Komunikaty PR

Sescom ogłasza 10 letnią strategię – TECHNOLOGIE PODSTAWĄ ROZWOJU!

2020-09-21  |  12:00

Spółka technologiczna notowana na GPW w Warszawie, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno koncentruje się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Rozumiejąc wyzwania przed jakimi stoi retail i sieci, wychodzi z propozycją zwiększania efektywności działania, optymalizacji procesów i kosztów oraz zwiększania efektywności energetycznej. Odważnie patrzy w przyszłość i oprócz konsekwentnego rozwoju oferty, stawia na działania R+B i innowacje. Zapowiada intensywny rozwój w obszarze alternatywnych źródeł energii. W ogłoszonej strategii nazwanej „Wise Futurist 2030” firma deklaruje wejście w bliskie spółce technologie wodorowe oraz perspektywiczną fotowoltaikę, rozwój usług komplementarnych na rynku międzynarodowym oraz, co ważne dla inwestorów, 35 mln zł EBITDA na koniec roku obrotowego 2024/25. 

Dlaczego „Wise” i dlaczego „Futurist”?

„Wise Futurist 2030” będzie hasłem przewodnim Sescom w kolejnych 10 latach. Model biznesowy oraz struktura organizacyjna Sescom będą dostosowane do założeń strategii, a roczne plany działania dla działów i spółek zależnych umożliwią Sescom realizację planów do 2030 roku. W strategii firma odwołuje się do swojej mądrości zdobytej przez lata działalności w 40 tys. placówek u 300 klientów oraz do przyszłości globalnych ekosystemów techniczno-technologicznych, które chce mocno rozbudować. Z tego też powodu Sescom jest gotowy na tak dalekosiężne plany i może planować daleko do przodu.

– Wartość globalnego rynku Facility Management i nowych technologii rośnie, a my mądrze wykorzystamy ten fakt w najbliższych latach. W naszej ofercie wykorzystujemy m. in. IoT i RFID, aby dalej optymalizować procesy operacyjne i pomocnicze dla klientów, tym samym mocniej wspierając omnichannel. Wyeksponujemy też nasze rozwiązania na rosnące rynki zagraniczne, a także będziemy proponować rozwiązania tzw. Zielonej Technologii, czyli te wynikające ze zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialne społecznie, ekologiczne, a jednocześnie dające naszym klientom i partnerom korzyści ekonomiczne. Muszę przyznać, że nasz plan rozwoju naturalnie odzwierciedla predyspozycje i ciekawość świata zespołu firmy: Sescom uwielbia testować technologie i innowacje. Dlatego też mamy bliski kontakt ze środowiskami start-upowymi, aby wychwytywać nowe trendy i rozwiązania, a te najbardziej perspektywiczne i wnoszące wartość, implementować u nas i u naszych klientów – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu Sescom S.A.

Od strategii do działania.

Strategia rozwoju Sescom wynika nie tylko z ambicji zarządu i zespołu spółki, ale też z bacznych obserwacji rynku, które firma prowadzi w wielu obszarach i z twardych danych potwierdzających słuszność kierunku rozwoju branży Facility Management na świecie. Dlatego też założenia strategiczne Sescom są już przekładane na konkretne plany działania. I tak, w strategii „Wise Futurist 2030” spółka deklaruje, że do 2030 roku połączy 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku Facility Management, a do 2021 roku spółka wdroży mechanizmy zrównoważonego rozwoju, co spowoduje zmniejszenie śladu węglowego o 20 proc. do 2023 roku, m.in. poprzez głębszą digitalizację działania. 

Plany rozwoju Sescom o nowe obszary, tj. technologie wodorowe, czy fotowoltaikę, nie zmienią w najbliższych latach wagi usług Facility Management w strukturze przychodów i priorytetów spółki. Pozostanie on nadal głównym obszarem działania firmy – w nadchodzących latach mocno wspartym inwestycjami w rozwój kompetencji i technologie.

  • Facility Management– kompleksowe utrzymanie techniczne placówek handlowych i sieciowych i wspieranie ich nową technologią;
  • Digital – wdrażanie nowych technologii do optymalizacji procesów operacyjnych i pomocniczych klientów – IoT, RFID.;
  • Energy – efektywność energetyczna, zmniejszanie śladu węglowego i wdrażanie nowych źródeł energii dla klientów – fotowoltaika i technologie wodorowe;
  • On Demand – doradztwo i implementacja rozwiązań zindywidualizowanych, na życzenie klienta.

 

Ekspansja na Europę.

Strategia „Wise Futurist 2030” wskazuje rynki zagraniczne, na których Sescom chce się rozwijać w dynamicznie zmieniającej się codzienności VUCA (volatility, uncertaint, complexity, ambiguity). Europa Południowa i Środkowa, Wielka Brytania, Francja, Bałkany, Skandynawia, czy pozostałe kraje bałtyckie – tam Sescom będzie realizował prace dla swoich klientów na bieżąco, zgodnie z ich zapotrzebowaniem, natomiast w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Beneluksie firma znacząco wzmocni swoją pozycję. 

Głęboko zakorzenione w DNA firmy mechanizmy szybkiego i aktywnego reagowania na zmianę pozwalają Sescom na elastyczne działanie na rynkach światowych, a w przyszłości – wsparte technologią – umożliwią przewidywanie zamiast reagowania, co w obecnym świecie stanowi dla firm wartość strategiczną. 

Inwestycje w przyszłość.

Do 2025 roku Sescom chce inwestować w badania i rozwój oraz nowe technologie, aby przez kolejne 5 lat określone w strategii wiedzę tę na bieżąco implementować w organizacji i u swoich klientów. Spółka przeprowadzi akwizycje zagraniczne i będzie rozwijać potencjał ludzki swojego zespołu.

– Sescom w ostatnich latach nabył ogromną wiedzę i doświadczenie, a dzięki umiejętności dostosowywania się do wymagań zmieniającego się szybko świata, teraz tę wiedzę odważnie wykorzysta w różnych sektorach, u różnych klientów, na różnych rynkach – dodaje Halbryt. –Ruszamy w przyszłość, aby na podstawie danych, analiz, zgromadzonych doświadczeń tworzyć nowe kierunki dla całej branży. Dokładnie zaplanowaliśmy tę drogę, więc zachęcam do śledzenia naszych wyników, o których będziemy chętnie publicznie opowiadać.

 

 

O spółce:

Sescom to spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług Facility Management, mocno skoncentrowana na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy. Od 2008 roku świadczy kompleksowe usługi dla sieci handlowych. Zapewnia utrzymanie techniczne, optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych oraz efektywność energetyczną. Łączy bezpieczeństwo i standardy jakościowe z indywidualnie projektowanymi rozwiązaniami. W 2019 roku zrealizowała zlecenia dla ponad 300 klientów z 25 krajów Europy. Spółka Sescom S.A. od 2013 roku notowana jest na GPW w Warszawie.

 

Kontakt dla prasy:

Karolina Janik

PR Manager

T: + 48 692 461 527

E: karolina.janik@sescom.eu

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.