Rohlig SUUS Logistics rozwija transport drogowy ze Skandynawią
Rohlig SUUS Logistics umacnia swoją pozycję w europejskim transporcie drogowym. Największy polski operator logistyczny oferuje codzienne połączenia ze Skandynawią – Szwecją i Norwegią. Dostawy te są realizowane przez oddział firmy w Szczecinie. Na miejscu SUUS współpracuje z największym lokalnym podmiotem w branży – PostNord, który tak jak polska firma stawia na zrównoważony rozwój.
Szybko i kompleksowo ze Skandynawią
Rohlig SUUS Logistics oferuje obsługę na linii Polska-Skandynawia we współpracy ze szwedzko-duńskim operatorem logistycznym PostNord, drugim co do wielkości pracodawcą w Szwecji. Polski operator oferuje na tym kierunku nie tylko atrakcyjne stawki i kompleksową obsługę, ale również transit time wynoszący 2-4 dni robocze. SUUS realizuje również połączenia do Norwegii – w tym przypadku czas transportu wynosi 4-7 dni roboczych. Kierunek skandynawski jest obsługiwany przez oddział firmy w Szczecinie, który niedawno zwiększył dwukrotnie powierzchnię magazynową i zdolności operacyjne w regionie.
– W SUUSie regularnie zwiększamy liczbę połączeń w transporcie drogowym na terenie Europy. W ostatnim czasie uruchomiliśmy nowe połączenia na kierunku iberyjskim, a teraz stawiamy na Skandynawię – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics.
– Zdajemy sobie sprawę z możliwości rozwoju, jakie zapewnia współpraca z krajami takimi jak Szwecja czy Norwegia, dlatego też zdecydowaliśmy się na zawiązanie aliansu z największym operatorem w tym regionie. Współprace z liderami poszczególnych rynków pozwalają nam na zwiększanie sieci transportowych oraz podnoszenie jakości serwisu – dodaje. Rohlig SUUS Logistics oferuje połączenia z/do Bergen, Oslo, Helsingborga oraz Sztokholmu.
Szczecińskie okno na Skandynawię
Rohlig Suus Logistics, obecny w województwie zachodniopomorskim od 2009 r., niedawno otworzył nowy magazyny w Szczecinie, znacznie zwiększając możliwości operacyjne w regionie. Co więcej, dzięki akwizycji firmy Expert, zajmującej się dostawami paletowymi na ostatniej mili, a także świadczącej usługi dodatkowe, takie jak wniesienie i montaż mebli czy instalacja sprzętu AGD i RTV, firma rozwinęła również zakres świadczonych usług w tym obszarze.
– Województwo zachodniopomorskie jest naturalnym hubem logistycznym w kontekście wymiany handlowej z krajami skandynawskimi. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na nowe inwestycje w tym regionie – mówi Marcin Grzelak, Regional Director w Rohlig SUUS Logistics. – Obecnie w Szczecinie dysponujemy 10 tys. m2 powierzchni operacyjnej. Jednak usługi z zakresu logistyki kontraktowej (np. magazynowanie) to nie wszystko. Jako kompleksowy operator zapewniamy naszym klientom także ofertę z zakresu spedycji drogowej, morskiej, lotniczej kolejowej, a także usług celnych. Możemy przetransportować towar klienta z Dalekiego Wschodu np. transportem morskim do Polski, przeprowadzić procedurę celną, magazynować w szczecińskim oddziale, a następnie transportem drogowym przewieść do Skandynawii, która jest miejscem docelowym – dodaje.
Skandynawski zrównoważony biznes
Rynek skandynawski słynie z prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest także spójne z działalnością Rohlig SUUS Logistics. Kwestie ESG stanowią ważną cześć strategii biznesowej polskiego operatora logistycznego. 14 na 25 magazynów – w tym wspomniany obiekt w Szczecinie – posiada certyfikaty BREEAM potwierdzające, że budynki są przyjazne dla środowiska naturalnego i ludzi. W transporcie drogowym firma dba o pełne wypełnienie pojazdów. Aspekt ESG jest także ważny dla SUUSa przy doborze partnerów biznesowych.
– Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest niezwykle istotny zarówno dla SUUSa jak i PostNord. Nasz partner dąży m.in. do zeroemisyjnego transportu w swojej działalności do 2030 roku. To był również jeden z powodów, dla którego zdecydowaliśmy się na współpracę z tym operatorem – tłumaczy Piotr Szałkiewicz.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.