Santander Leasing - branża drzewna z dynamiką ponad 55 proc. r/r.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Według danych Spółki z początku września kluczowymi segmentami, w których nastąpił zdecydowany wzrost wniosków o finansowanie nowych inwestycji był handel, budownictwo i transport. Do tego grona dołącza także branża drzewna, w której tylko do końca sierpnia dynamika rok do roku osiągnęła wzrost ponad 55 proc., a wartość umów ogółem po 8 miesiącach br. osiągnęła poziom inwestycji z całego 2019 roku.
- Na wyniki spółki wpływ miała ścisła współpraca z partnerami w ramach programów finansowania fabrycznego oraz elastyczne rozwiązania oferowane dla klientów i partnerów biznesowych od samego początku pandemii. Po przeanalizowaniu danych z różnych segmentów gospodarki do końca sierpnia widać wyraźnie, że to podejście do zarządzania udzielanym finansowaniem przedsiębiorców był istotny – podkreśla Mariusz Artych, dyrektor rynku maszyn i urządzeń w Santander Leasing. – Pocieszającym jest również fakt, że kolejny segment gospodarki pokazuje iż przedsiębiorcy w mniejszym stopniu obawiają się kolejnych miesięcy br. i realizują swoje inwestycji ze zdwojoną siłą – podsumowuje.
W portfolio Santander Leasing w ramach udzielanego finansowania dla branży drzewnej odgrywają kluczową rolę przede wszystkim programy fabryczne z dwoma istotnymi partnerami - Wood Mizer (finansowanie leasingiem 100 proc.) oraz SCM Group (finansowanie leasingiem od 103 do 105 proc.).
SCM GROUP – od czerwca znaczne odbicie w branży
- Oczywiście nasza firma odczuła skutki pandemii zwłaszcza w jej fazie szczytu ponieważ jesteśmy firmą włoską gdzie mieszczą się zakłady produkcyjne, które urzędowo zostały zamknięte na okres prawie 2 miesięcy. Ilość zamówień drastycznie spadła w miesiącach kwiecień-maj. Co miało związek z obostrzeniami u naszych klientów i braku ciągłości w ich produkcji. Od czerwca br. ilość zamówień jednak znacznie wzrosła ponad poziom sprzed pandemii i w aktualnie spadek z poprzednich miesięcy został pokryty z nadwyżką – mówi Bartosz Dembowy, Trade Sales Manager w SCM GROUP. - Do końca roku poprawimy wynik, także ten rok pomimo pandemii uważamy za bardzo dobry. Co istotne wśród naszych odbiorców notujemy istotny wzrost zainteresowania automatyzacją produkcji. Nasi klienci stawiają również na wzrost konkurencyjności technologicznej i jakościowej na rodzimym, jak i również zagranicznym rynku zbytu – dodaje.
Wood-Mizer z optymizmem patrzy w przyszłość
- Początek pandemii był bardzo trudny z racji na niepewność związaną z jej rozwojem. Wood-Mizer jednak odnalazł się dobrze w nowej rzeczywistości, a kolejne tygodnie i miesiące przyniosły jednak uspokojenie i dopasowując się do ogólnokrajowych zasad postępowania, wypracowaliśmy pewne standardy i procedury, które pozwalają nam normalnie pracować. Mamy wrażenie, że cała branża zareagowała bardzo podobnie
i po pierwszych trudnościach, powoli wraca do stabilizacji. Nie odczuliśmy na szczęście problemów logistycznych, jak również ograniczeń z dostępem do surowców oraz komponentów niezbędnych do produkcji. Oczywiście w tym czasie poszukiwaliśmy nowych narzędzi do przyciągnięcia potencjalnych klientów. Aby zachęcić klientów do inwestowania postanowiliśmy uruchomić atrakcyjną promocję w postaci leasingu 100 proc. i jak się okazało było to strzałem w 10-tkę – podkreśla Krzysztof Kropidłowski – Dyrektor Handlowy Wood-Mizer Industries.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.