Santander Leasing - branża drzewna z dynamiką ponad 55 proc. r/r.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Według danych Spółki z początku września kluczowymi segmentami, w których nastąpił zdecydowany wzrost wniosków o finansowanie nowych inwestycji był handel, budownictwo i transport. Do tego grona dołącza także branża drzewna, w której tylko do końca sierpnia dynamika rok do roku osiągnęła wzrost ponad 55 proc., a wartość umów ogółem po 8 miesiącach br. osiągnęła poziom inwestycji z całego 2019 roku.
- Na wyniki spółki wpływ miała ścisła współpraca z partnerami w ramach programów finansowania fabrycznego oraz elastyczne rozwiązania oferowane dla klientów i partnerów biznesowych od samego początku pandemii. Po przeanalizowaniu danych z różnych segmentów gospodarki do końca sierpnia widać wyraźnie, że to podejście do zarządzania udzielanym finansowaniem przedsiębiorców był istotny – podkreśla Mariusz Artych, dyrektor rynku maszyn i urządzeń w Santander Leasing. – Pocieszającym jest również fakt, że kolejny segment gospodarki pokazuje iż przedsiębiorcy w mniejszym stopniu obawiają się kolejnych miesięcy br. i realizują swoje inwestycji ze zdwojoną siłą – podsumowuje.
W portfolio Santander Leasing w ramach udzielanego finansowania dla branży drzewnej odgrywają kluczową rolę przede wszystkim programy fabryczne z dwoma istotnymi partnerami - Wood Mizer (finansowanie leasingiem 100 proc.) oraz SCM Group (finansowanie leasingiem od 103 do 105 proc.).
SCM GROUP – od czerwca znaczne odbicie w branży
- Oczywiście nasza firma odczuła skutki pandemii zwłaszcza w jej fazie szczytu ponieważ jesteśmy firmą włoską gdzie mieszczą się zakłady produkcyjne, które urzędowo zostały zamknięte na okres prawie 2 miesięcy. Ilość zamówień drastycznie spadła w miesiącach kwiecień-maj. Co miało związek z obostrzeniami u naszych klientów i braku ciągłości w ich produkcji. Od czerwca br. ilość zamówień jednak znacznie wzrosła ponad poziom sprzed pandemii i w aktualnie spadek z poprzednich miesięcy został pokryty z nadwyżką – mówi Bartosz Dembowy, Trade Sales Manager w SCM GROUP. - Do końca roku poprawimy wynik, także ten rok pomimo pandemii uważamy za bardzo dobry. Co istotne wśród naszych odbiorców notujemy istotny wzrost zainteresowania automatyzacją produkcji. Nasi klienci stawiają również na wzrost konkurencyjności technologicznej i jakościowej na rodzimym, jak i również zagranicznym rynku zbytu – dodaje.
Wood-Mizer z optymizmem patrzy w przyszłość
- Początek pandemii był bardzo trudny z racji na niepewność związaną z jej rozwojem. Wood-Mizer jednak odnalazł się dobrze w nowej rzeczywistości, a kolejne tygodnie i miesiące przyniosły jednak uspokojenie i dopasowując się do ogólnokrajowych zasad postępowania, wypracowaliśmy pewne standardy i procedury, które pozwalają nam normalnie pracować. Mamy wrażenie, że cała branża zareagowała bardzo podobnie
i po pierwszych trudnościach, powoli wraca do stabilizacji. Nie odczuliśmy na szczęście problemów logistycznych, jak również ograniczeń z dostępem do surowców oraz komponentów niezbędnych do produkcji. Oczywiście w tym czasie poszukiwaliśmy nowych narzędzi do przyciągnięcia potencjalnych klientów. Aby zachęcić klientów do inwestowania postanowiliśmy uruchomić atrakcyjną promocję w postaci leasingu 100 proc. i jak się okazało było to strzałem w 10-tkę – podkreśla Krzysztof Kropidłowski – Dyrektor Handlowy Wood-Mizer Industries.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.