Komunikaty PR

Vorwerk świętuje 140 lat!

2023-05-14  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl

Vorwerk świętuje 140 lat! Historia sukcesu firmy, która zrewolucjonizowała kulinaria i przeniosła sprzątanie na wyższy poziom

Od małej fabryki założonej w Wuppertalu w 1883 roku do międzynarodowej grupy, która zatrudnia dziś ponad 9 000 pracowników i współpracuje z 100 000 przedstawicieli handlowych, osiągając obroty powyżej 3,4 miliarda euro. Europejski lider sprzedaży bezpośredniej działa w Polsce od 1995 roku, oferując swoim klientom urządzenie Thermomix® TM6 oraz modułowy system do utrzymania czystości VK7.

Rok 2023 jest wyjątkowy dla Grupy Vorwerk. Niemiecka międzynarodowa korporacja znana na całym świecie z kultowych produktów Kobold i Thermomix® świętuje 140-lecie swojego powstania. To historia 140 lat pełnych pasji i wprowadzania ciągłych innowacji. Firma Vorwerk, założona w 1883 roku w dolinie rzeki Wupper była początkowo fabryką dywanów. W 1929 roku rozpoczęła produkcję sprzętu gospodarstwa domowego – odkurzacza Kobold. Jego zalety trudno było przedstawić w sprzedaży detalicznej, dlatego postanowiono pokazywać urządzenie w domach klientów – i tak narodziła się sprzedaż bezpośrednia, najważniejszy kamień milowy w historii firmy. Dziś Vorwerk jest numerem jeden wśród firm sprzedaży bezpośredniej w Europie oraz światowym liderem sprzedaży bezpośredniej wysokiej jakości sprzętu AGD. W roku 2021 Grupa zanotowała sprzedaż w wysokości 3,4 miliarda euro, ustanawiając tym samym nowy rekord firmy.

 

Sukces to ludzie

Doskonałe produkty i ludzie z pasją: firma zawdzięcza swój sukces przede wszystkim ludziom, którzy wspierają ją z ogromnym zaangażowaniem. Społeczność Vorwerk liczy 100.000 przedstawicieli handlowych i około 9.000 pracowników oraz miliony pełnych pasji klientów na całym świecie. W Polsce Vorwerk tworzy ponad 200 pracowników i ponad 10 tys. pełnych entuzjazmu przedstawicieli i doradców, którzy każdego dnia starają się spełniać oczekiwania klientów, oferując urządzenia najwyższej jakości i zapewniając profesjonalną obsługę.

– Jesteśmy ogromnie dumni z naszej długiej historii. Budujemy ją każdego dnia, podczas wyjątkowych spotkań z klientami. Cieszymy się, że obdarzają nas oni niesłabnącym zaufaniem, a nasze urządzenia polecają sobie kolejne pokolenia rodzin w całej Polsce – podkreślił Wojciech Ćmikiewicz, Dyrektor Generalny Vorwerk Polska.

 

Historia Vorwerk

Historia firmy rozpoczęła się w roku 1883, kiedy Carl Vorwerk założył Barmer Teppichfabrik Vorwerk & Co., małą fabrykę dywanów, kładąc tym samym podwaliny pod dzisiejszą globalną markę. Wykazał się przedsiębiorczością i niezwykłą odwagą, ponieważ do tej pory wysokiej jakości dywany były wytwarzane jedynie w Anglii. W roku 1907 Carl Vorwerk przekazał stery firmy swojemu zięciowi, Augustowi Mittelsten Scheid, który sam należał do rodziny przemysłowców, prowadzącej działalność gospodarczą w Barmen od 1764 r. Do roku 1909 nazwa Vorwerk była już znana poza macierzystym regionem i firma szybko się rozrastała. Zwiększyła produkcję dywanów, rozbudowała się i założyła własny park maszynowy. Powiększyła też gamę produktów, oferując wyroby od osi samochodowych aż po silniki do gramofonów.

