Komunikaty PR

Leasing Index: komentarz ekonomiczny do bieżącej sytuacji gospodarczej.

2023-03-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Komentarz ekonomiczny Santander Leasing do bieżącej sytuacji gospodarczej w kontekście poziomu stóp procentowych i PKB oraz jak to przekłada się na rynek leasingu. Czy dostęp do leasingu staje się droższy czy może tańszy i czy dostrzegamy wzrost czy spadek zainteresowania leasingiem?


Komentarza udziela Paweł Piotrowski, dyrektor ds. controllingu i finansowania
w Santander Leasing.


Po pierwsze, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: co mówią nam dzisiejsze projekcje inflacyjne, jak poprawnie rozumieć tzw. projekcję centralną NBP? Zakłada ona powrót średniego, rocznego poziomu inflacji do 3,5%, czyli maksymalnie akceptowalnego odchylenia od celu inflacyjnego, w roku 2025, ale (co często jest pomijane), przy założeniu stałych poziomów stóp procentowych. Oznacza to więc w praktyce, że jeżeli stopy procentowe zostaną utrzymane na dzisiejszym, wysokim poziomie, wtedy w zakładanej powyżej perspektywie 3-letniej problem inflacji zostanie przezwyciężony. Jeżeli więc nie zaistnieją nowe, nieznane w tym momencie, czynniki zewnętrzne RPP powinna konsekwentnie utrzymywać stopy procentowe na dzisiejszym poziomie w okresie prognozy.

 

Dla przedsiębiorców podejmujących decyzje inwestycyjne oznacza to w praktyce, że pomimo wysokiej ceny, rynek pieniężny stopniowo odzyskuje stabilność i przewidywalność. To zdecydowanie wspiera skłonność do inwestycji, pomagając w prawidłowość oceny ich rentowności. Dostęp do leasingu jest nadal droższy, ale cena się stabilizuje.

Niestety, jednoczesne hamuje produkt krajowy brutto. Oznacza to niestety spadek dochodowości polskich przedsiębiorstw. Ograniczenie poziomu konsumpcji wewnętrznej, będzie miało poważny wpływ na dochody sektora handlu i usług oraz możliwość wdrażania decyzji oszczędnościowych i ograniczających inwestycje, w tym przede wszystkim te obarczone podwyższonym ryzykiem.

 

Po dwóch miesiącach tego roku obserwujemy stopniową poprawę podaży przedmiotów leasingu co wpływa na szczęście na krótszy okres realizacji zamówień. Zainteresowanie leasingiem jest wyższe niż w ubiegłym roku
co pozwala patrzeć na potencjał rynku w 2023 z umiarkowanym optymizmem.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.