Komunikaty PR

Rohlig SUUS Logistics rozwija transport drogowy ze Skandynawią

2023-06-20  |  13:00
Biuro prasowe

Rohlig SUUS Logistics umacnia swoją pozycję w europejskim transporcie drogowym. Największy polski operator logistyczny oferuje codzienne połączenia ze Skandynawią – Szwecją i Norwegią. Dostawy te są realizowane przez oddział firmy w Szczecinie. Na miejscu SUUS współpracuje z największym lokalnym podmiotem w branży – PostNord, który tak jak polska firma stawia na zrównoważony rozwój.  

Szybko i kompleksowo ze Skandynawią

Rohlig SUUS Logistics oferuje obsługę na linii Polska-Skandynawia we współpracy ze szwedzko-duńskim operatorem logistycznym PostNord, drugim co do wielkości pracodawcą w Szwecji. Polski operator oferuje na tym kierunku nie tylko atrakcyjne stawki i kompleksową obsługę, ale również transit time wynoszący 2-4 dni robocze. SUUS realizuje również połączenia do Norwegii – w tym przypadku czas transportu wynosi 4-7 dni roboczych. Kierunek skandynawski jest obsługiwany przez oddział firmy w Szczecinie, który niedawno zwiększył dwukrotnie powierzchnię magazynową i zdolności operacyjne w regionie. 

W SUUSie regularnie zwiększamy liczbę połączeń w transporcie drogowym na terenie Europy. W ostatnim czasie uruchomiliśmy nowe połączenia na kierunku iberyjskim, a teraz stawiamy na Skandynawię – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics.
Zdajemy sobie sprawę z możliwości rozwoju, jakie zapewnia współpraca z krajami takimi jak Szwecja czy Norwegia, dlatego też zdecydowaliśmy się na zawiązanie aliansu z największym operatorem w tym regionie. Współprace z liderami poszczególnych rynków pozwalają nam na zwiększanie sieci transportowych oraz podnoszenie jakości serwisu – dodaje.  Rohlig SUUS Logistics oferuje połączenia z/do Bergen, Oslo, Helsingborga oraz Sztokholmu.

Szczecińskie okno na Skandynawię

Rohlig Suus Logistics, obecny w województwie zachodniopomorskim od 2009 r., niedawno otworzył nowy magazyny w Szczecinie, znacznie zwiększając możliwości operacyjne w regionie. Co więcej, dzięki akwizycji firmy Expert, zajmującej się dostawami paletowymi na ostatniej mili, a także świadczącej usługi dodatkowe, takie jak wniesienie i montaż mebli czy instalacja sprzętu AGD i RTV, firma rozwinęła również zakres świadczonych usług w tym obszarze.

 – Województwo zachodniopomorskie jest naturalnym hubem logistycznym w kontekście wymiany handlowej z krajami skandynawskimi. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na nowe inwestycje w tym regionie – mówi Marcin Grzelak, Regional Director w Rohlig SUUS Logistics. – Obecnie w Szczecinie dysponujemy 10 tys. m2 powierzchni operacyjnej. Jednak usługi z zakresu logistyki kontraktowej (np. magazynowanie) to nie wszystko. Jako kompleksowy operator zapewniamy naszym klientom także ofertę z zakresu spedycji drogowej, morskiej, lotniczej kolejowej, a także usług celnych. Możemy przetransportować towar klienta z Dalekiego Wschodu np. transportem morskim do Polski, przeprowadzić procedurę celną, magazynować w szczecińskim oddziale, a następnie transportem drogowym przewieść do Skandynawii, która jest miejscem docelowym – dodaje.

Skandynawski zrównoważony biznes

Rynek skandynawski słynie z prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest także spójne z działalnością Rohlig SUUS Logistics. Kwestie ESG stanowią ważną cześć strategii biznesowej polskiego operatora logistycznego. 14 na 25 magazynów – w tym wspomniany obiekt w Szczecinie – posiada certyfikaty BREEAM potwierdzające, że budynki są przyjazne dla środowiska naturalnego i ludzi. W transporcie drogowym firma dba o pełne wypełnienie pojazdów. Aspekt ESG jest także ważny dla SUUSa przy doborze partnerów biznesowych.

– Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest niezwykle istotny zarówno dla SUUSa jak i PostNord. Nasz partner dąży m.in. do zeroemisyjnego transportu w swojej działalności do 2030 roku. To był również jeden z powodów, dla którego zdecydowaliśmy się na współpracę z tym operatorem – tłumaczy Piotr Szałkiewicz.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.