Komu wierzyć ws. pandemii? Debata o świecie po Covid-19
Fake newsy”, rządy ukrywające informacje o liczbie chorych, ograniczanie swobód obywatelskich i zamykanie granic. Ile tak naprawdę wiemy o światowej pandemii? Komu mogą ufać przedsiębiorcy i inwestorzy? Pojawiają się spekulacje, że globalny kryzys jest komuś na rękę. W nowym układzie sił, Chiny mogą spektakularnie zyskać kosztem USA i Unii Europejskiej, a technologie być panaceum na zapaść gospodarki. Komu możemy wierzyć, a kto wykorzystuje pandemię przeciwko nam?
5 maja o godz. 18:00 Uczelnie Vistula zapraszają na debatę online "Komu wierzyć ws. pandemii? Debata o świecie po Covid-19" bit.ly/VistulaDebata
W debacie wezmą udział:
- dr hab., prof. Krzysztof Rybiński, były wiceszef NBP, ekonomista i ekspert ds. Big Data,
- prof. dr hab. Witold Orłowski, były doradca Prezydenta, ekonomista,
- dr hab., prof. Agnieszka Legucka, specjalistka ds. polityki międzynarodowej, analityczka PISM ds. Rosji,
- Magdalena Rybicka, ekspertka ds. Chin,
- dr hab., prof. Wawrzyniec Konarski, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula, politolog
i socjolog.
Debatę poprowadzi dr Bartłomiej E. Nowak, prezes Grupy Uczelni Vistula, specjalista ds. polityki europejskiej.
Debata będzie transmitowana na profilach Uczelni:
na Facebooku https://www.facebook.com/uczelniavistula/
oraz LinkedIn http://linkedin.com/school/uczelniavistula
Szczegóły: https://www.vistula.edu.pl/o-nas/aktualnosci-i-wydarzenia/wydarzenia/komu-wierzyc-ws-pandemii-debata-o-swiecie-po-covid-19
Dodatkowe informacje:
Anna Jaglińska-Prawdzik
PR Manager
Uczelni Vistula
tel.: 506 195 376
e-mail: a.jaglinska@vistula.edu.pl

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.