W Polsce powstaje dron, który ma szansę zrewolucjonizować świat
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Materiały do pobrania: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84i4ZFr6FdLlTTVvCADQ?e=sFTkIg
Polscy przedsiębiorcy opracowali całkowicie nową konstrukcję drona. Jego nazwa – IFO – nawiązuje do U.F.O., które od lat rozpalało wyobraźnię i wzbudzało zainteresowanie. Ale tak jak istnienie U.F.O jako unidentified flying object nigdy nie zostało potwierdzone, tak IFO – Identified Flying Object staje się rzeczywistością i wkrótce może trafić do produkcji.
IFO to całkowicie nowa koncepcja w pełni odpowiadająca na zapotrzebowanie rynku profesjonalnych dronów, który od lat czeka na rozwiązanie pozwalające bezpiecznie dostarczać przesyłki na etapie ostatniej mili, a docelowo przewozić ludzi. IFO to także konstrukcja, która radzi sobie z mankamentami dotychczasowych bezzałogowych obiektów latających:
- Bezpieczeństwo – konstrukcja pozbawiona jest łopat, które często ograniczają możliwość wykorzystania dronów w przestrzeni miejskiej
- Odporna konstrukcja na wypadek kontaktu z jakimkolwiek obiektem zapewnia bezpieczeństwo przewożonych obiektów i ogranicza ryzyko uszkodzenia drona w zetknięciu się z drzewami, liniami wysokiego napięcia czy jakimikolwiek innymi obiektami
- Walory akustyczne – konstrukcja IFO jest znacznie cichsza niż standardowe drony, zatem jego możliwości zastosowania ulegają zwielokrotnieniu w takich branżach jak obronność, bezpieczeństwo, monitoring i praca wszelkiego rodzaju służb państwowych i samorządowych
- Wewnętrzna przestrzeń ładunkowa – IFO zapewni możliwość transportu towarów w bezpiecznej przestrzeni ładunkowej
- Uwolnienie obiektu latającego od dotychczas znanych na rynku dronów trajektorii lotu – IFO będzie mógł się poruszać po kątach prostych, zarówno w ujęciu horyzontalnym, jak i wertykalnym dzięki całkowitej stabilności poziomej lotu.
- IFO przygotowywany jest do wykonywania autonomicznych lotów w oparciu o aplikację smartfonów, aby umożliwić transport towarów, a docelowo również ludzi bez potrzeby zdobywania licencji pilota. W tym obszarze również pomoże pełna stabilność pozioma lotu IFO.
- W pełni skalowalna konstrukcja pozwala wprowadzić na rynek zarówno niewielkich rozmiarów drony przeznaczone do przewozu drobnych przesyłek, jak i obiektów latających dużych rozmiarów, pozwalających na masowy transport powietrzny
Tym projektem chcemy otworzyć niebo dla człowieka i pozwolić, aby każdy rodzaj transportu – czy to towarowego, czy osobowego oderwał się od ziemi – mówi Tymoteusz Olszewski, pomysłodawca IFO. IFO ma szansę zmienić świat.
Przenosząc transport nad ziemię uczynimy świat bezpieczniejszym, ekologicznym i bardziej przyjaznym człowiekowi. Potencjał projektu jest olbrzymi. Odpowiadamy na każdego rodzaju zapotrzebowanie rynku obiektów latających, obecnie wartego 38 mld dolarów rocznie, a wierzymy, że nowa konstrukcja pozwoli otworzyćprzestworza na całkowicie nowe rynki, co w naszych analizach może nawet podwoić wielkość rynku. Wprowadzana przez nas konstrukcja zapewnia dużą siłę nośnąprzy niewielkim poborze energii, zatem będzie to także przyjazna środowisku forma transportu. Odrywając transport od ziemi ograniczamy ilość pojazdów poruszających się po ulicach, zatem przyczyniamy się do bezpieczeństwa ruchu drogowego, ograniczamy emisję spalin i zmniejszamy korki w miastach. Świat czekałna taki projekt od wielu lat. IFO odmieni myślenie o dronach w taki sam sposób, jak smartfony zmieniły rynek telefonii komórkowej.
W jakich branżach IFO znajdzie zainteresowanie:
- Transport – przewóz każdej wielkości przesyłek, a docelowo również pasażerów
- Rolnictwo i farmerstwo – monitoring stanu upraw, stanu i lokalizacji stad zwierząt
- Ekologia – monitoring wód, emisji, skażeń
- Leśnictwo – monitoring wód, lasów, zwierzyny (również w trudnodostępnych miejscach)
- Medycyna – transport organów, materiału badawczego
- Ratownictwo – dostawa defibrylatorów i sprzętu ratunkowego nad morzem i w górach zanim na miejsce dotrze człowiek
- Militaria – możliwość przenoszenia ładunków
- Obronność i bezpieczeństwo – monitoring wydarzeń i terenu
Przygotowania do produkcji IFO trwały od 20 lat. Na początku wieku zetknęły się ścieżki dwóch pomysłodawców projektu: Tymoteusza Olszewskiego – przedsiębiorcy, wizjonera, miłośnika nowych technologii oraz Tomasza Zakrzewskiego – konstruktora. Jednak dzisiaj zespół odpowiedzialny za przygotowanie IFO składa sięnaukowców, konstruktorów i ekspertów aerodynamiki, którzy ostatnie 3 lata poświęcili na badania, analizy, testy i budowę wersji testowej obiektu.
Zbudowany przez nas egzemplarz testowy potwierdził wszystkie założenia projektu i doprowadził do weryfikacji parametrów, określenia materiałów i komponentów, które pozwolą na budowę prototypu – mówi Tymoteusz Olszewski. Za projekt odpowiedzialna jest spółka akcyjna Letus Capital, rozpoczynająca 2 marca projekt tokenizacji IFO na platformie Mosaico. W ten sposób spółka chce pozyskać środki na budowę prototypu, oprogramowania do sterowania dronem i międzynarodowąpromocję IFO, a także pozyskanie inwestora strategicznego, z którego wsparciem będzie możliwe uruchomienie produkcji nowego rodzaju dronów.
Biznes od lat poszukuje możliwości dostarczania przesyłek za pomocą dronów – ocenia Małgorzata Darowska, ekspert w zakresie przełomowych technologii, były Pełnomocnik Ministerstwa Infrastruktury d.s. dronów. Pracują nad tym zarówno giganci, jak Amazon czy Google, jak i start-upy. Trwające blisko dekadę prace nad wprowadzeniem regulacji i infrastruktury cyfrowej dały efekt w postaci podwalin tzw. U-space czy UTM, które umożliwiają transport dronami. Komisja Europejska w ramach swojej Drone Strategy 2.0 ogłosiła poszukiwanie rozwiązań umożliwiających nie tylko powszechne wykorzystanie dronów w transporcie towarów, ale i ludzi do 2030 roku. To element zielonej transformacji transportu. Założenia określone przez twórców IFO na wstępnym etapie pozwalają założyć, że obiekt ten może być uniwersalny i ma szanse odpowiedzieć na zapotrzebowanie wszystkich branż. Jak każdy deep-tech, skoncentrowany na hardware, wymaga jeszcze dużych nakładów, testów i certyfikacji, aby mógł wejść do użytku.
Kontakt dla mediów:
Krzysztof Król
tel: 728612070
krzysztof@ultrarelations.com
ultrarelations.com
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.