Patti, Whirlpool: Cena nie jest już jedyną motywacją do zakupów na Black Friday
Gabrielle Patti z Whirlpool Corporation o tegorocznych przewidywaniach na Black Friday:
2023 rok okazał się bardzo wymagający dla całej branży AGD w regionie EMEA, gdzie można było zaobserwować spowolnienie we wszystkich krajach, szczególnie w segmencie sprzętów do zabudowy. Polska nie jest tu żadnym wyjątkiem, a sytuacja jest wręcz trudniejsza – ponieważ zmniejszenie dynamiki na polskim rynku zaczęło się później niż na zachodzie Europy, teraz skutki są mocniej odczuwalne. Zauważamy już pewne oznaki poprawy, ale całej branży jest wciąż trudno powrócić do dobrze znanego tempa rozwoju.
Jeśli chodzi o działania reklamowe i marketingowe w branży, to przez cały rok można było zauważyć zmniejszoną intensywność promocji ze strony partnerów handlowych i większe skupienie się na podkreślaniu różnorodności i jakości samych ofert producentów.
Tak, jak co roku, na kilka tygodni przed Black Friday i przedświątecznym sezonem zakupowym, następuje zmniejszenie sprzedaży, która zdecydowanie przyspiesza podczas samego Czarnego Piątku i zaraz po nim.
Choć wiemy, że wielu konsumentów z pewnością czeka na specjalne okazje, to już nie obserwujemy tak silnego szczytu sprzedaży. Jest to uwarunkowane dwoma głównymi czynnikami: z jednej strony okres promocji z roku na rok się wydłuża i rozszerza, szczególnie w branży AGD, gdzie słyszymy już raczej o „black weeks” i ofertach, które zaczynają się np. już z początkiem listopada. Z drugiej, konsumenci są coraz bardziej świadomi i rezygnują z pochopnych decyzji zakupowych. Atrakcyjność cenowa z pewnością jest nadal ważnym czynnikiem, który motywuje nas do zakupów, ale już nie jedynym, zwłaszcza w tak wymagającym gospodarczo czasie, kiedy to rodzinne budżety są mocno ograniczone przez dynamikę inflacyjną. Spodziewamy się, że największą popularnością podczas tegorocznego Black Friday będą cieszyły się pralki i suszarki, a także sprzęt do zabudowy, które są często kupowane w ramach pakietów lub zestawów.
Transformacja z unijnym dofinansowaniem
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.