VELUX Commercial angażuje się w kwestię odbudowy Ukrainy
Spotkanie stało się platformą dla tematów odbudowy, technologii, sprzętu oraz inwestycji niezbędnych do odtworzenia zniszczonej wojną gospodarki, infrastruktury, przemysłu i mieszkalnictwa.
Wystawa i konferencja Rebuild Ukraine skupiła się wokół omówienia kluczowych aspektów procesu odbudowy, warunków partnerstwa, a także kwestii wsparcia finansowego czy priorytetów w kontekście projektów odbudowy Ukrainy po wojnie. Część konferencyjna obejmowała trzy główne sale i dodatkowe przestrzenie umożliwiające dialog na temat rozwiązań społecznych, budowlanych i energetycznych.
W jednej z sal zgromadzili się przedstawiciele ukraińskich obwodów, którzy podczas panelu “Communities Marathon” podzielili się wizją i planami na przyszłość. Nie zabrakło także przedstawicieli krajów Unii Europejskiej, między innymi Polski, Danii, Niemiec, Szwecji i Francji, którzy przekazali pomysły na wkład w proces odbudowy.
Inna sala prezentowała międzynarodowe firmy oferujące produkty i rozwiązania budowlane, z których każda miała swoje stoisko, aby nawiązać kontakt z odwiedzającymi. Swoje stanowisko przygotował także VELUX Commercial, którego przedstawiciele chętnie dzielili się wiedzą na temat oferty.
Wydarzenie poświęciło również salę rozwiązaniom energetycznym - odbyła się dwudniowa konferencja "Energy for the recovery of Ukraine", omawiająca zmiany regulacyjne, zachęty inwestycyjne i udane studia przypadków w sektorze energetycznym.
Trzy dodatkowe sale konferencyjne koncentrowały się na "Odbudowie", "Ukrainie" i "Energii". Construction Forum, w którym uczestniczyli przedstawiciele ukraińskiego i europejskiego przemysłu budowlanego, w tym VELUX Commercial, omawiało politykę państwa, przepisy techniczne, obszary priorytetowe, wyzwania, programy wsparcia finansowego i odpowiednie materiały budowlane do odbudowy.
- Obecność w wydarzeniu pomogła nam zdobyć lepszy wgląd na aktualną sytuację w Ukrainie i uzyskać szerszy obraz tego, z czym ten kraj będzie musiała się zmierzyć w przyszłości. Mogliśmy zebrać informacje i wysłuchać planów na przyszłość. Dzięki temu jesteśmy świadomi kierunku, w którym chcemy podążać wspierając Ukrainę w obudowie. Mieliśmy także świetną okazję do rozmowy z odwiedzającymi, nasz zespół liczył sześć osób, więc każdemu zainteresowanemu mogliśmy poświęcić wystarczająco dużo czasu - mówi Karol Józwiak, Dyrektor Zarządzający z VELUX Commercial Polska.
VELUX Commercial niedawno dołączył także do grona członków Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej (PUIG), jednej z najstarszych bilateralnych izb gospodarczych w Polsce, która działa na rzecz rozwoju stosunków polsko-ukraińskich od 1992 roku. Zrzeszenie w PUIG pozwala na wspólną realizację wizji sprawnej oraz efektywnej współpracy w obszarze gospodarczym.
Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.