Sescom ogłasza 10 letnią strategię – TECHNOLOGIE PODSTAWĄ ROZWOJU!
Spółka technologiczna notowana na GPW w Warszawie, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno koncentruje się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Rozumiejąc wyzwania przed jakimi stoi retail i sieci, wychodzi z propozycją zwiększania efektywności działania, optymalizacji procesów i kosztów oraz zwiększania efektywności energetycznej. Odważnie patrzy w przyszłość i oprócz konsekwentnego rozwoju oferty, stawia na działania R+B i innowacje. Zapowiada intensywny rozwój w obszarze alternatywnych źródeł energii. W ogłoszonej strategii nazwanej „Wise Futurist 2030” firma deklaruje wejście w bliskie spółce technologie wodorowe oraz perspektywiczną fotowoltaikę, rozwój usług komplementarnych na rynku międzynarodowym oraz, co ważne dla inwestorów, 35 mln zł EBITDA na koniec roku obrotowego 2024/25.
Dlaczego „Wise” i dlaczego „Futurist”?
„Wise Futurist 2030” będzie hasłem przewodnim Sescom w kolejnych 10 latach. Model biznesowy oraz struktura organizacyjna Sescom będą dostosowane do założeń strategii, a roczne plany działania dla działów i spółek zależnych umożliwią Sescom realizację planów do 2030 roku. W strategii firma odwołuje się do swojej mądrości zdobytej przez lata działalności w 40 tys. placówek u 300 klientów oraz do przyszłości globalnych ekosystemów techniczno-technologicznych, które chce mocno rozbudować. Z tego też powodu Sescom jest gotowy na tak dalekosiężne plany i może planować daleko do przodu.
– Wartość globalnego rynku Facility Management i nowych technologii rośnie, a my mądrze wykorzystamy ten fakt w najbliższych latach. W naszej ofercie wykorzystujemy m. in. IoT i RFID, aby dalej optymalizować procesy operacyjne i pomocnicze dla klientów, tym samym mocniej wspierając omnichannel. Wyeksponujemy też nasze rozwiązania na rosnące rynki zagraniczne, a także będziemy proponować rozwiązania tzw. Zielonej Technologii, czyli te wynikające ze zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialne społecznie, ekologiczne, a jednocześnie dające naszym klientom i partnerom korzyści ekonomiczne. Muszę przyznać, że nasz plan rozwoju naturalnie odzwierciedla predyspozycje i ciekawość świata zespołu firmy: Sescom uwielbia testować technologie i innowacje. Dlatego też mamy bliski kontakt ze środowiskami start-upowymi, aby wychwytywać nowe trendy i rozwiązania, a te najbardziej perspektywiczne i wnoszące wartość, implementować u nas i u naszych klientów – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu Sescom S.A.
Od strategii do działania.
Strategia rozwoju Sescom wynika nie tylko z ambicji zarządu i zespołu spółki, ale też z bacznych obserwacji rynku, które firma prowadzi w wielu obszarach i z twardych danych potwierdzających słuszność kierunku rozwoju branży Facility Management na świecie. Dlatego też założenia strategiczne Sescom są już przekładane na konkretne plany działania. I tak, w strategii „Wise Futurist 2030” spółka deklaruje, że do 2030 roku połączy 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku Facility Management, a do 2021 roku spółka wdroży mechanizmy zrównoważonego rozwoju, co spowoduje zmniejszenie śladu węglowego o 20 proc. do 2023 roku, m.in. poprzez głębszą digitalizację działania.
Plany rozwoju Sescom o nowe obszary, tj. technologie wodorowe, czy fotowoltaikę, nie zmienią w najbliższych latach wagi usług Facility Management w strukturze przychodów i priorytetów spółki. Pozostanie on nadal głównym obszarem działania firmy – w nadchodzących latach mocno wspartym inwestycjami w rozwój kompetencji i technologie.
- Facility Management– kompleksowe utrzymanie techniczne placówek handlowych i sieciowych i wspieranie ich nową technologią;
- Digital – wdrażanie nowych technologii do optymalizacji procesów operacyjnych i pomocniczych klientów – IoT, RFID.;
- Energy – efektywność energetyczna, zmniejszanie śladu węglowego i wdrażanie nowych źródeł energii dla klientów – fotowoltaika i technologie wodorowe;
- On Demand – doradztwo i implementacja rozwiązań zindywidualizowanych, na życzenie klienta.
Ekspansja na Europę.
Strategia „Wise Futurist 2030” wskazuje rynki zagraniczne, na których Sescom chce się rozwijać w dynamicznie zmieniającej się codzienności VUCA (volatility, uncertaint, complexity, ambiguity). Europa Południowa i Środkowa, Wielka Brytania, Francja, Bałkany, Skandynawia, czy pozostałe kraje bałtyckie – tam Sescom będzie realizował prace dla swoich klientów na bieżąco, zgodnie z ich zapotrzebowaniem, natomiast w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Beneluksie firma znacząco wzmocni swoją pozycję.
Głęboko zakorzenione w DNA firmy mechanizmy szybkiego i aktywnego reagowania na zmianę pozwalają Sescom na elastyczne działanie na rynkach światowych, a w przyszłości – wsparte technologią – umożliwią przewidywanie zamiast reagowania, co w obecnym świecie stanowi dla firm wartość strategiczną.
Inwestycje w przyszłość.
Do 2025 roku Sescom chce inwestować w badania i rozwój oraz nowe technologie, aby przez kolejne 5 lat określone w strategii wiedzę tę na bieżąco implementować w organizacji i u swoich klientów. Spółka przeprowadzi akwizycje zagraniczne i będzie rozwijać potencjał ludzki swojego zespołu.
– Sescom w ostatnich latach nabył ogromną wiedzę i doświadczenie, a dzięki umiejętności dostosowywania się do wymagań zmieniającego się szybko świata, teraz tę wiedzę odważnie wykorzysta w różnych sektorach, u różnych klientów, na różnych rynkach – dodaje Halbryt. –Ruszamy w przyszłość, aby na podstawie danych, analiz, zgromadzonych doświadczeń tworzyć nowe kierunki dla całej branży. Dokładnie zaplanowaliśmy tę drogę, więc zachęcam do śledzenia naszych wyników, o których będziemy chętnie publicznie opowiadać.
O spółce:
Sescom to spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno skoncentrowana na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Od 2008 roku świadczy kompleksowe usługi dla sieci handlowych. Zapewnia utrzymanie techniczne, optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych oraz efektywność energetyczną. Łączy bezpieczeństwo i standardy jakościowe z indywidualnie projektowanymi rozwiązaniami. W 2019 roku zrealizowała zlecenia dla ponad 300 klientów z 25 krajów Europy. Spółka Sescom S.A. od 2013 roku notowana jest na GPW w Warszawie.
Kontakt dla prasy:
Karolina Janik
PR Manager
T: + 48 692 461 527
E: karolina.janik@sescom.eu

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.