijać.

Branża AGD jest jedną z nielicznych, która wyszła z kryzysu obronną ręką. Zmiana potrzeb i stylu życia Polaków sprawiła, że między innymi sprzęty kuchenne cieszyły się dużą popularnością. Dodatkowo wprowadzone w tym okresie innowacje produktowe spotykały się ze sporym zainteresowaniem nabywców – szczególnie, jeżeli trafiały w potrzeby konsumentów, powstając w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

- Badania ekonomiczne pokazują, że w sytuacjach kryzysowych najbardziej spada sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Dzieje się tak, ponieważ ludzie w obawie o przyszłość decydują się na zakup produktów z najniższej półki. Niezmienny jest natomiast popyt na dobra luksusowe, którego nie zmienia nawet panujący kryzys. Konsumenci marek premium zachowują swoje zwyczaje konsumenckie, stąd nasze produkty nawet w czasie globalnego kryzysu cieszyły się popularnością, która pozwoliła firmie przetrwać ten niełatwy okres.- podsumowuje Prezes firmy SOLGAZ.

SOLGAZ sp. z o.o. – polska firma z branży AGD założona w 2002 roku. SOLGAZ tworzy ceramiczne płyty gazowe oparte na opatentowanej przez nich technologii typu gaz-pod-szkłem (tzw. „bezpłomieniowe płyty gazowe”). W ofercie SOLGAZ dostępne są również płyty indukcyjne, piekarniki i okapy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.