Komunikaty PR

Santander Leasing - branża drzewna z dynamiką ponad 55 proc. r/r.

2020-09-24  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Według danych Spółki z początku września kluczowymi segmentami, w których nastąpił zdecydowany wzrost wniosków o finansowanie nowych inwestycji był handel, budownictwo i transport. Do tego grona dołącza także branża drzewna, w której tylko do końca sierpnia dynamika rok do roku osiągnęła wzrost ponad 55 proc., a wartość umów ogółem po 8 miesiącach br. osiągnęła poziom inwestycji z całego 2019 roku.

 

- Na wyniki spółki wpływ miała ścisła współpraca z partnerami w ramach programów finansowania fabrycznego oraz elastyczne rozwiązania oferowane dla klientów i partnerów biznesowych od samego początku pandemii. Po przeanalizowaniu danych z różnych segmentów gospodarki do końca sierpnia widać wyraźnie, że to podejście do zarządzania udzielanym finansowaniem przedsiębiorców był istotny – podkreśla Mariusz Artych, dyrektor rynku maszyn i urządzeń w Santander Leasing. – Pocieszającym jest również fakt, że kolejny segment gospodarki pokazuje iż przedsiębiorcy w mniejszym stopniu obawiają się kolejnych miesięcy br. i realizują swoje inwestycji ze zdwojoną siłą – podsumowuje.

W portfolio Santander Leasing w ramach udzielanego finansowania dla branży drzewnej odgrywają kluczową rolę przede wszystkim programy fabryczne z dwoma istotnymi partnerami - Wood Mizer (finansowanie leasingiem 100 proc.) oraz SCM Group (finansowanie leasingiem od 103 do 105 proc.).

 

SCM GROUP – od czerwca znaczne odbicie w branży

- Oczywiście nasza firma odczuła skutki pandemii zwłaszcza w jej fazie szczytu ponieważ jesteśmy firmą włoską gdzie mieszczą się zakłady produkcyjne, które urzędowo zostały zamknięte na okres prawie 2 miesięcy. Ilość zamówień drastycznie spadła w miesiącach kwiecień-maj. Co miało związek z obostrzeniami u naszych klientów i braku ciągłości w ich produkcji. Od czerwca br. ilość zamówień jednak znacznie wzrosła ponad poziom sprzed pandemii i w aktualnie spadek z poprzednich miesięcy został pokryty z nadwyżką – mówi Bartosz Dembowy, Trade Sales Manager w SCM GROUP. - Do końca roku poprawimy wynik, także ten rok pomimo pandemii uważamy za bardzo dobry. Co istotne wśród naszych odbiorców notujemy istotny wzrost zainteresowania automatyzacją produkcji. Nasi klienci stawiają również na wzrost konkurencyjności technologicznej i jakościowej na rodzimym, jak i również zagranicznym rynku zbytu – dodaje.

 

Wood-Mizer z optymizmem patrzy w przyszłość

- Początek pandemii był bardzo trudny z racji na niepewność związaną z jej rozwojem. Wood-Mizer jednak odnalazł się dobrze w nowej rzeczywistości, a kolejne tygodnie i miesiące przyniosły jednak uspokojenie i dopasowując się do ogólnokrajowych zasad postępowania, wypracowaliśmy pewne standardy i procedury, które pozwalają nam normalnie pracować. Mamy wrażenie, że cała branża zareagowała bardzo podobnie
i po pierwszych trudnościach, powoli wraca do stabilizacji. Nie odczuliśmy na szczęście problemów logistycznych, jak również ograniczeń z dostępem do surowców oraz komponentów niezbędnych do produkcji. Oczywiście w tym czasie poszukiwaliśmy nowych narzędzi do przyciągnięcia potencjalnych klientów. Aby zachęcić klientów do inwestowania postanowiliśmy uruchomić atrakcyjną promocję w postaci leasingu 100 proc. i jak się okazało było to strzałem w 10-tkę –
podkreśla Krzysztof Kropidłowski – Dyrektor Handlowy Wood-Mizer Industries.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.