Komunikaty PR

Patti, Whirlpool: Cena nie jest już jedyną motywacją do zakupów na Black Friday

2023-11-22  |  11:00
Biuro prasowe

Gabrielle Patti z Whirlpool Corporation o tegorocznych przewidywaniach na Black Friday:

2023 rok okazał się bardzo wymagający dla całej branży AGD w regionie EMEA, gdzie można było zaobserwować spowolnienie we wszystkich krajach, szczególnie w segmencie sprzętów do zabudowy.  Polska nie jest tu żadnym wyjątkiem, a sytuacja jest wręcz trudniejsza – ponieważ zmniejszenie dynamiki na polskim rynku zaczęło się później niż na zachodzie Europy, teraz skutki są mocniej odczuwalne. Zauważamy już pewne oznaki poprawy, ale całej branży jest wciąż trudno powrócić do dobrze znanego tempa rozwoju.

Jeśli chodzi o działania reklamowe i marketingowe w branży, to przez cały rok można było zauważyć zmniejszoną intensywność promocji ze strony partnerów handlowych i większe skupienie się na podkreślaniu różnorodności i jakości samych ofert producentów.

Tak, jak co roku, na kilka tygodni przed Black Friday i przedświątecznym sezonem zakupowym, następuje zmniejszenie sprzedaży, która zdecydowanie przyspiesza podczas samego Czarnego Piątku i zaraz po nim.

Choć wiemy, że wielu konsumentów z pewnością czeka na specjalne okazje, to już nie obserwujemy tak silnego szczytu sprzedaży. Jest to uwarunkowane dwoma głównymi czynnikami: z jednej strony okres promocji z roku na rok się wydłuża i rozszerza, szczególnie w branży AGD, gdzie słyszymy już raczej o „black weeks” i ofertach, które zaczynają się np. już z początkiem listopada. Z drugiej, konsumenci są coraz bardziej świadomi i rezygnują z pochopnych decyzji zakupowych. Atrakcyjność cenowa z pewnością jest nadal ważnym czynnikiem, który motywuje nas do zakupów, ale już nie jedynym, zwłaszcza w tak wymagającym gospodarczo czasie, kiedy to rodzinne budżety są mocno ograniczone przez dynamikę inflacyjną. Spodziewamy się, że największą popularnością podczas tegorocznego Black Friday będą cieszyły się pralki i suszarki, a także sprzęt do zabudowy, które są często kupowane w ramach pakietów lub zestawów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.