Komunikaty PR

Patti, Whirlpool: Cena nie jest już jedyną motywacją do zakupów na Black Friday

2023-11-22  |  11:00
Biuro prasowe

Gabrielle Patti z Whirlpool Corporation o tegorocznych przewidywaniach na Black Friday:

2023 rok okazał się bardzo wymagający dla całej branży AGD w regionie EMEA, gdzie można było zaobserwować spowolnienie we wszystkich krajach, szczególnie w segmencie sprzętów do zabudowy.  Polska nie jest tu żadnym wyjątkiem, a sytuacja jest wręcz trudniejsza – ponieważ zmniejszenie dynamiki na polskim rynku zaczęło się później niż na zachodzie Europy, teraz skutki są mocniej odczuwalne. Zauważamy już pewne oznaki poprawy, ale całej branży jest wciąż trudno powrócić do dobrze znanego tempa rozwoju.

Jeśli chodzi o działania reklamowe i marketingowe w branży, to przez cały rok można było zauważyć zmniejszoną intensywność promocji ze strony partnerów handlowych i większe skupienie się na podkreślaniu różnorodności i jakości samych ofert producentów.

Tak, jak co roku, na kilka tygodni przed Black Friday i przedświątecznym sezonem zakupowym, następuje zmniejszenie sprzedaży, która zdecydowanie przyspiesza podczas samego Czarnego Piątku i zaraz po nim.

Choć wiemy, że wielu konsumentów z pewnością czeka na specjalne okazje, to już nie obserwujemy tak silnego szczytu sprzedaży. Jest to uwarunkowane dwoma głównymi czynnikami: z jednej strony okres promocji z roku na rok się wydłuża i rozszerza, szczególnie w branży AGD, gdzie słyszymy już raczej o „black weeks” i ofertach, które zaczynają się np. już z początkiem listopada. Z drugiej, konsumenci są coraz bardziej świadomi i rezygnują z pochopnych decyzji zakupowych. Atrakcyjność cenowa z pewnością jest nadal ważnym czynnikiem, który motywuje nas do zakupów, ale już nie jedynym, zwłaszcza w tak wymagającym gospodarczo czasie, kiedy to rodzinne budżety są mocno ograniczone przez dynamikę inflacyjną. Spodziewamy się, że największą popularnością podczas tegorocznego Black Friday będą cieszyły się pralki i suszarki, a także sprzęt do zabudowy, które są często kupowane w ramach pakietów lub zestawów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.