Komunikaty PR

Komentarz Business Centre Club do danych GUS

2022-12-08  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Łukasz Bernatowicz z Business Centre Club przedstawił najnowszy komentarz odnoszący się do danych prezentowanych przez GUS.

 

W komentarzu wskazał, że odnotowany lekki spadek inflacji w listopadzie może być wynikiem spadku cen ropy w ostatnich tygodniach. - Ropa jest jednym z najważniejszych inflacjotwórczych czynników i w jej niższych cenach należy upatrywać delikatnego spadku inflacji w Polsce. – podkreśla Łukasz Bernatowicz. Jednocześnie wskazuje, że podobne spadki odnotowało kilka innych krajów Unii Europejskiej. - Wydaje się natomiast, że nie mamy do czynienia z trendem spadkowym, lecz z jednorazowym odczytem. – dodaje.

 

Jak podkreśla Łukasz Bernatowicz przed nami najtrudniejszy okres na przełomie grudnia i stycznia, kiedy wygasają tarcze antyinflacyjne, co spowoduje wzrost cen energii. - Do trwałego spadku inflacji potrzebna jest znacznie bardziej konsekwentna polityka antyinflacyjna. – wskazuje Łukasz Bernatowicz.

 
Łukasz Bernatowicz w swoim komentarzu nawiązał także do obecnego poziomu oraz kolejnych podwyżek stóp procentowych.

 

- NBP zaniechał podnoszenia stóp procentowych już kilka miesięcy temu, dokładnie we wrześniu. Natomiast wydaje się, że ówczesna decyzja była przedwczesna, a inflacja nawet jeśli nie będzie rosnąć tak jak dotychczas, to nie zacznie też znacząco spadać. – podkreśla Bernatowicz.

 

Według Eksperta stabilna, ale bardzo wysoka inflacja jak obecnie, jest dla gospodarki na dłuższą metę bardzo niebezpieczna. Dlatego też cykl podwyżek powinien być kontynuowany, ale jednocześnie należy zaniechać wprowadzania na rynek kolejnych pakietów gotówki w formie transferów socjalnych, ponieważ taka polityka niweczy skutki wysokich stóp procentowych.

 

Przewodniczący Rady Dialogu Społecznego odniósł się także do wydatków jakie czekają Polaków w związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia.

 

- Wiele wskazuje na to, że wydatki na święta w tym roku się nie zwiększą w tym znaczeniu, że nie kupimy więcej. Natomiast mimo skromniejszych świąt zapewne wydamy więcej pieniędzy ze względu na bardzo duży skok cen produktów spożywczych. – podkreśla Łukasz Bernatowicz.

 

Według Łukasza Bernatowicza jest to efekt wysokiej inflacji, która może pozostać z nami na dłużej, jeśli nie zacznie się z nią poważnie walczyć. - W tym kontekście warto zauważyć, że cel inflacyjny osiągniemy dopiero w roku 2025 – dodaje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.