Komunikaty PR

Vorwerk świętuje 140 lat!

2023-05-14  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl

Vorwerk świętuje 140 lat! Historia sukcesu firmy, która zrewolucjonizowała kulinaria i przeniosła sprzątanie na wyższy poziom

Od małej fabryki założonej w Wuppertalu w 1883 roku do międzynarodowej grupy, która zatrudnia dziś ponad 9 000 pracowników i współpracuje z 100 000 przedstawicieli handlowych, osiągając obroty powyżej 3,4 miliarda euro. Europejski lider sprzedaży bezpośredniej działa w Polsce od 1995 roku, oferując swoim klientom urządzenie Thermomix® TM6 oraz modułowy system do utrzymania czystości VK7.

Rok 2023 jest wyjątkowy dla Grupy Vorwerk. Niemiecka międzynarodowa korporacja znana na całym świecie z kultowych produktów Kobold i Thermomix® świętuje 140-lecie swojego powstania. To historia 140 lat pełnych pasji i wprowadzania ciągłych innowacji. Firma Vorwerk, założona w 1883 roku w dolinie rzeki Wupper była początkowo fabryką dywanów. W 1929 roku rozpoczęła produkcję sprzętu gospodarstwa domowego – odkurzacza Kobold. Jego zalety trudno było przedstawić w sprzedaży detalicznej, dlatego postanowiono pokazywać urządzenie w domach klientów – i tak narodziła się sprzedaż bezpośrednia, najważniejszy kamień milowy w historii firmy. Dziś Vorwerk jest numerem jeden wśród firm sprzedaży bezpośredniej w Europie oraz światowym liderem sprzedaży bezpośredniej wysokiej jakości sprzętu AGD. W roku 2021 Grupa zanotowała sprzedaż w wysokości 3,4 miliarda euro, ustanawiając tym samym nowy rekord firmy.

 

Sukces to ludzie

Doskonałe produkty i ludzie z pasją: firma zawdzięcza swój sukces przede wszystkim ludziom, którzy wspierają ją z ogromnym zaangażowaniem. Społeczność Vorwerk liczy 100.000 przedstawicieli handlowych i około 9.000 pracowników oraz miliony pełnych pasji klientów na całym świecie. W Polsce Vorwerk tworzy ponad 200 pracowników i ponad 10 tys. pełnych entuzjazmu przedstawicieli i doradców, którzy każdego dnia starają się spełniać oczekiwania klientów, oferując urządzenia najwyższej jakości i zapewniając profesjonalną obsługę.

– Jesteśmy ogromnie dumni z naszej długiej historii. Budujemy ją każdego dnia, podczas wyjątkowych spotkań z klientami. Cieszymy się, że obdarzają nas oni niesłabnącym zaufaniem, a nasze urządzenia polecają sobie kolejne pokolenia rodzin w całej Polsce – podkreślił Wojciech Ćmikiewicz, Dyrektor Generalny Vorwerk Polska.

 

Historia Vorwerk

Historia firmy rozpoczęła się w roku 1883, kiedy Carl Vorwerk założył Barmer Teppichfabrik Vorwerk & Co., małą fabrykę dywanów, kładąc tym samym podwaliny pod dzisiejszą globalną markę. Wykazał się przedsiębiorczością i niezwykłą odwagą, ponieważ do tej pory wysokiej jakości dywany były wytwarzane jedynie w Anglii. W roku 1907 Carl Vorwerk przekazał stery firmy swojemu zięciowi, Augustowi Mittelsten Scheid, który sam należał do rodziny przemysłowców, prowadzącej działalność gospodarczą w Barmen od 1764 r. Do roku 1909 nazwa Vorwerk była już znana poza macierzystym regionem i firma szybko się rozrastała. Zwiększyła produkcję dywanów, rozbudowała się i założyła własny park maszynowy. Powiększyła też gamę produktów, oferując wyroby od osi samochodowych aż po silniki do gramofonów.

