Rohlig SUUS Logistics rozwija transport drogowy ze Skandynawią
Rohlig SUUS Logistics umacnia swoją pozycję w europejskim transporcie drogowym. Największy polski operator logistyczny oferuje codzienne połączenia ze Skandynawią – Szwecją i Norwegią. Dostawy te są realizowane przez oddział firmy w Szczecinie. Na miejscu SUUS współpracuje z największym lokalnym podmiotem w branży – PostNord, który tak jak polska firma stawia na zrównoważony rozwój.
Szybko i kompleksowo ze Skandynawią
Rohlig SUUS Logistics oferuje obsługę na linii Polska-Skandynawia we współpracy ze szwedzko-duńskim operatorem logistycznym PostNord, drugim co do wielkości pracodawcą w Szwecji. Polski operator oferuje na tym kierunku nie tylko atrakcyjne stawki i kompleksową obsługę, ale również transit time wynoszący 2-4 dni robocze. SUUS realizuje również połączenia do Norwegii – w tym przypadku czas transportu wynosi 4-7 dni roboczych. Kierunek skandynawski jest obsługiwany przez oddział firmy w Szczecinie, który niedawno zwiększył dwukrotnie powierzchnię magazynową i zdolności operacyjne w regionie.
– W SUUSie regularnie zwiększamy liczbę połączeń w transporcie drogowym na terenie Europy. W ostatnim czasie uruchomiliśmy nowe połączenia na kierunku iberyjskim, a teraz stawiamy na Skandynawię – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics.
– Zdajemy sobie sprawę z możliwości rozwoju, jakie zapewnia współpraca z krajami takimi jak Szwecja czy Norwegia, dlatego też zdecydowaliśmy się na zawiązanie aliansu z największym operatorem w tym regionie. Współprace z liderami poszczególnych rynków pozwalają nam na zwiększanie sieci transportowych oraz podnoszenie jakości serwisu – dodaje. Rohlig SUUS Logistics oferuje połączenia z/do Bergen, Oslo, Helsingborga oraz Sztokholmu.
Szczecińskie okno na Skandynawię
Rohlig Suus Logistics, obecny w województwie zachodniopomorskim od 2009 r., niedawno otworzył nowy magazyny w Szczecinie, znacznie zwiększając możliwości operacyjne w regionie. Co więcej, dzięki akwizycji firmy Expert, zajmującej się dostawami paletowymi na ostatniej mili, a także świadczącej usługi dodatkowe, takie jak wniesienie i montaż mebli czy instalacja sprzętu AGD i RTV, firma rozwinęła również zakres świadczonych usług w tym obszarze.
– Województwo zachodniopomorskie jest naturalnym hubem logistycznym w kontekście wymiany handlowej z krajami skandynawskimi. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na nowe inwestycje w tym regionie – mówi Marcin Grzelak, Regional Director w Rohlig SUUS Logistics. – Obecnie w Szczecinie dysponujemy 10 tys. m2 powierzchni operacyjnej. Jednak usługi z zakresu logistyki kontraktowej (np. magazynowanie) to nie wszystko. Jako kompleksowy operator zapewniamy naszym klientom także ofertę z zakresu spedycji drogowej, morskiej, lotniczej kolejowej, a także usług celnych. Możemy przetransportować towar klienta z Dalekiego Wschodu np. transportem morskim do Polski, przeprowadzić procedurę celną, magazynować w szczecińskim oddziale, a następnie transportem drogowym przewieść do Skandynawii, która jest miejscem docelowym – dodaje.
Skandynawski zrównoważony biznes
Rynek skandynawski słynie z prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest także spójne z działalnością Rohlig SUUS Logistics. Kwestie ESG stanowią ważną cześć strategii biznesowej polskiego operatora logistycznego. 14 na 25 magazynów – w tym wspomniany obiekt w Szczecinie – posiada certyfikaty BREEAM potwierdzające, że budynki są przyjazne dla środowiska naturalnego i ludzi. W transporcie drogowym firma dba o pełne wypełnienie pojazdów. Aspekt ESG jest także ważny dla SUUSa przy doborze partnerów biznesowych.
– Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest niezwykle istotny zarówno dla SUUSa jak i PostNord. Nasz partner dąży m.in. do zeroemisyjnego transportu w swojej działalności do 2030 roku. To był również jeden z powodów, dla którego zdecydowaliśmy się na współpracę z tym operatorem – tłumaczy Piotr Szałkiewicz.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.