Wynalezienie radia zniszczyło rynek gramofonów. Wybawieniem z tej sytuacji okazał się nowy pomysł: silnik gramofonowy stał się silnikiem do odkurzacza Kobold. Urządzenie w roku 1929 było swego rodzaju małą rewolucją: poręczne i przy tym bardzo skuteczne. Rynek nie był jednak gotowy na tę nowość. Potencjalni klienci nie potrafili docenić zalet odkurzacza Kobold oglądając go wyłącznie na sklepowych wystawach. Tę sytuację uratował kolejny rewolucyjny pomysł – wprowadzenie sprzedaży bezpośredniej w Niemczech. To bez wątpienia najważniejszy kamień milowy w historii firmy. Zapożyczona w 1930 r. z USA przez Wernera, syna Augusta Mittelsten Scheid, koncepcja sprzedaży zorientowanej na klienta miała stać się znakiem firmowym Vorwerk i tajemnicą jej sukcesu.

W roku 1953 dr Erich Mittelsten Scheid przejął kierowanie firmą i rozpoczął daleko idące zmiany, takie jak poszerzenie asortymentu produktów i dalsze otwarcie na rynki zagraniczne. Pierwszą marką usługową, która dołączyła do Grupy w 1968 r. stał się akf bank.

W 1969 r. Erich Mittelsten Scheid przekazał Vorwerk w ręce swojego bliskiego krewnego, dr. Jörga Mittelsten Scheid, który w latach 1969-2005 odegrał kluczową rolę w nadaniu kształtu firmie, zmieniając ją w grupę kapitałową, odnoszącą sukcesy na arenie międzynarodowej. Za jego kierownictwa poszerzono portfel produktów: w 1971 r. Thermomix® stał się pierwszym wielofunkcyjnym urządzeniem kuchennym z funkcją gotowania wprowadzonym na rynek. Realizując konsekwentnie strategię umiędzynarodawiania marki, Vorwerk założył swoją pierwszą zagraniczną filię w Chinach w 1990 r., po której wkrótce przyszedł czas na kolejne w Europie Wschodniej.  W roku 1995 rozpoczęła działalność firma Vorwerk Polska.

 

Pod koniec 2005 r. dr Jörg Mittelsten Scheid ustąpił z zajmowanego stanowiska, lecz nadal uczestniczy w życiu firmy jako Honorowy Przewodniczący Rady Nadzorczej. Trzyosobowy Zarząd, w składzie: dr Thomas Stoffmehl, Hauke Paasch i dr Thomas Rodemann, obecnie kieruje Grupą Vorwerk, zaś piąte już pokolenie rodziny właścicieli gwarantuje jej ciągłość.

 

Ludzie w centrum uwagi

Wierzymy, że gdy ludzie spotykają się ze sobą osobiście, otwierają się przed nimi nowe światy i możliwości. Prezentacja produktu w bezpiecznej przestrzeni własnego domu nie tylko pozwala dokładnie poznać urządzenie, ale przede wszystkim stwarza okazję przeżycia magicznych chwil i zbudowania trwałych więzi międzyludzkich – a w przypadku Vorwerk, obejmujących cały świat. Sprzedaż bezpośrednia to recepta Vorwerk na sukces: prezentacje produktowe to wydarzenia towarzyskie, podczas których ludzie spotykają się, odkrywają swoje pasje, dołączając do rodziny Vorwerk. Bez wątpienia przedstawiciele Vorwerk odgrywają tu bardzo szczególną rolę: są twarzami naszej firmy, kluczem do naszego sukcesu – i dokładnie takimi pozostaną również w przyszłości.

 

O VORWERK

 

Przedsiębiorstwo rodzinne Vorwerk SE & Co. KG zostało założone w 1883 r. Siedziba spółki znajduje się w Wuppertalu, w Niemczech. Podstawowa działalność Vorwerk obejmuje zarówno produkcję jak i sprzedaż wysokiej jakości artykułów gospodarstwa domowego (wielofunkcyjne urządzenie Thermomix®, odkurzacz Kobold). Jako spółka działająca w sektorze sprzedaży bezpośredniej, Vorwerk zawsze szuka bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Rodzina Vorwerk obejmuje także akf bank.

Vorwerk zanotował skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 3,4 miliarda euro (2021), działa w ponad 60 krajach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.