Wynalezienie radia zniszczyło rynek gramofonów. Wybawieniem z tej sytuacji okazał się nowy pomysł: silnik gramofonowy stał się silnikiem do odkurzacza Kobold. Urządzenie w roku 1929 było swego rodzaju małą rewolucją: poręczne i przy tym bardzo skuteczne. Rynek nie był jednak gotowy na tę nowość. Potencjalni klienci nie potrafili docenić zalet odkurzacza Kobold oglądając go wyłącznie na sklepowych wystawach. Tę sytuację uratował kolejny rewolucyjny pomysł – wprowadzenie sprzedaży bezpośredniej w Niemczech. To bez wątpienia najważniejszy kamień milowy w historii firmy. Zapożyczona w 1930 r. z USA przez Wernera, syna Augusta Mittelsten Scheid, koncepcja sprzedaży zorientowanej na klienta miała stać się znakiem firmowym Vorwerk i tajemnicą jej sukcesu.

W roku 1953 dr Erich Mittelsten Scheid przejął kierowanie firmą i rozpoczął daleko idące zmiany, takie jak poszerzenie asortymentu produktów i dalsze otwarcie na rynki zagraniczne. Pierwszą marką usługową, która dołączyła do Grupy w 1968 r. stał się akf bank.

W 1969 r. Erich Mittelsten Scheid przekazał Vorwerk w ręce swojego bliskiego krewnego, dr. Jörga Mittelsten Scheid, który w latach 1969-2005 odegrał kluczową rolę w nadaniu kształtu firmie, zmieniając ją w grupę kapitałową, odnoszącą sukcesy na arenie międzynarodowej. Za jego kierownictwa poszerzono portfel produktów: w 1971 r. Thermomix® stał się pierwszym wielofunkcyjnym urządzeniem kuchennym z funkcją gotowania wprowadzonym na rynek. Realizując konsekwentnie strategię umiędzynarodawiania marki, Vorwerk założył swoją pierwszą zagraniczną filię w Chinach w 1990 r., po której wkrótce przyszedł czas na kolejne w Europie Wschodniej.  W roku 1995 rozpoczęła działalność firma Vorwerk Polska.

 

Pod koniec 2005 r. dr Jörg Mittelsten Scheid ustąpił z zajmowanego stanowiska, lecz nadal uczestniczy w życiu firmy jako Honorowy Przewodniczący Rady Nadzorczej. Trzyosobowy Zarząd, w składzie: dr Thomas Stoffmehl, Hauke Paasch i dr Thomas Rodemann, obecnie kieruje Grupą Vorwerk, zaś piąte już pokolenie rodziny właścicieli gwarantuje jej ciągłość.

 

Ludzie w centrum uwagi

Wierzymy, że gdy ludzie spotykają się ze sobą osobiście, otwierają się przed nimi nowe światy i możliwości. Prezentacja produktu w bezpiecznej przestrzeni własnego domu nie tylko pozwala dokładnie poznać urządzenie, ale przede wszystkim stwarza okazję przeżycia magicznych chwil i zbudowania trwałych więzi międzyludzkich – a w przypadku Vorwerk, obejmujących cały świat. Sprzedaż bezpośrednia to recepta Vorwerk na sukces: prezentacje produktowe to wydarzenia towarzyskie, podczas których ludzie spotykają się, odkrywają swoje pasje, dołączając do rodziny Vorwerk. Bez wątpienia przedstawiciele Vorwerk odgrywają tu bardzo szczególną rolę: są twarzami naszej firmy, kluczem do naszego sukcesu – i dokładnie takimi pozostaną również w przyszłości.

 

O VORWERK

 

Przedsiębiorstwo rodzinne Vorwerk SE & Co. KG zostało założone w 1883 r. Siedziba spółki znajduje się w Wuppertalu, w Niemczech. Podstawowa działalność Vorwerk obejmuje zarówno produkcję jak i sprzedaż wysokiej jakości artykułów gospodarstwa domowego (wielofunkcyjne urządzenie Thermomix®, odkurzacz Kobold). Jako spółka działająca w sektorze sprzedaży bezpośredniej, Vorwerk zawsze szuka bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Rodzina Vorwerk obejmuje także akf bank.

Vorwerk zanotował skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 3,4 miliarda euro (2021), działa w ponad 60 krajach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.