Komunikaty PR

Sescom ogłasza 10 letnią strategię – TECHNOLOGIE PODSTAWĄ ROZWOJU!

2020-09-21  |  12:00

Spółka technologiczna notowana na GPW w Warszawie, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno koncentruje się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Rozumiejąc wyzwania przed jakimi stoi retail i sieci, wychodzi z propozycją zwiększania efektywności działania, optymalizacji procesów i kosztów oraz zwiększania efektywności energetycznej. Odważnie patrzy w przyszłość i oprócz konsekwentnego rozwoju oferty, stawia na działania R+B i innowacje. Zapowiada intensywny rozwój w obszarze alternatywnych źródeł energii. W ogłoszonej strategii nazwanej „Wise Futurist 2030” firma deklaruje wejście w bliskie spółce technologie wodorowe oraz perspektywiczną fotowoltaikę, rozwój usług komplementarnych na rynku międzynarodowym oraz, co ważne dla inwestorów, 35 mln zł EBITDA na koniec roku obrotowego 2024/25. 

Dlaczego „Wise” i dlaczego „Futurist”?

„Wise Futurist 2030” będzie hasłem przewodnim Sescom w kolejnych 10 latach. Model biznesowy oraz struktura organizacyjna Sescom będą dostosowane do założeń strategii, a roczne plany działania dla działów i spółek zależnych umożliwią Sescom realizację planów do 2030 roku. W strategii firma odwołuje się do swojej mądrości zdobytej przez lata działalności w 40 tys. placówek u 300 klientów oraz do przyszłości globalnych ekosystemów techniczno-technologicznych, które chce mocno rozbudować. Z tego też powodu Sescom jest gotowy na tak dalekosiężne plany i może planować daleko do przodu.

– Wartość globalnego rynku Facility Management i nowych technologii rośnie, a my mądrze wykorzystamy ten fakt w najbliższych latach. W naszej ofercie wykorzystujemy m. in. IoT i RFID, aby dalej optymalizować procesy operacyjne i pomocnicze dla klientów, tym samym mocniej wspierając omnichannel. Wyeksponujemy też nasze rozwiązania na rosnące rynki zagraniczne, a także będziemy proponować rozwiązania tzw. Zielonej Technologii, czyli te wynikające ze zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialne społecznie, ekologiczne, a jednocześnie dające naszym klientom i partnerom korzyści ekonomiczne. Muszę przyznać, że nasz plan rozwoju naturalnie odzwierciedla predyspozycje i ciekawość świata zespołu firmy: Sescom uwielbia testować technologie i innowacje. Dlatego też mamy bliski kontakt ze środowiskami start-upowymi, aby wychwytywać nowe trendy i rozwiązania, a te najbardziej perspektywiczne i wnoszące wartość, implementować u nas i u naszych klientów – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu Sescom S.A.

Od strategii do działania.

Strategia rozwoju Sescom wynika nie tylko z ambicji zarządu i zespołu spółki, ale też z bacznych obserwacji rynku, które firma prowadzi w wielu obszarach i z twardych danych potwierdzających słuszność kierunku rozwoju branży Facility Management na świecie. Dlatego też założenia strategiczne Sescom są już przekładane na konkretne plany działania. I tak, w strategii „Wise Futurist 2030” spółka deklaruje, że do 2030 roku połączy 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku Facility Management, a do 2021 roku spółka wdroży mechanizmy zrównoważonego rozwoju, co spowoduje zmniejszenie śladu węglowego o 20 proc. do 2023 roku, m.in. poprzez głębszą digitalizację działania. 

Plany rozwoju Sescom o nowe obszary, tj. technologie wodorowe, czy fotowoltaikę, nie zmienią w najbliższych latach wagi usług Facility Management w strukturze przychodów i priorytetów spółki. Pozostanie on nadal głównym obszarem działania firmy – w nadchodzących latach mocno wspartym inwestycjami w rozwój kompetencji i technologie.

  • Facility Management– kompleksowe utrzymanie techniczne placówek handlowych i sieciowych i wspieranie ich nową technologią;
  • Digital – wdrażanie nowych technologii do optymalizacji procesów operacyjnych i pomocniczych klientów – IoT, RFID.;
  • Energy – efektywność energetyczna, zmniejszanie śladu węglowego i wdrażanie nowych źródeł energii dla klientów – fotowoltaika i technologie wodorowe;
  • On Demand – doradztwo i implementacja rozwiązań zindywidualizowanych, na życzenie klienta.

 

Ekspansja na Europę.

Strategia „Wise Futurist 2030” wskazuje rynki zagraniczne, na których Sescom chce się rozwijać w dynamicznie zmieniającej się codzienności VUCA (volatility, uncertaint, complexity, ambiguity). Europa Południowa i Środkowa, Wielka Brytania, Francja, Bałkany, Skandynawia, czy pozostałe kraje bałtyckie – tam Sescom będzie realizował prace dla swoich klientów na bieżąco, zgodnie z ich zapotrzebowaniem, natomiast w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Beneluksie firma znacząco wzmocni swoją pozycję. 

Głęboko zakorzenione w DNA firmy mechanizmy szybkiego i aktywnego reagowania na zmianę pozwalają Sescom na elastyczne działanie na rynkach światowych, a w przyszłości – wsparte technologią – umożliwią przewidywanie zamiast reagowania, co w obecnym świecie stanowi dla firm wartość strategiczną. 

Inwestycje w przyszłość.

Do 2025 roku Sescom chce inwestować w badania i rozwój oraz nowe technologie, aby przez kolejne 5 lat określone w strategii wiedzę tę na bieżąco implementować w organizacji i u swoich klientów. Spółka przeprowadzi akwizycje zagraniczne i będzie rozwijać potencjał ludzki swojego zespołu.

– Sescom w ostatnich latach nabył ogromną wiedzę i doświadczenie, a dzięki umiejętności dostosowywania się do wymagań zmieniającego się szybko świata, teraz tę wiedzę odważnie wykorzysta w różnych sektorach, u różnych klientów, na różnych rynkach – dodaje Halbryt. –Ruszamy w przyszłość, aby na podstawie danych, analiz, zgromadzonych doświadczeń tworzyć nowe kierunki dla całej branży. Dokładnie zaplanowaliśmy tę drogę, więc zachęcam do śledzenia naszych wyników, o których będziemy chętnie publicznie opowiadać.

 

 

O spółce:

Sescom to spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno skoncentrowana na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Od 2008 roku świadczy kompleksowe usługi dla sieci handlowych. Zapewnia utrzymanie techniczne, optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych oraz efektywność energetyczną. Łączy bezpieczeństwo i standardy jakościowe z indywidualnie projektowanymi rozwiązaniami. W 2019 roku zrealizowała zlecenia dla ponad 300 klientów z 25 krajów Europy. Spółka Sescom S.A. od 2013 roku notowana jest na GPW w Warszawie.

 

Kontakt dla prasy:

Karolina Janik

PR Manager

T: + 48 692 461 527

E: karolina.janik@sescom.eu

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.