Promotech umacnia się na rynku arabskim
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Innowacyjne wiertarki i ukosowarki Promotechu zadebiutowały na tegorocznych targach Steelfab 2023 w Dubaju. I zrobiły wrażenie.
Coroczne, styczniowe targi SteelFab w emiracie Sharjah to najważniejsza impreza wystawiennicza branży metalowej i spawalniczej dla krajów Zatoki Perskiej i GCC (Gulf Cooperation Council) oraz dla krajów Azji Południowo -Zachodniej i Afryki Wschodniej. Białostocki producent prezentował urządzenia na stoisku swojej arabskiej spółki-córki - Promotech Middle East.
- Po trzyletniej przerwie i bardzo nieudanych targach Steelfab w 2020 r., tegoroczna edycja okazała się bardzo ważnym i udanym powrotem do branżowych wystaw na Półwyspie Arabskim – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Ilość nowych kontaktów i jakość rozmów daleko przerosła nasze oczekiwania. Zebraliśmy zapytania z 15 krajów, otrzymaliśmy też liczne zamówienia od zupełnie nowych klientów, w tym na maszynę do profilowego cięcia rur - PPCM 1250 do Arabii Saudyjskiej (pierwszą tego typu maszynę do krajów GCC) i zaprezentowaliśmy się, jako stały, sprawdzony dostawca w tym regionie.
W porównaniu do stanu sprzed pandemii (styczeń 2020) na tegorocznych targach widać było duże ożywienie w inwestycjach w Arabii Saudyjskiej, Katarze, Kuwejcie oraz w Emiratach Arabskich.
- Mamy nadzieję, że uda nam się zwiększyć sprzedaż do tych krajów na tyle, by znacząco nadrobić obecne spadki sprzedaży naszych urządzeń, spowodowane wojną w Ukrainie czy kryzysem gospodarczym w Unii Europejskiej – dodaje Bohdan Zaleski.
W tym roku Promotech pokazał na SteelFab kilka nowych wiertarek magnetycznych, na czele z akumulatorową wiertarką PRO36 Battery, opracowaną przy współpracy z konsorcjum CAS (Cordless Allience System), którego organizatorem jest niemiecka firma Metabo.
- Widzimy, że wraz z rozwojem technologii akumulatorowych, zapotrzebowanie na urządzenia zasilane bateriami w naszej branży rośnie bardzo dynamicznie z roku na rok – dodaje wiceprezes Zaleski. - Mamy w planach zastosowanie akumulatorów CAS do innych produkowanych przez nas maszyn.
Arabską premierę na SteelFab 2023 miały też dwie nowe ukosowarki ABM30 i BM25. Pierwsza to samojezdna ukosowarka, która tym różni się od poprzedniczki - ABM28, że nie potrzebuje toru prowadzącego, co jest ogromnym ułatwieniem i wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów na całym świecie. Postęp technologiczny bowiem, a także wzrost wymagań jakościowych, rosnące oczekiwania wydajnościowe oraz brak wykwalifikowanych pracowników powodują, że obecnie niemal wszyscy, nawet w krajach, gdzie siła robocza jest nadal bardzo tania – muszą automatyzować ukosowanie czy spawanie.
- Z roku na rok poszerzamy naszą sieć sprzedaży w rejonie GCC – dodaje Bohdan Zaleski. - Chcemy też, aby nasza firma-córka w Emiratach Arabskich - Promotech Middle East FZE sukcesywnie obsługiwała coraz więcej rynków i klientów w tym regionie, a także w całej Afryce i Azji Mniejszej. Dlatego stale poszukujemy nowych, samodzielnych i doświadczonych pracowników; staramy się też rozbudować sieć serwisową oraz dostępność naszych maszyn do pokazów u klientów. Dlatego udział w targach SteelFab jest dla nas tak kluczowy.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.