Promotech umacnia się na rynku arabskim
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Innowacyjne wiertarki i ukosowarki Promotechu zadebiutowały na tegorocznych targach Steelfab 2023 w Dubaju. I zrobiły wrażenie.
Coroczne, styczniowe targi SteelFab w emiracie Sharjah to najważniejsza impreza wystawiennicza branży metalowej i spawalniczej dla krajów Zatoki Perskiej i GCC (Gulf Cooperation Council) oraz dla krajów Azji Południowo -Zachodniej i Afryki Wschodniej. Białostocki producent prezentował urządzenia na stoisku swojej arabskiej spółki-córki - Promotech Middle East.
- Po trzyletniej przerwie i bardzo nieudanych targach Steelfab w 2020 r., tegoroczna edycja okazała się bardzo ważnym i udanym powrotem do branżowych wystaw na Półwyspie Arabskim – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Ilość nowych kontaktów i jakość rozmów daleko przerosła nasze oczekiwania. Zebraliśmy zapytania z 15 krajów, otrzymaliśmy też liczne zamówienia od zupełnie nowych klientów, w tym na maszynę do profilowego cięcia rur - PPCM 1250 do Arabii Saudyjskiej (pierwszą tego typu maszynę do krajów GCC) i zaprezentowaliśmy się, jako stały, sprawdzony dostawca w tym regionie.
W porównaniu do stanu sprzed pandemii (styczeń 2020) na tegorocznych targach widać było duże ożywienie w inwestycjach w Arabii Saudyjskiej, Katarze, Kuwejcie oraz w Emiratach Arabskich.
- Mamy nadzieję, że uda nam się zwiększyć sprzedaż do tych krajów na tyle, by znacząco nadrobić obecne spadki sprzedaży naszych urządzeń, spowodowane wojną w Ukrainie czy kryzysem gospodarczym w Unii Europejskiej – dodaje Bohdan Zaleski.
W tym roku Promotech pokazał na SteelFab kilka nowych wiertarek magnetycznych, na czele z akumulatorową wiertarką PRO36 Battery, opracowaną przy współpracy z konsorcjum CAS (Cordless Allience System), którego organizatorem jest niemiecka firma Metabo.
- Widzimy, że wraz z rozwojem technologii akumulatorowych, zapotrzebowanie na urządzenia zasilane bateriami w naszej branży rośnie bardzo dynamicznie z roku na rok – dodaje wiceprezes Zaleski. - Mamy w planach zastosowanie akumulatorów CAS do innych produkowanych przez nas maszyn.
Arabską premierę na SteelFab 2023 miały też dwie nowe ukosowarki ABM30 i BM25. Pierwsza to samojezdna ukosowarka, która tym różni się od poprzedniczki - ABM28, że nie potrzebuje toru prowadzącego, co jest ogromnym ułatwieniem i wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów na całym świecie. Postęp technologiczny bowiem, a także wzrost wymagań jakościowych, rosnące oczekiwania wydajnościowe oraz brak wykwalifikowanych pracowników powodują, że obecnie niemal wszyscy, nawet w krajach, gdzie siła robocza jest nadal bardzo tania – muszą automatyzować ukosowanie czy spawanie.
- Z roku na rok poszerzamy naszą sieć sprzedaży w rejonie GCC – dodaje Bohdan Zaleski. - Chcemy też, aby nasza firma-córka w Emiratach Arabskich - Promotech Middle East FZE sukcesywnie obsługiwała coraz więcej rynków i klientów w tym regionie, a także w całej Afryce i Azji Mniejszej. Dlatego stale poszukujemy nowych, samodzielnych i doświadczonych pracowników; staramy się też rozbudować sieć serwisową oraz dostępność naszych maszyn do pokazów u klientów. Dlatego udział w targach SteelFab jest dla nas tak kluczowy.
![AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_382005637,w_197,wo_300,ho_169,_small.jpg)
AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
![Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_239736671,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ukraińska gospodarka potrzebuje rąk do pracy
![Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1250969139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Inwestycje w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną wyzwaniem dla Polski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.